Ruis PC Boxen

technoboy

Nieuwkomer
Lid sinds
21 oktober 2007
Berichten
24
wist niet precies waar ik het moest plaatsten, maar heb het uiteindelijk maar hier gedaan.

ik heb een ''probleem'' met mun pc boxen. zodra deze zijn aangesloten op mun laptop komt er een ruis uit in 1 van mun boxen. Heb al veel geprobeert maar denk zelf dat het komt omdat ik geen aarde heb, maar dit weet ik niet zeker. Alleen op de stekker die in het stopcontact moet zit geen aarde, en mun boxen zijn helemaal van hard plastic, dus echt makkelijk een aarde maken kan ik niet, zou iemand miss een makkelijken en efeciente manier weten, alavast bedankt!!

grt..
 
Het kan ook de on-board geluidskaart van de laptop zelf zijn; omdat die zo dicht bij de rest van de onderdelen zitten en vaak niet echt afgeschermd zijn kan daar gerust ruis op zitten die je door de gewone laptopspeakertjes niet opmerkt.

Is dit opeens gebeurd of was het al langer? Ruisen de speakers ook als je ze op iets anders aansluit (bijv. een losse mp3-speler)? Welk merk/soort speakers hebben we het hierover? (des te goedkoper, des te waarschijnlijker dat het gewoon aan de speakers zelf ligt).

Ik denk dat de meesten je zullen aanraden geld te spenderen aan een fatsoenlijke geluidskaart voor je laptop als je deze voor muziekproductie wilt gebruiken en fatsoenlijke speakers als je je muziek wil afmixen, maar het kan natuurlijk dat dat geen optie is :).
 
Het is al langer, weet alleen niet of het al is vanaf het begin(waarschijnlijk wel). En als ik er een mp3 op aansluit heeft hij het idd niet. Maar aan mun boxen zelf kan het niet liggen, want als ik de aansluiting op mun subwoofer van de linkse en rechtse box verwissel heeft de ander het. Ze zijn van Creative.

En het probleem met het goeie spul is dat ik op kamers zit en mun goeie spul thuis heb staan. En om alles 2 keer te kopen vint ik toch iets te veel van het goeie dus doe het hier met wat minders. Dus het aanschaffen van beter is niet echt een optie nee:frons:.
 
Een laptop dient door zijn constructieopbouw niet geaard te zijn (intrensiek veilig, zoals de meeste huishoudtoestellen in je keuken).

je maakt volgens mij meer kans om brom te veroorzaken, door hem geforceerd wel op de aarding te gaan aansluiten, gezien je dan een loopback kunt krijgen van andere geaarde toestellen in je huis !

Maar aan mun boxen zelf kan het niet liggen, want als ik de aansluiting op mun subwoofer van de linkse en rechtse box verwissel heeft de ander het. Ze zijn van Creative.

... hier zou ik toch uit afleiden dat het dan aan het kabeltje (of de interne verbinding ervan) ligt, dat verbonden is met de luidspreken die op dat moment bromt ?
 
Ik heb precies hetzelfde probleem, bij mij komt er een soort van "White Noise" aanval uit de speakers ( krk rp6) als ik bezig ben met Ableton Schrik me elke keer de pleuris
ik heb gewoon een onboard kaartje van een ouwe dell pctje.

Maar ik denk dat ik nu echt serieus moet overgaan op een wat betere en stabiele geluidskaart. Ik zal met de zoek functie es kijken wat er zoal wordt geadviseerd, wil er ook 1 waar ik makkelijk een microfoon kan aansluiten om vocals op te nemen dus mocht iemand dit lezen en een tip heeft brandt maar los :)

en anders zoek ik zelf wel even.
 
Geluidskaarten uitkiezen is geen zwarte magie; je bent vrijwel altijd gebonden aan je te besteden budget en je noodzaak naar in/uitgangen.

Wat wil je uitgeven?
 
ik heb het nu geprobeerd met een extern geluidskaartje, die had ik toevallig nog liggen. Maar ook met het exteren geluidskaartje bromt één van mijn boxjes. heb even gekeken, en op mun sub zit een rode jack aansluiting voor rechts en een witte voor links(nog al logish magoed...). en het boxje dat op de witte zit aangesloten ruist.
 
heb het nu geprobeerd doormiddel van mijn adapter van mun laptop uit het stopcontact te halen en idd het getik van de ruis is er dan uit, je hoort dan alleen nog een zacht gebrom. alleen om mun laptop niet maar in de stekker te kunnen steken is nog al wat, maar misschien weet je dan meteen ook wel de oplossing Flying Panther :okdan: , zou mooi zijn!!

En als het aan het kabbeltje ligt hoe zou ik dat dan kunnen oplossen patrick, want ze zitten echt aan mun boxjes vast dus niet zomaar even te vervangen??
 
heb het nu geprobeerd doormiddel van mijn adapter van mun laptop uit het stopcontact te halen en idd het getik van de ruis is er dan uit, je hoort dan alleen nog een zacht gebrom. alleen om mun laptop niet maar in de stekker te kunnen steken is nog al wat, maar misschien weet je dan meteen ook wel de oplossing Flying Panther :okdan: , zou mooi zijn!!

En als het aan het kabbeltje ligt hoe zou ik dat dan kunnen oplossen patrick, want ze zitten echt aan mun boxjes vast dus niet zomaar even te vervangen??

De exacte oplossing weet ik niet, alleen dat het iets met aarding van de laptopstekker was. Er is een topic over, alleen kan ik m nu natuurlijk niet vinden.. Misschien weet iemand anders de oplossing? (of weet het topic te vinden)
 
Als het een aanelkaar-gegoten geheel is,... jammer... , maar koop gewoon een ander setje,... dat heb je 2dehands toch voor een tientje !

Zoniet, kan je het stekkertje afknippen en eens vervangen,.. of zien of je het boxje met vijsjes openkrijgt, en controleren of de verbindingen met een filterprintje of de coon van de speaker zelf goed vast verbonden zitten,.. ....

... zit er een versterkertje in de boxen ? , ...; kan je ook nog eens gaan openprutsen en doormeten,....

...maar zoveel werk (en misschien zonder resultaat!) ,... dus toch maar een tientje uitgeven zou ik zo zeggen.

... welkom in de wegwerpmaatschappij
 
haha, zal eerst nog eens beetje proberen te prutsen dan. maar in ieder geval allemaal bedankt voor de tips!!:halleluja.
mocht ik er eventueel nog uitkomen, laat ik het wel weten, misschien wel zo aardig voor de andere jongens die ook met dit probleem zitten!

grt Jurian
 
Back
Top