Roland V-Piano

Nu ze alle ingenieurs van roland de laatste jaren in de V-piano technologie hebben gestoken,en dit achter de rug is,hoop ik dat ze terug werk maken met synth's en net zoals de V iets nieuws op de markt brengen,en niet een vervolg van juno a,b,c,d,enz.en de srx reeks.
Wat met de V kan,kan ook met synth's:eureka:


Jaa goed idee joh, misschien komen ze wel met een soort van V-synth. :doei:
 
Ik heb vandaag op de V-piano gespeeld, in Da Capo (Nietap). En ik had hele gemengde gevoelens.

Aan de ene kant klinkt de piano inderdaad ontzettend goed: heel anders dan de standaard Roland klank, vooral veel helderder.
Maar aan de andere kant vond ik het apparaat voor een piano van €5500 wel erg beperkt. Je kunt weliswaar je complete piano tweaken, maar het is dan ook echt beperkt tot je piano.

Voor dat bedrag zou ik liever mijn Promega 2 houden en voor een echte goede sound, bij bijv. een opname iets als Ivory gebruiken.

€5500. Echt ongeloofijk.


Nog vergeten:
-de feel van de toetsen is fenomenaal!
-de piano's klonken allemaal erg "spacey" / zweverig, zelfs als je de ambiance knop terugdraaide....
 
Laatst gewijzigd:
Tja... Aan de andere kant: een echte piano kost minstens evenveel, is minder tweakbaar en niet echt praktisch om mee te touren.
 
Je zult altijd de vergelijking met een sampler-oplossing als Ivory blijven houden. Persoonlijk heb ik al geen zin meer in spelen als ik denk aan al die in te laden gigabytes en de zorgen over de meest optimale latency. Dat je maar 1 knop hoeft in te drukken om de hele boel aan de gang te krijgen is vanuit gemaksoogpunt ook euro's waard.
 
:halleluja
Je zult altijd de vergelijking met een sampler-oplossing als Ivory blijven houden. Persoonlijk heb ik al geen zin meer in spelen als ik denk aan al die in te laden gigabytes en de zorgen over de meest optimale latency. Dat je maar 1 knop hoeft in te drukken om de hele boel aan de gang te krijgen is vanuit gemaksoogpunt ook euro's waard.

Helemaal mee eens maar dat geldt natuurlijk ook voor een gewone piano ;-)
Die hoef je helemaal niet aan te zetten.

In ieder geval lijkt het mij een mooi apparaat en super bruikbaar.
 
Ik denk absoluut dat het een super (bruikbaar) apparaat is. Maar in de vergelijking met een echte piano: een echte piano zal altijd nog net iets anders, omdat je gewoon echt de trillingen voelt.
Qua toetsen verschillen een E-piano en een echte nauwelijks meer, maar juist door alle trillingen van de echte piano, voelt het heel levendig.

Wat overigens niet wegneemt dat ik minder goed, of minder geïnspireerd zou kunnen spelen op een piano als de V-piano (of de Promega, CP300 etc.)
 
heb hem zelf nog niet geprobeerd maar heb George Duke erop horen spelen @ the hague jazz. Was eerlijk gezegd niet impressed… Klonk vergelijkbaar met wat ik uit mijn fantom haal (en dat is niet bepaald kwalitatief hoogwaardig ofzo…)
 
Heb er laast op de V piano gespeeld, en was erg onder de indruk van de aanslag, toon, expressie. Stukken beter dan de A90-ex die ik nu gebruik.

Heeft iemand op het forum hem aangeschaft / uitgebreide ervaring mee??

Overweeg er 1 te kopen, of toch weer een accoustische met een silent optie. Voor ik een beslissing neem, wil ik graag nog wat commentaar horen van gebruikers.
 
Heb er laast op de V piano gespeeld, en was erg onder de indruk van de aanslag, toon, expressie. Stukken beter dan de A90-ex die ik nu gebruik.

Heeft iemand op het forum hem aangeschaft / uitgebreide ervaring mee??

Overweeg er 1 te kopen, of toch weer een accoustische met een silent optie. Voor ik een beslissing neem, wil ik graag nog wat commentaar horen van gebruikers.

Als het niet gaan om het podium en live knallen zou ik altijd, helemaal als je dat soort bedragen kan uitgeven, voor een goede akoestische gaan. Een goede upright met silent optie behoud ook, mits ie goed onderhouden gaat worden, veeeeeel meer zijn waarde dan zo'n V-Piano. Ik heb er op gespeeld een tijdje maar het zou voor mij een heel goed alternatief zijn voor een akoestische maar zou nooit een volwaardige vervanger kunnen worden voor een goed akoestisch instrument.
 
hmm het zou me niets verbazen als de V piano binnen een aantal maanden zal kelderen naar 3995 euro ofzow..
 
Loop er dagelijks langs, speel er af en toe op. Weet dat hij net een update heeft gekregen met 4 nieuwe piano modellen. Wat nou leuk is aan deze bak is dat je in principe een vleugel kan emuleren die 30 m lang 8) en nog goed blijft klinken ook. Prijs is heftig idd, maar is het zeker wel waard als je toetsenist bent (hoewel een rack versie ook niet verkeerd zou zijn). Maar tov andere nieuwe modellen zoals de Yamaha CP1 zitten ze weer in dezelfde prijs klasse, voor die prijs heb je sowieso geen akoestische piano...
 
Loop er dagelijks langs, speel er af en toe op. Weet dat hij net een update heeft gekregen met 4 nieuwe piano modellen. Wat nou leuk is aan deze bak is dat je in principe een vleugel kan emuleren die 30 m lang 8) en nog goed blijft klinken ook. Prijs is heftig idd, maar is het zeker wel waard als je toetsenist bent (hoewel een rack versie ook niet verkeerd zou zijn). Maar tov andere nieuwe modellen zoals de Yamaha CP1 zitten ze weer in dezelfde prijs klasse, voor die prijs heb je sowieso geen akoestische piano...

Voor mij als toetsenist is ie het absoluut niet waard. De hoge kwaliteit van de bak komt in vele settings waar in ik verkeer toch niet tot z'n recht en in alle andere situaties waarbij ik een meer pianistische benadering nodig heb, zijn dat meestal situaties waarbij een goede vleugel danwel piano aanwezig is. En ik verkies de ervaring van spelen op een, desnoods een middelmatige maar gestemde piano altijd nog boven een te gekke vleugelklank die links/rechts uit m'n speakers komt ipv langs m'n ballen en in my face. Maar dat is heel persoonlijk wel.
 
Het liefst zou ik volledig akoustisch gaan, maar een beetje lullig voor de buren als je s'avonds wil spelen en je woont midden in de stad in een oud appartement. Kosten van een vrijstaandhuis / hoekhuis is net iets te veel van het goede.

Heb 1 keer op de V piano gespeeld en was zwaar onder de indruk, en hij werdt mij tevens aangeraden door mijn oude piano docent die hem heeft geprobeert en die thuis 1 steinway B en 1 steinway D gewent is.

Ben ook erg benieuwd of de nieuwe Yamaha CP1 iets van concurentie gaat vormen.

Hoop dat de prijs nog zal dalen ding is gewoon te duur...

ben toch benieuwd naar ervaringen van forumleden die hem evt hebben aangeschaft...
 
de verkoop zal een stuk beter gaan als bekende artiesten ermee gaan optreden, zoals alicia keys of elton john of bekende bands met piano erin en dergelijke...

als jarre die synthex niet zwaar had gebruikt op cd en live was ie misschien ook niet zo populair geworden
 
^^^
denk ook dat ie leuker staat in een studio wat dat betreft. Het is ook een no-brainer gezien de alternatieven die geen rugklachten opleveren.
 
cp1 klinkt heel erg dik, soort van mastergrade eq zit erin, reverb klinkt ook erg aangenaam en de patches die erin zitten gaan met je oortjes knuffelen. Fijne bediening ook, heel eenvoudig enzo
En omfg, de jazz split patch heeft een bas...niet subtiel meer...
 
Schiet dus niet op als ik hem koop om de verkoop te stimuleren.
Het enige wat ik wil is een goede 'piano' die ik thuis kan gebruiken om rustig te spelen waneer ik daar zin in heb. Nieuwe accoustische piano staat ook op het verlanglijstje, maar daar moet nog even gespaard voor worden...
 
ja ik wil ook wel iets piano achtigs in mn kamer voor leuk en op spelen,
maar niet te duur, er zijn best wat keuzes maar hoe goedkoper hoe crappier het geluid volgens mij...
 
Voor meer dan de helft van het geld heb je een
- Roland FP7 of RD700GX
- Yamaha CP300 of S90XS
Welke, volgens velen, de beste (gesamplede) pianosounds hebben.
 
Back
Top