TR909 vraagje

dj sinn

Stamgast
Lid sinds
28 januari 2003
Berichten
449
Locatie
Arnhem
goed, ik ben een nieuw lid met een brandende vraag, als ik mijn 909 op de pc aan sluit(kaart is een midiman audiophile 2496 ) midi in en midi out en jack uit 909 naar tulp in kaart en wel wat opnemen in cubase dan krijg ik een grote brei van drums etc,.. hoe kom ik van dit probleem af?
thanxx..
 
hmm iets duidelijk graag!

hoe bedoel je alles door elkaar kwa midi?
 
Je bedoeld dat als je met een externe seqw noten er naar toe stuurt dat hij intern ook gaat lopen denk ik.
 
bedankt, ik denk dat het inderdaad die sync is dan, maar hoe haal ik hem daar van af en waarom ,als ik pattern 2 afspeel, slaat ie lijkt wel op hol met 1000-en drums en zo, alles door elkaar. en cubase loopt daar door in de soep. =(
 
volgens mij is dit een typisch geval van midi-feedback (kan dat met een 909?:)).

Sluit alleen de midi-out van je sequencer aan je midi-in van je 909 en zorg dat er geen patterns meespelen (gewoon pattern wissen) als je sequencer loopt. Je bespeelt je 909 dan via een extern apparaat.
Jacks vanzelfsprekend laten zitten.
 
Ik heb de midi uit van mijn 909 niet terug laten komen in de computer, daar heb je namelijk helemaal niets aan. :confused: Je krijgt dan waarschijnlijk inderdaad een midlus waardoor alles gigantisch in de soep loopt. Hoe je hem eventueel van sync afzet moet je maar even in de manual opzoeken. Ik weet welke knopjes ik in moet drukken, maar weet zo niet uit het blote hoofdje hoe dei heten.
 
Heb je je 909 nou inmiddels ontvangen, Omiel? Je zat er toch al 2 maanden op te wachten? Of wil je een tweede? 8)
 
Nee, ik heb nog steeds niets gezien. Ik heb al betaald en zit al ruim twee maanden te wachten. Ik denk dat ik naar mijn centen (en mijn 909) kan fluiten eerlijk gezegd. =(
 
Bout zeg! Waar woont die gast, gaan we ff met een clubje opgefokte forum-dudes met bivakmutsen op een bezoekje brengen:D
 
Das goed!! Het probleem alleen is dat hij in de verenigde staten woont. Anders was ik hem natuurlijk al lang zelf gaan halen.
 
[ontopic]

Midi thru uitzetten in Cubase :D

[/ontopic]
 
Wat omiel zegt is volgens mij ongeveer ook je probleem...
Je moet je midi out van je 909 naar je midi in van je computer enkel aansluiten als jij wilt dat de sequencer van je 909 als sequencer voor een ander apparaat dient via cubase ( doe ik ook niet,want daar gebruik ik cubase voor).
Verder moet je ook zorgen dat je je sequencer van je 909 niet laat meelopen met cubase als jij enkel wilt dat hij sequences afspeelt die jij in cubase hebt getekend. Of je zet de sync uit in je 909, kweet ook effe niet uit mijn hoofd hoe dit moet, of je moet het versturen van midiclock informatie uitzetten in Cubase.
Zo zou het goed moeten gaan lopen, denk ik. Succes.
 
Back
Top