Roland KC-150 aansluiten op Pc

V-Synth Freak

Rolandfreak
Lid sinds
18 december 2008
Berichten
156
Locatie
Venray
Ik heb zeer goedkoop een 2de hands Roland KC-150 gekocht (150 euro, echt een koopje) en ik vroeg me af of ik die via kabels kan aansluiten op mijn computer (Windows) en om dan het geluid op te nemen in Cubase SE.

Alvast bedankt*D
 
Sorry mijn vraag heb ik verkeerd gestelt.
Kan ik de Roland KC-150 op mijn Line 6 Toneport UX1 aansluiten.
Alvast Bedankt
 
Muziek opnemen maar ook weer afluisteren via de Kc-150, dus de input en de ouput als dat kan!
 
Volgens mij kan dat niet. Met een KC-550 kan het zeker weten wel (heb een korte tijd geleden nog een KC-500 gehad). De KC-550 heb je een headphone out die los zit van de line out. Als je bij de KC-150 een jack in de headphone out stopt sluit hij de rest af (behalve de inputs dan...) Dus de line out en de headphone out kan je naar mijn weten niet tegelijkertijd gebruiken.
 
maar kan ik wel gwn via de line out van KC-150 naar de line in gaan van de toneport?

Ja, lijkt me wel. Het is een gewone line out. Ik heb ook een KC-150, de line-out van die van mij gaat naar een speaker aan de andere kant van de ruimte. (ik gebruik de KC om onze samples erdoorheen te pompen) dus dan zou het ook naar de geluidskaart toe moeten werken.
 
Back
Top