NAMM 2008 Roland Fantom-G6/7/8/RD700GX ARX1/ARX2

Ik heb er een gehaald. Heb de G6 in huis :dubbel:
De eerste indruk is geweldig. Lekkere sound, prachtige display, gebruiksvriendelijke interface.

Nu nog tijd vinden om hem uit te diepen. :erm:
 
Ik heb er een gehaald. Heb de G6 in huis :dubbel:
De eerste indruk is geweldig. Lekkere sound, prachtige display, gebruiksvriendelijke interface.

Nu nog tijd vinden om hem uit te diepen. :erm:

En waar heb je hem gehaald? En voor hoeveel euro als ik vragen mag? :doei:
 
Ja, want je hebt hem denk ik niet kunnen testen?

En heb werkt een muis op je Fantom G6 nou fijn?
 
Bart!

Waar heb je hem gehaald? Ik kan ze nog nergens vinden.

ik zag bij muziekhuis da capo in leek de fantom G8 staan afgelopen donderdag, dus ze zijn leverbaar
 
Ja, want je hebt hem denk ik niet kunnen testen?

En heb werkt een muis op je Fantom G6 nou fijn?

Ik heb hem zeker kunnen testen. Ik heb er eerst uitgebreid op gespeeld, bovendien heb ik jaren gewerkt met de Fantom-X en de G is zeker geen achteruitgang t.o.v. de X.
Ik heb nog geen muis gebruikt, de knoppen etc. werken fijn. Ik zal het binnenkort eens proberen. Voor het manipuleren van samples is het denk ik wel handig.

(Ik doe geen impulsaankopen)
 
Zaterdag zitten spelen op de G7 bij livemusic, wat een monsterbak.
LCD scherm, hahaha niet te klein zeg. Mooie bak dat zeker.
Was dringen geblazen, iedereen wou hem even testen.
 
zaterdag ook op een fantom G6 zitten spelen.
ik snap niet waar de hype over gaat.
grootste teleurstellingen voor mij:

de pads (reageren naar mijn mening te wispelturig)
geluidskwaliteit is OK, geen merkbaar verschil met XV
grafische interface vind ik rommelig en niet echt bijdragen tot de productiviteit.
Niet echt inspirerend.
Dit toestel is wellicht goed voor mensen die geen PC gebruiken om te componeren. ivm met een 'normaal' PC scherm is de Fantom TFT immers nog altijd minuscuul. Het is dus allemaal relatief.
Blijft ook nog de vraag of zo een all-on-one bak wel bijdraagt tot de overall geluidskwaliteit van je song. Het klinkt immers wel allemaal Roland. Kwestie van persoonlijke smaak.
 
zaterdag ook op een fantom G6 zitten spelen.
ik snap niet waar de hype over gaat.
grootste teleurstellingen voor mij:

de pads (reageren naar mijn mening te wispelturig)
geluidskwaliteit is OK, geen merkbaar verschil met XV
grafische interface vind ik rommelig en niet echt bijdragen tot de productiviteit.
Niet echt inspirerend.
Dit toestel is wellicht goed voor mensen die geen PC gebruiken om te componeren. ivm met een 'normaal' PC scherm is de Fantom TFT immers nog altijd minuscuul. Het is dus allemaal relatief.
Blijft ook nog de vraag of zo een all-on-one bak wel bijdraagt tot de overall geluidskwaliteit van je song. Het klinkt immers wel allemaal Roland. Kwestie van persoonlijke smaak.

Daar zit natuurlijk ook weer wat in.
Persoonlijk had ik ook liever gezien dat ze bespaard hadden op het scherm.En inplaats daarvan net als op de 8800 een vga aansluiting hadden gemaakt.
En als je dan toch vooruit wil lopen met je workstations,knal er dan meteen 2 in.
Een voor de sequencer en een voor de patches/samples.
Maar dat zal wel weer teveel vooruit gedacht zijn.
Ze gooien echt niet zomaar hun truukendoos open.
 
Ook de G6 uitgeprobeerd,klanken lijken me in orde,niet vernieuwend,maar ze staan wel als een huis.Klinkt me allemaal wel bekend als je al met roland synth's hebt gespeeld
Grafisch interface vind ik geweldig,groot,en gemakkelijk te snappen,en te bedienen zeker met de muis.
 
G6 is besteld en volgt een dezer dagen.
vernieuwende klanken moet je niet in een rompler verwachtten denk ik. Daar hebben we onze vrienden van NI o.a. voor.
 
G6 is besteld en volgt een dezer dagen.
vernieuwende klanken moet je niet in een rompler verwachtten denk ik. Daar hebben we onze vrienden van NI o.a. voor.

Hey Ens, we gaan weer dezelfde kant op!! Goed zo! :okdan:


Alleen.... wanneer ga je de G6 weer verkopen? :D:D:D
 
Back
Top