Bluetooth on stage en de overvolle zaal met stoorzenders

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
In het verleden heb ik een paar keer geëxperimenteerd met Bluetooth foot-controllers van het merk AirTurn. Het connecten met de iPad ging prima. De App die het moest controllen reageerde ook.. totdat het drukker werd en het ineens niet meer werkte en er dan ook geen tijd meer voor had het weer werkend te krijgen. De (mixer)app zelf met de hand bedienen was dan het enige alternatief. Na nog een andere te hebben geprobeerd en nog wat keren met de settings experimenteren heb ik het toch maar opgegeven en ben weer voor de bedraadde versie gegaan.

Nu zijn er merken die wireless midi via Bluetooth realiseren en ik vraag me toch af of dit live dan wel betrouwbaar is.
Het merk AirTurn durf ik niet meer aan maar zag 'n Bluetooth pedaal van iRig en dan denk ik toch, zal ik er nog 'ns 1 proberen ??

Ben benieuwd hoe jullie ervaringen met bluetooth zijn in een volle zaal (het mag weer) waar iedereen met zijn persoonlijke stoorzender (de telefoon) de verbinding onmogelijk lijkt te maken.
Positieve / negatieve ervaringen?? Ik hoor ze graag :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Iemand ervaring met het merk XSONIC?? Of sta ik hier in een lege zaal?? :D

 
... waar iedereen met zijn persoonlijke stoorzender (de telefoon) de verbinding onmogelijk lijkt te maken.

Zou dat in de praktijk misschien niet meevallen? Helemaal in situaties waarbij je op een podium staat met iets afstand tot het publiek. Daardoor mag je verwachten dat de signaalsterkte van die stoorzenders wat zwakker is dan wat je gebruikt en het wellicht geen probleem is, helemaal als de afstand die je op het podium moet overbruggen klein is. Het signaal van jou is dan een stuk sterker dan al die stoorzenders.
 
Ja.. dat zal misschien ook schelen.. maar ik sta liever wat dichter bij de mensen en dus ook mijn spullen liever wat dichterbij. :)

Die AirTurn die ik als eerste kocht was eigenlijk een PageTurners voor op de iPad.. maar kan ook CC# verzenden. Werkte prima om de mixer te controllen..
Toen de 4 knops versie gekocht, die kan ik nu even niet vinden.. maar die leek me iets professioneler ogend.. als zo'n gitaar stompbox.. maar hetzelfde drama als dat ding hierboven dus.

Zit nu te denken om die Xsonic maar te kopen aangezien hij altijd nog via USB kan werken.. Die antenne die erop zit en 30m bereik wat ze vermelden wekken iets meer vertrouwen. Maar blijft een hoop geld.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top