Roland V-Piano

ronnyvalder

Ouwe rot
Lid sinds
28 juli 2006
Berichten
1.705
Locatie
Belgie
Since 1972, Roland has pioneered many groundbreaking technologies and “world’s first” products. In recent decades, no family of Roland instruments has won more respect and acclaim than the revolutionary “V” series: V-Accordion®, V-Bass, V-Drums®, V-Guitar, V-Synth®, etc. Today, Roland proudly announces the next chapter in the V legacy … the V-Piano. Throw away all preconceived notions of what a digital piano was and is. This instrument changes everything.

Please visit V-Piano Special Website to meet the future of the piano!


Revolutionary “living” piano core that breaks the digital-sampling barrier in a stand-alone instrument

Stunning pianos onboard, from grand-piano classics to never-before-heard futuristic hybrids

All pianos are customizable

Newly developed 88-note PHA-III Ivory Feel keyboard with Escapement

Analog (XLR and 1/4”) outputs, digital output (coaxial), USB Memory port and MIDI I/O


 
mooi :okdan:

Al zal het groundbreakende wel weer meevallen..
 
Nou... het groundbreakende is dat je de afstand van de pick-ups tot de tines kan bepalen in de Rhodes-sounds. Maar volgens mij heeft de Fantom G dat ook. Ik weet eigenlijk niet wat er eerder was de fantom g of de v-piano.
 
Dit zal toch gewoon een ARX EP&Piano board (G-series) in een zeer net jacket zijn?, kun je net zo goed een Fantom G of RD x00 GX nemen? Ben je waarschijnlijk goedkoper uit...
 
Je zaait wat je nog altijd verkoopt,in nieuwe jassen.En terug naar het verleden,dus toekomst van Roland?.......
 
volgens mij is dit veel meer dan een fantomG. Kijk maar eens op youtube.
men heeft het over 6000$, hoeveel is hiervan waar?
 
Dit zal toch gewoon een ARX EP&Piano board (G-series) in een zeer net jacket zijn?, kun je net zo goed een Fantom G of RD x00 GX nemen? Ben je waarschijnlijk goedkoper uit...

Het instrument is gebaseerd op physical modelling, niet op samples. Werkt dus wel anders dan een Fantom en ik geloof ook niet dat er een andere hardware digitale piano is die op deze manier werkt.
Op de site van Roland staat wel een filmpje waarin ze laten zien wat het ding zoal kan. Klinkt naar mijn mening erg goed!
 
Indrukwekkend,volgens mij is dit erg goed gedaan door roland. Ik denk dat het verschil tussen de acoustische piano en deze v-piano erg klein wordt. En wie zal er niet bereid zijn om voor een aantal piano's (soorten zoals yamaha,steinway etc) zoveel geld te betalen? Tot nu toe was volgens mij de S90ex erg ok met zijn pianogeluid. Daar zal met deze techniek wel verandering in komen.
 
hmmmm verschillende winkels hebben hem al in het assortiment:
6000 Euro!!
 
Veel geld, ik ben benieuwd of we dit in de toekomst ook in bijvoorbeeld een nieuwe Fantom gaan zien.
 
Geen samples meer? Interessant! Dan is er eindelijk een piano die met de Gem Promega's kan concurreren. De klanken van de akoestische piano's - maar niet de dynamiek - daarvan zijn nog gebaseerd op sampling En helemaal als het klavier beter is. Ik ga eens luisteren, maar de Promega doe ik niet weg.
 
ik heb de demo's gehoord net, nou ben ik geen fan van roland piano's, maar dit vond ik echt ongelooflijk goed klinken.

wel jammer dat die zo gigantisch duur is, maar dat is ergens ook wel logisch als je die demo's hebt gehoord.

wat een top product is dit.
 
Inderdaad een vooruitstrevend instrument. De prijs is inderdaad wel hoog, maar wel te rechtvaardigen met deze geweldige sound. In eerste instantie was ik helemaal weg van het uiterlijk, maar achteraf gezien vind ik het uiterlijk totaal niet passen bij de sounds die er uit komen. Maar dat is persoonlijk.
 
ik heb de 4 filmpjes gezien van roland zelf, te beginnen bij:
 
Wat een fantastische sound uit een digitale piano. Jammer dat ie bijna 40kg is ;-) en 6000 euro is nie mis...
 
Gezien de actuele wisselkoers kan je de V-Piano beter in Engeland kopen. Daar kost de V-Piano 4999 pond (bron), welke omgerekend met de actuele wisselkoers op ongeveer 4780 euro komt. Toch een leuk verschil van ruim 1220 euro. Daar kan je best een keer met de veerboot voor naar GB rijden :eureka:

In de VS kost het apparaat 6000 dollar, ook een stuk minder, maar gezien de vele importheffingen en afstand is het minder interessant om daar een dergelijk duur apparaat te kopen.
 
De koers van de pond is toch nog altijd niet zó ver gezakt. In ieder geval nog boven de euro denk ik te zien op koersconversie sites. Niettemin zal het altijd nog lonen om in Engeland zaken te doen :)
 
Ik zou nog maar eens goed kijken bij je 'bron' voordat je de auto start. Dit staat er namelijk:

Buy the Roland V-Piano from Dolphin MusicWeb Price: £4999.00 GBP inc VAT
Euro Price: €5519.20 (1 GBP = 1.10406 EUR) En die koers is actueel.

Gezien de actuele wisselkoers kan je de V-Piano beter in Engeland kopen. Daar kost de V-Piano 4999 pond (bron), welke omgerekend met de actuele wisselkoers op ongeveer 4780 euro komt. Toch een leuk verschil van ruim 1220 euro. Daar kan je best een keer met de veerboot voor naar GB rijden :eureka:

In de VS kost het apparaat 6000 dollar, ook een stuk minder, maar gezien de vele importheffingen en afstand is het minder interessant om daar een dergelijk duur apparaat te kopen.
 
Back
Top