Mixer voor <€100?

Ik heb een paar jaar geleden een Phonic en Behringer naast elkaar gezet, en vooral vanwege de degelijkheid ben ik toen voor Phonic gegaan. Geluidskwaliteit heb ik toen niet kunnen testen, maar opzich ben ik daar best tevreden over. Natuurlijk is er beter te krijgen, maar je moet ook afwegen of je dat gaat nodig hebben. Je kan er natuurlijk wel een dure mixer neerzetten, maar als je dan het sublieme geluid uit je mixer met een goedkope geluidskaart in je computer gaat opnemen, dan heb je er nog steeds weinig aan.
 
Behringer mixers klinken als een natte spons..... wil je beetje droge slam, kies dan gewoon voor een Mackie compact mixer.
 
Nog een paar laatste vragen (beloofd):

1. Als je kijkt naar Alesis Multimix FX, Yamaha MG CX en Tapco Mix FX (allen €180 en minder). Zijn die effecten een beetje de moeite of niet?
2. Voor budget mixers (minder dan €180), kan ik dan best kiezen voor een Yamaha, Alesis of Tapco? En over Tapco afzonderlijk, is dat een goed merk voor een beginner?
 
Ik heb dus uiteindelijk een mixer van Phonic AM440D gekocht voor €130. Ik ging een miskoop inruilen en ik had toch nog een mixer nodig. Waarom Phonic? Er was gewoon niets anders binnen in dezelfde prijsklasse/grootte (behalve Behringer...).

Heb ik nu een goede koop gedaan? Op het eerste gehoor lijkt dit een prima mixer. Ik kan het natuurlijk nog altijd terugbrengen en ruilen voor een waardebon. Dan kan ik een andere mixer bestellen, maar zou ik dat doen?
 
Op het eerste gehoor toch wel, maar ik heb momenteel geen tijd om intensief te testen en ik stel me meer vragen over de duurzaamheid.

Als je geen tijd hebt om te testen zit het wel goed met de duurzaamheid! :D
 
Heb ik nu een goede koop gedaan? Op het eerste gehoor lijkt dit een prima mixer. Ik kan het natuurlijk nog altijd terugbrengen en ruilen voor een waardebon. Dan kan ik een andere mixer bestellen, maar zou ik dat doen?

Ik heb een jaarlang een phonic mixertje gehad (zo'n kleintje met effecten erop).
Ik ben daar altijd zeer tevreden over geweest, weinig ruis, effecten waren 'ok'. Voor een klein ding had het eigenlijk best wel wat kanalen (4 mono en 2 stereo) met 2 aux sends!

Kwaliteit... de potmeters zitten volgens mij op de printplaat vast, niet op het chassis, maar ik weet niet of dat niet bij de meeste mixers is, daardoor kon je ze een heel klein beetje wiebelen, maar goed, dat is bij de microkorg enzo ook. Vond ik niet erg.
Doordat het zo klein was, kon je het makkelijk stevig verpakken om mee te nemen...

Korg KM402, ik heb die zelf... als je niet écht de dj-eq wil, dan zou het stom zijn deze mixer te kopen voor productie denk ik. Ik gebruik hem specifiek daarvoor (liveset).

Grtz.
ARD.
 
Kwaliteit... de potmeters zitten volgens mij op de printplaat vast, niet op het chassis, maar ik weet niet of dat niet bij de meeste mixers is, daardoor kon je ze een heel klein beetje wiebelen, maar goed, dat is bij de microkorg enzo ook. Vond ik niet erg.

volgens mij komt dat eerder door de potmeters zelf. de potmeter as kan een klein beetje bewegen in de potmeter behuizing.
 
Op het eerste gehoor toch wel, maar ik heb momenteel geen tijd om intensief te testen en ik stel me meer vragen over de duurzaamheid.

Ik gebruik (in de 'studio') al een paar jaar zonder problemen een Phonic MU-1202. Alle pots en fader werken nog steeds prima. Ik heb m verder ook niet echt mishandeld ofzo, maar hij wordt wel bijna elke dag gebruikt.
 
Ik heb dus uiteindelijk een mixer van Phonic AM440D gekocht voor €130. Ik ging een miskoop inruilen en ik had toch nog een mixer nodig. Waarom Phonic? Er was gewoon niets anders binnen in dezelfde prijsklasse/grootte (behalve Behringer...)...

't Is gewoon min of meer zelfde quali als een Behringer. Zo zie je dus dat Behringer niet automatisch slecht is.
Phonic en Behringer zijn gewoon voor dat geld okee. Je moet ze niet vergelijken met mixers van een hogere prijsklasse (duh..).
Is met TV's ook: als je een HD-ready naast een Full HD scherm zet, zie je verschil (soms). Maar als je thuis alleen een HD-ready TV hebt staan, ziet 't er goed uit.

Als je ze gewoon in 't studiootje gebruikt en normaal mee omgaat, is er niks aan de hand (normaal gesproken).
Heb jaren met een MX2004a gedaan en die is ook meegegaan met optreden: deed gewoon z'n ding en had er geen klagen over.
Heb 'm inmiddels ingeruild voor een Mackie-tje (voor live), en ja.. er IS zeker verschil. Ook qua klank.
Maar dat maakt die Behringer niet automatisch slecht.
 
Ok, ik heb nu wat beter kunnen testen en er is een lichte ruis die me stoort. Ik heb met de volumeknoppen van elk toestel gespeeld en het verbetert niet zonder dat het volume te laag staat. Zou ik hem terugbrengen of kan ik niets beter verwachten van een mixer in dezelfde prijsklasse? (bv Yamaha MG102C)
 
...behringer... Is dat een goede voor een beginner?
Voor een beginner is hij goed. Je kan hem laten vallen, verkeerd aansluiten, cola/bier over morsen, in brandt steken, want hij is toch bijna gratis. Alleen je geluidskwaliteit gaat er wat op achteruit en ze zijn ook niet bepaald stevig. Maar voor een beginner is zou ik idd geen duurdere nemen
 
Is er een Nederlands equivalent voor het Engelse gezegde 'Beggars Can't Be Choosers'?

Er zal ongetwijfeld verschil zijn tussen de kwaliteit in budget mixertjes, maar voor zo weinig geld moet je je toch ook afvragen waar die besparing in gaat zitten en welk effect dat heeft op het geluid... Ik bedoel maar te zeggen; voor 130 euro een desktop mixertje met 3 bands eq en uitgeklede multi effects... Een beetje delay pedaal kost al even veel als heel dat mixertje.
Als je zo weinig budget hebt moet je nemen wat je kunt en er tevreden mee zijn. Koop je iets nieuws dan bespaar je op geluid en mogelijkheden maar heb je wel garantie, koop je iets 2e hands dan heb je misschien wat meer keuze in mogelijkheden, kwaliteit en geluid, maar loop je het risico dat er problemen mee zijn of spoedig kunnen ontstaan. Het is wat het is.
 
Heb zelf een Behringer voor d'r bij gekocht, xenyx1622fx.

Ben er persoonlijk zeer tevreden over, prima te gebruiken effecten, smerige overdrive, prima eq, 2 aux en een usb ding erbij.

Moet 2ehands en met minder kanalen toch wel voor weinig te vinden zijn?
 
Is er een Nederlands equivalent voor het Engelse gezegde 'Beggars Can't Be Choosers'?

Er zal ongetwijfeld verschil zijn tussen de kwaliteit in budget mixertjes, maar voor zo weinig geld moet je je toch ook afvragen waar die besparing in gaat zitten en welk effect dat heeft op het geluid... Ik bedoel maar te zeggen; voor 130 euro een desktop mixertje met 3 bands eq en uitgeklede multi effects... Een beetje delay pedaal kost al even veel als heel dat mixertje.
Als je zo weinig budget hebt moet je nemen wat je kunt en er tevreden mee zijn. Koop je iets nieuws dan bespaar je op geluid en mogelijkheden maar heb je wel garantie, koop je iets 2e hands dan heb je misschien wat meer keuze in mogelijkheden, kwaliteit en geluid, maar loop je het risico dat er problemen mee zijn of spoedig kunnen ontstaan. Het is wat het is.

Die Phonic die ik nu heb heeft geen 3 bands EQ en effecten hoor. Ik merk dat als ik de mixer op mijn Kaoss Pad 3 aansluit te effecten worden toegepast op de ruis waardoor de ruis veel meer opvalt.

Misschien toch maar ruilen voor een Tapco Mix 260FX...
 
Iemand nog suggesties voor een compacte mixer onder €220 (winkelprijs) met 4 stereo-ingangen (of meer)? Enige die ik kan vinden is de Tapco Mix 260FX, maar die is best groot...

Ik overwoog de Yamaha MG102C , maar die lijkt slechts 2 stereo-ingangen te hebben (of ben ik verkeerd?)
 
Back
Top