Bassline 2 heeft geen GUI

Roshi Ai

Stamgast
Lid sinds
7 november 2007
Berichten
285
Ola,

Ik heb het volgende:

Een tijdje terug AudioRealism Bassline 2 geinstalleerd (ge-upgrade vanaf versie 1) en deze laat geen Interface zien.

Ik heb de laatste versie van Cubase SL3...op Mac (OSX 10...weet ik niet uit m'n hoofd). Ik heb de laatste versie van Quicktime geinstalleerd (kwam er op het net achter dat dat ook nog wel eens wil helpen).

Ik heb ook al contact gehad met Mike van Audio Realism. Ik ben blijkbaar de enige met dit verschijnsel. Ook andere software van hem, zoals ADM, heeft hetzelfde...dus opent wel in cubase, kan 'm bespelen, maar laat geen interface zien. Hij stelde voor om toch maar eens te checken op een forum, of iemand anders dit herkent.

Iemand tips, suggesties en/of oplossingen?

Thanks!
 
heb je een andere audio unit host om in te proberen?

installeer eens AuLab (is een programmatje die op de developer tools van je OSX installatie cd staat)
daar kan je audio units testen.

om te weten welke OSX je hebt,appeltje (boven) -> over deze mac
 
Ja...die heb ik....in Ableton Live Lite 6 werkt ie wel...das 't gekke juist.

Het is ook niet echt een heeeeel groot probleem of zo...alleen een beetje....merkwaardig.

Als 't moet kan ik ABL2 dus wel gebruiken...met een omweg dan...

En...Cubase maakt gebruik van VST en en niet van Audio Units trouwens...

Thanks voor je reply!
 
Kan het zo zijn dat je ooit met 2 beeldschermen hebt gewerkt en de plugin op het 2e beeldscherm gesleept hebt? Sluit anders even een 2e monitor aan, misschien staat je plugin daar. Kun je de resolutie van je monitor misschien nog wat hoger zetten. Kan ook zijn dat je plugin gewoon buiten beeld staat.

Je zou natuurlijk ook de voorkeuren/preferences van de plugin en/of hostapplicatie kunnen opzoeken in een van je ~/Library/Preferences map en deze even trashen. De instellingen qua positie en dergelijke moeten ergens op je harddisk opgeslagen zijn.
 
Ik werk inderdaad met 2 beeldschermen. Het is ook niet zo dat ik de plug-in niet kan vinden op het scherm...wat er gebeurt is: ik open ABL2...er verschijnt een venster op het scherm (wat dan ABL2 moet zijn)...alleen dit venster is...leeg. Waar je normaal gesproken de interface van de plug-in ziet, dus alle draaiknoppen enzo, is het helemaal leeg.

Ik zal inderdaad eens ff proberen of het helpt om die prefs weg te gooien.

Bedankt!
 
Back
Top