adapter waanzin

ik vind het orgionele adapter verhaal een beete bullshit
en dus ook een lekkere geld klopperij truuk
als je gewoon een gestabiliseerde voeding neem met het juister amperage is het gewoon goed
ik dacht dat me edp wasp laatst niet lekker was
maar dat kwam omdat de voeding niet genoeg power had
 
Origineel geplaatst door Arveyman
Ja die adapters is 1 ding, maar wat vind je dan van die stekkertjes aan de kant van je synth.. Wie dat ontworpen heeft toendertijd moeten ze ook radbraken. Die klote dingen zitten zo los als een rotte kies en als je pech hebt trek je ze eruit als je net lekker bezig bent


Nee dan die apparatuur die je alleen met dat zelfde stekkertje of de adapter aan en
uit kunt schakelen....een schakelaartje was zeker te duur:(
 
Origineel geplaatst door Vizion
Nee dan die apparatuur die je alleen met dat zelfde stekkertje of de adapter aan en
uit kunt schakelen....een schakelaartje was zeker te duur:(

Dat snap ik dus ook niet! Ik kan er niet bij dat de Pulse bv geen aan/uit knopje heeft.. Er moet een reden voor zijn (die Duitsers hebben altijd overal een reden voor namelijk) maar die heb ik nog niet ontdekt.. :confused:


Arv
 
Ik heb gewoon schakelaars op m'n verdeeldozen hoor. (2x12+2x8) om de hele boel aan te zetten. De stoppen vliegen d'r nog niet uit dus dat gaat hendig zat. :)
 
Origineel geplaatst door Arveyman
Dat snap ik dus ook niet! Ik kan er niet bij dat de Pulse bv geen aan/uit knopje heeft.. Er moet een reden voor zijn (die Duitsers hebben altijd overal een reden voor namelijk) maar die heb ik nog niet ontdekt.. :confused:


Arv


zorgen dat je zo lang mogenlijk aan je synth blijft zitten..
omdat je geen zin hebt om op te staan om hem weer uit te zetten.. en aan laten staan zonder iets te doen is ook weer zonde..

zullen vast genoeg conspiracy theory's over zijn :maffia:
 
Origineel geplaatst door mindtwist
zorgen dat je zo lang mogenlijk aan je synth blijft zitten..
omdat je geen zin hebt om op te staan om hem weer uit te zetten.. en aan laten staan zonder iets te doen is ook weer zonde..

zullen vast genoeg conspiracy theory's over zijn :maffia:
Waarom kun je die stomme screensaver op een RackAttack niet uit zetten.... maar goed... Dat is een hele andere discussie.
Sommige spectral audio bakken hebben 220 ipv een stomme adapter. :) Gelukkig maar!
Sherman heeft trouwens ook de beste adapter. De kabel is namelijk super lang !
 
bij elk klein apparaatje krijg je een adapter tegenwoordig... ik heb er wel een dozijn, elk met ander ampere en voltage. 'k heb ook een universele adapter[ kan je voltage instellen] , erg handig als het stekkertje maar past.
 
Origineel geplaatst door fuse
Ik heb gewoon schakelaars op m'n verdeeldozen hoor. (2x12+2x8) om de hele boel aan te zetten. De stoppen vliegen d'r nog niet uit dus dat gaat hendig zat. :)


Die gebruik ik ook Fuse en het werkt gelukkig ook allemaal, maar dat neemt voor mij niet
weg dat ze IMHO gewoon de moeite hadden moeten nemen om een schakelaartje in
te bouwen..
ik vind het echt goedkoop om in deze tijd apparatuur te bouwen die je aan- en uit moet
zetten met de 'stekker'.
 
Origineel geplaatst door Vizion
ik vind het echt goedkoop om in deze tijd apparatuur te bouwen die je aan- en uit moet
zetten met de 'stekker'.

Het is idd een schande ja. Maar de meeste apparaten die ik heb met adapter zit wel een aan/uit knopje op. Desnoods boor je een gat in je apparaat en doe je er zo'n ronde flip schakelaar in. Of je gooit een lichtschakelaar op het draadje van je adapter. :)
 
Dat snap ik dus ook niet! Ik kan er niet bij dat de Pulse bv geen aan/uit knopje heeft.. Er moet een reden voor zijn (die Duitsers hebben altijd overal een reden voor namelijk) maar die heb ik nog niet ontdekt..

da's puur een centen kwestie. ten eerste is het goedkoper om per land/regio een aparte adapter te leveren ipv een trafo die geswitched kan worden kwa voltage. Tel d'r een schakelaar bij op en het verschil wordt nog groter.

Maar nog belangrijker is dat ieder apparaat met een ingebouwde voeding in ieder land/regio een strenge veiligheidskeuring moet ondergaan ( in Euroland de CE norm ). Dat kost extra tijd & geld. En adapter heeft al een type-keuring en dat is dus voor veel fabrikanten een aantrekklijke "shortcut".

Geen complot dus maar puur kostenbeheersing.
 
Dood aan de adapter!:duivels:

Vroeger had je helemaal geen adapters. Toen werkte instrumenten nog gewoon op batterijen. ;)
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Dood aan de adapter!:duivels:

Vroeger had je helemaal geen adapters. Toen werkte instrumenten nog gewoon op batterijen. ;)

LOL.
vroegeh toen de mensen nog op varkens reden.

maar even alle gekheid op een stokkie, heb volgens mij op mijn werk wel eens van die 19" inbouw gevallen gezien waar verschillende travos's( die je kan instellen) in 1 zitten. een stuk of 6 a 8.

waren volgens mij best prijzig, maar dan heb je ook wat. zal het eens op zoeken.
 
Origineel geplaatst door Mk II
da's puur een centen kwestie. ten eerste is het goedkoper om per land/regio een aparte adapter te leveren ipv een trafo die geswitched kan worden kwa voltage. Tel d'r een schakelaar bij op en het verschil wordt nog groter.

Maar nog belangrijker is dat ieder apparaat met een ingebouwde voeding in ieder land/regio een strenge veiligheidskeuring moet ondergaan ( in Euroland de CE norm ). Dat kost extra tijd & geld. En adapter heeft al een type-keuring en dat is dus voor veel fabrikanten een aantrekklijke "shortcut".

Geen complot dus maar puur kostenbeheersing.
\
hey !! dit wilde ik replyen !!

maar ben het wel eens met de mensen hier, toevallig net nog onder de tafel gelegen omdat ik een adapter moest ompluggen had ik te weinig ruimte.
Een grote universele adapter zou wel een optie zijn het is alleen technish vrij omslactig en om niet al te technische mensen tegoed te komen hebben ze denk ik maar niet zo'n ding gemaakt.
Straks krijgen ze allemaal mensen op hun dak die hun synth hebben opgeblzen door een te hoog voltage of het verschil tussen AC en DC niet weten.
Ezelsviaduct AC (A van stroom Alle kanten op, wissel) DC (alle stroom Dezelfde kant op, gelijkstrooom) :smeris:
 
vroegeh toen de mensen nog op varkens reden.
En de knaken nog van hout waren!

Het is idd wel lastig, al die adapters... maar ja niks aan te doen. Maar voor een paar euro's koop je gewoon weer een extra stekkerdoos. Harstikke makkelijk.
 
ik ben toevallig de laatste dagen al op zoek waar ze te koop staan voor een redelijke prijs


deze apparaten (19"rack ) zijn niet goedkoop maar wel verdomde handig en makkelijk
een druk op de knop en het stroom word geleidelijk verdeeld en je apparatuur staat op een veilige manier klaar om bediend te worden en ze zijn ook meteen beveiligd tegen bliksem inslag of andere gebeurtenissen dat met je stroom te maken hebt

ze zijn er voor normale 220 aansluitingen alleen moet je wel je stekkers allemaal vervangen maar je hebt meteen tussen de 6 en 10 x 220 output in 19"rack

en ik heb ze ook wel eens gezien met schakelbare outputs dus kiezen tussen 3 tm 14 volt en ac/dc en dat x 10 outs op een 19"rack

ff googlen

http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=105&brandID=2


http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=104&brandID=2


http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=106&brandID=2
 

Attachments

  • ps9.gif
    ps9.gif
    11,8 KB · Bekeken: 46
Handig zo'n apparaatje :)
Ik heb hier ook wel een paar adaptertjes op de grond liggen, gelukkig geen die lawaai maken ofzo, maar het word er niet overzichtelijker op. De adapter van m'n Teebee is gelukkig niet al te breed, en de contacten zitten een stukje uit elkaar dus ik heb nergens problemen mee..

Wat zeuren jullie toch allemaal 8o)
 
Je kunt ook zelf een 1U/2U 19" kast opsnorren. Daar een aantal multiadapters in bouwen (stuk of veel) zodat je alles in een kast hebt. Evt een paar van die kleine fannetjes erbij voor de koeling.

En als je dan die schakelaartjes netjes in de front kan prutsen is het nog handig ook. Evt een zwaardere adapter voor een groter apparaat (zoals een SE70) Lampje erbij of weet ik wat erbij (zip disk of zo) en heb je makkelijk een zooi troep in een 19" kast gebouwd. :)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Wij hebben natuurlijk ook heeeeeel veeeeeel adapters.. Je moet gewoon een keertje naar een electro zaak gaan, of withandel, en dan zo'n grote grijze stekkerdoos gaan halen. Alle stekkers zitten daar dwars op en elke adapter past. Kost een hoop, maar daar betaal je dan ook voor. Krijg je zeker geen spijt van.

En ja, een grote universele adapter... Als ie stuk gaat, doet niets het meer.... En daar..... daar heeft niemand niets aan!

Heb ook lang gezocht naar een ietwat goedkopere variant van die dure grote grijze stekkerdoos. Uiteindelijk heb ik bij de Makro ook een stekkerdoos gevonden waar de stopcontact dwars opzitten, maar dan wel voor een fractie van de prijs van zo'n grote grijze.... Werkt goed.
 
Keuring normen.

Keuring normen.

En dan nog weten waarom de voornaamste reden van al die externe adaptors is : Dat CE keuringnormen voor externe voedingen minder heftig zijn dan die voor ingebouwde voedingen. T'is dus luiheid en kostenbesparing van de fabrikanten. Bah !
 
Back
Top