Nieuwe PC + Interface - Idioot veel hoge frequenties

Bambisk

jwt
Lid sinds
25 november 2019
Berichten
429
Locatie
Zwolle
Hoi allen,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe PC en een nieuwe interface. Tot op heden nam ik op met een oude (2011) iMac en een Saffire Pro 40. Sinds gisteren heb ik een custom build PC en een Behringer UMC1820. Eerst dacht ik: Jezus, wat is die UMC1820 kraakhelder qua geluid, maar ondertussen vraag ik mij af of dit wel klopt. Mijn kicks hebben onderhand meer hoge frequenties dan lage frequenties, lijkt me niet helemaal de bedoeling. Zie bijgevoegde foto's voor dezelfde kick in SPAN via beide interfaces. Reaper is m'n DAW en ik heb geen andere plugins in gebruik oid.

Heb onderhand het volgende geprobeerd:
- Verschillende kabels, geen ander effect
- Andere ins op de Behringer, geen ander effect
- Behringer op iMac aansluiten, nog steeds idioot veel hoge frequenties
- Saffire Pro 40 op nieuwe PC, geen optie van geen windows ondersteuning meer + geen firewire

Iemand enig idee wat hier aan de hand is/kan zijn?

Foto 1 (Saffire Pro): IMG-20210207-203049499-HDR-2
Foto 2 (Behringer UMC): IMG-20210207-203111222-2
 
Laatst gewijzigd:
wat meet span? input of output? zal ergens instelling software zijn. Heeft de Behringer eigen EQ op onboard mixer?
Staat er nog ergens iets verkeerd in reaper? feedback loop? verwacht niet dat de interface stuk is, zal ergens een setting zijn die je over het hood ziet.
 
wat meet span? input of output? zal ergens instelling software zijn. Heeft de Behringer eigen EQ op onboard mixer?
Staat er nog ergens iets verkeerd in reaper? feedback loop? verwacht niet dat de interface stuk is, zal ergens een setting zijn die je over het hood ziet.
Pfoe, geen idee of SPAN input of output meet. Het is een spectrum analyzer en heb hem op het masterkanaal staan.

Reaper settings afgaan kan ik nog doen (nog niet aan gedacht), maar ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt.
 
ik, wel, master is "output" Het is al zichtbaar op span, dus ligt niet aan de output stage van de kaart > dus software > dus reaper...
bussen dubbel geconfigureerd, een verdwaalde EQ ergens, zal zoiets zijn, of er stond jaren lang iets verkeerds met je Saffire, wat nu goed staat, kan ook nog.
 
ik, wel, master is "output" Het is al zichtbaar op span, dus ligt niet aan de output stage van de kaart > dus software > dus reaper...
bussen dubbel geconfigureerd, een verdwaalde EQ ergens, zal zoiets zijn, of er stond jaren lang iets verkeerds met je Saffire, wat nu goed staat, kan ook nog.
Ergens ontgaat mij de logica waarom het dan niet de output van de kaart kan zijn? Op de afbeeldingen speelde het geluid af terwijl ik het kanaal open had staan (maar niet aan het opnemen was)
 
Span is een plugin, die zit digitaal signaal in je PC weer te geven
Wanneer je iets van aangesloten hardware weergeeft, kan nog aan de input liggen, wanneer het reeds bestaande audio is (VSTi's of wavs) dan is het 100% software
Wat er gebeurt, gebeurt in de SW, anders kan SPAN het niet weergeven ;)
 
Span is een plugin, die zit digitaal signaal in je PC weer te geven
Wanneer je iets van aangesloten hardware weergeeft, kan nog aan de input liggen, wanneer het reeds bestaande audio is (VSTi's of wavs) dan is het 100% software
Wat er gebeurt, gebeurt in de SW, anders kan SPAN het niet weergeven ;)
Misschien niet helder: De sample komt vanuit m'n Electribe via de Behringer in Reaper
 
Ahh ook, wanneer je gewoon een track afspeelt in windows, spotify of youtube, hoe klinkt het dan?
 
het zit i.i.g. aan de input of software kant, anders kon je het niet op span zichtbaar maken.
zijn de ingangen toevallig balanced? en ga je daar met een TRS plug in?
 
het zit i.i.g. aan de input of software kant, anders kon je het niet op span zichtbaar maken.
zijn de ingangen toevallig balanced? en ga je daar met een TRS plug in?
Ja, ze zijn balanced. Ik heb er net een TS plug in gestopt en nu klinkt alles zoals het moet/hoort. Was in de veronderstelling dat TRS = balanced, TS = unbalanced. Maar ik zie net dat dat niet per definitie zo hoeft te zijn?
 
Yep, dat was hem dus, sommige poorten kunnen daar niet mee overweg als de andere kant (korg) unbalanced is.
opgelost dus!
 
Betreft die foto's : het lijkt bijna op een (inverse) RIAA correctie die ergens plaats vind... (phone ingang i.p.v. line) ?
Thanks voor het meedenken, maar probleem is opgelost!

Kun je je setup anders eens 'doorfluiten' met Rightmark (RMAA) ? (gratis meetsoftware)

Niet meer nodig maar dank voor het meedenken!

Yep, dat was hem dus, sommige poorten kunnen daar niet mee overweg als de andere kant (korg) unbalanced is.
opgelost dus!
Thanks! Fijn ook dat hier enkel serieuze antwoorden komen. Had tegelijkertijd een post in een Facebook groep gepost en meer dan de helft van de antwoorden waren (semi)verwijten dat ik van een Saffire naar een Behringer ga. Meerwaarde van Synthforum is weer duidelijk :okdan:
 
Thanks voor het meedenken, maar probleem is opgelost!


Niet meer nodig maar dank voor het meedenken!


Thanks! Fijn ook dat hier enkel serieuze antwoorden komen. Had tegelijkertijd een post in een Facebook groep gepost en meer dan de helft van de antwoorden waren (semi)verwijten dat ik van een Saffire naar een Behringer ga. Meerwaarde van Synthforum is weer duidelijk :okdan:
En bevalt de umc1820 nog steeds? Ben je tevreden met de latency en de Asio drivers werken naar behoren? Zit er aan te denken om er ook een aan te schaffen.

bij voorbaat dank.
 
En bevalt de umc1820 nog steeds? Ben je tevreden met de latency en de Asio drivers werken naar behoren? Zit er aan te denken om er ook een aan te schaffen.

bij voorbaat dank.
Ik kan nogal rigoureus veranderen soms. In dezelfde periode een geheel nieuwe PC in gebruik genomen waardoor m'n workflow drastisch is veranderd. Ik gebruik de UMC nauwelijks, meeste synths weggedaan en werk vooral met software sindsdien. De momenten dat ik er wel mee gewerkt heb, heb ik er geen problemen mee ervaren
 
Heb de UMC1820 ook, ook niet heel vaak in gebruik, maar werkt prima zover.

FWIW, wil wel een compactere interface erbij, voor portabel gebruik, dus balans tussen compleet & simpel. Sowieso zonder voeding aan te hoeven sluiten.
Het gaat dan (om bij de UMC's te blijven) tussen de UMC204HD (alleen bus powered) en de UMC404HD (kan zowel via losse voeding als ook bus powered, alhoewel dat laatste krap schijnt te zijn).
 
en de UMC404HD (kan zowel via losse voeding als ook bus powered, alhoewel dat laatste krap schijnt te zijn).
Geen probleem via usb, enigste wat minder is vind ik is dat wanneer je 48V nodig hebt dat gelijk alle vier de ingangen op phantom power staan.
Kan eventueel te maken hebben met je moederboard, sommigen geven wat minder spanning af.
 
Geen probleem via usb, enigste wat minder is vind ik is dat wanneer je 48V nodig hebt dat gelijk alle vier de ingangen op phantom power staan.
Kan eventueel te maken hebben met je moederboard, sommigen geven wat minder spanning af.
Ah top, goed deze ervaringen van een UMC404HD bezitter te horen, dank! Hmm ja, die 48V-switches zelden individueel in deze prijsklasse. Zonodig iets te doen met phantom-blocker? (wel weer wat extra gedoe)
 
Back
Top