Novation X-station / 9VDC Adapter

dsp9000

Stamgast
Lid sinds
14 Maart 2008
Berichten
100
Locatie
Muiderberg
Ik heb vandaag 2e hands een Novation X-station per post binnen gehad.
Er zit alleen een USB-kabel bijgelsoten, geen 9VDC Adapter (PSU06).

Als je alleen de USB-kabel aansluit gaat hij wel aan, maar komt er geen geluid uit. Als ik er batterijen er in stop (die had ik nog liggen toevallig), dan werkt alles prima.
Ik heb andere Adapters geprobeerd van 9vDC (o.a. van Korg MS2000R), maar daar reageert de Novation X-station dus niet op.
Weet iemand wat de term PSU06 betekent bij de adapter omschrijving? Is dat een speciale adapter ofzo die ik dan moet kopen ergens?

Danny
 
Er zit alleen een USB-kabel bijgelsoten, geen 9VDC

Dat klopt wel, want die levert Novation ook niet standaard mee.

PSU06 is gewoon het typenummer van Novation, dat zegt niet zoveel. Volgens mij is het een 1A adapter, dus een willekeurige 9V 1A (9VA) adapter zal het wel doen, mits de polariteit op de stekker goed om is. Die van Korg zal wel net verkeerd om zijn geweest, of niet sterk genoeg (die is maar 600mA, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat die Novation meer verstookt dan een MS2000R).
 
Ik heb meerdere adapters voor mijn X-station 61 uitgeprobeerd, maar ze werkten allemaal niet. Ik heb toen de adapter van novation zelf besteld bij Peter Verpuij en die doet het perfect.
 
Dank voor de antwoorden.
Ik ga dan ook maar een originele adapter bestellen in een muziekwinkel. Weet ik tenminste zeker dat ik een goede heb.
 
Back
Top