MPC5000 Ervaringen

ik ben naar 1 gaan kijken als soort van vervanging/opvolger van de 4000
Tot ik erachter kwam dat hij maar 96 ppq heeft ipv 960 (wat de 4000 heeft), viel die eigenlijk al af voor mij.
Toch ben ik er even mee gaan spelen.
Zit wel die standaart mpc feel in (snelheid van werken etc).
Scherm is niet zo groot als de 4000.
De 5000 heeft geen multisample mogelijkheden, het is en blijft maar een phrase sampler (wat wel erg jammer is, want de 4000 is gewoon een volwaardige sampler, dit was 2e reden waarom ik niet voor die 5000 zou gaan)en heeft de 5000 veel minder geheugen dan de 4000 (de 4000 kan 512 aan en de 5000 dacht ik maar 192).
Leuk wel van de 5000 is die VA synth die erin zit, kan je wel leuke sounds uit draaien, maar zit nadeel bij, je kan niet zo 1 2 3 door de patches scrollen.
Je moet echt 1 voor 1 die patches inladen, die op dezelfde plek komen als je drum programs. (heel hinderlijk bedacht gewoon)
Kwa looks vind ik de 5000 wel beetje cheapo eruit zien.
 
Van alles wat ik er over heb gelezen denk ik dat Akai de plank vrezelijk mis heeft geslagen met de MPC5000.

Toen ik oa las dat er een synth in zat had ik al zoiets van, o nee he! :stupid:
 
ik hou het voorlopig nog bij de MPC3000.
Als de de handtekening van Roger Linn er niet op staat vertrouw ik het eerlijk gezegd niet echt.
Enige echte gebrek van de 3000 is het ontbreken van ingebouwde effecten.
maar met externe effecten werken vind ik eigenlijk wel cool.
dus ik ben happy met de 3000 :)
 
just blaze heeft op zijn blog het een en ander te zeggen over de 5000

Damn, mooie review.. Hij maakt gehakt van die machine :-)
 
ze hadden het denk ik ook beter een mpc3500 kunnen noemen

Sterker nog: het *IS* de MPC 3500 zoals bleek uit bepaalde benamingen in de eerste versie van de online manual die nog niet vervangen waren door MPC 5000. Duidelijk dat dit ding de grote broer van de 2500 is, maar ook echt niet meer dan dat. Maar ja, wie wil er nou een 3500 als de 4000 uit productie is. Niemand toch? Toch!? Toch!?!?!?

Aan de andere kant: de 4000 juist de vreemde eend in de bijt aangezien dat de enige mpc is met (let wel) af fabriek volwaardige sampler aan boord. De rest van de mpc's heeft alleen "maar" een drum/phrase sampler.

(ja, ik weet van jj-os-en etc, maar ik heb het over af fabriek dus daar..ye...kthbye)
 
Laatst gewijzigd:
Als de de handtekening van Roger Linn er niet op staat vertrouw ik het eerlijk gezegd niet echt.

LinnDrum_II_706x374.jpg
 
heb je ooit de vergelijking chart gezien tussen de 2500 en 1000 met allebei het jj os???? :biertje:

dan weet je dat dit niet zo'n slimme opmerkingen was :biertje:



en als jij eens kijkt naar een foto van een 2500 en een 1000 dan zie je wel verschillen
ten 1e heeft de 2500 veel fijnere pads (grote) dan de 1000
plus standaart de 8 uitgangen
en ook nog eens een cd brander erin
voor de rest intern bijna hetzelfde als de 1000
maar dan nog zou ik zelf em niet willen (1000 of de 2500)
 
Damn, als ik met de mpc3000 werk is het gebrek aan efecten toch echt wel een beetje een mankement. Ik heb een Ensoniq DP2 maar die is zo lastig te bedienen en zeer onoverzichtelijk... ik overweeg toch een nieuwere MPC. de 4000 is geloof ik nog de beste op het moment maar ik vind hem so damn ugly! ..of toch de 5000. kom ze al voor 1000 euro te koop tegen.

of is er een goede externe effects unit die makkelijk te bedienen is en overzichtelijk is? wel met alle toeters en bellen er in als phaser, distortion, reverbs, delays, compressie en such... heb ook geen zin om het door mijn laptop met plug-ins te routen... handen in het haar op het moment.

ga ik er op terug komen als ik voor de MPC5000 ga?
of moet ik aan de 4000?
some advise please!
 
of 4000 of een Lexicon multieffect bak of Eventide iets (Eclipse bijv)
dan denk ik die externe fx
zowiezo FX van ANY mpc is kaka
 
ik ben naar 1 gaan kijken als soort van vervanging/opvolger van de 4000
Tot ik erachter kwam dat hij maar 96 ppq heeft ipv 960 (wat de 4000 heeft), viel die eigenlijk al af voor mij.

96ppqn was voor mij ook een totale dealbreaker.
 
De effecten op de MPC 5000 zijn best uitgebreid, alleen vind ik dat het ze niet makkelijk te gebruiken zijn, dus ik maak weinig gebruik van de effecten in de MPC zelf.. Als het je puur daarom gaat zou ik een losse effectenbak nemen..

Een MPC (vooral de 5K) moet je nemen vanwege de sequencer en de vele opties (harddisk, 8 outs etc..)
 
Back
Top