Access Virus major OS Update!

oOAIOo

Ingeburgerd
Lid sinds
4 september 2002
Berichten
99
Locatie
Eindhoven
Hi,

Superupdate van Access, bewijst weer eens dat Access rules!

Anaheim, California (January 16, 2003) - Demonstrating what they call "a commitment to true product evolution," Access Music unveiled Operating System 5.5 for the Virus C Series synthesizers, along with OS 4.8 for the discontinued Virus B Series and OS 2.1 for the Virus rack classic.

SYNC XTREME, our new adaptive LTB (Linear Time Base) synchronization algorithm. The internal clock resolution has been improved dramatically and the Virus locks to an incoming MIDI clock up to 400% faster. Every single sound parameter including the modulation- and delay-effects can smoothly follow dynamic tempo changes. Sync Xtreme is exclusively available for the Virus C series (OS5.5)

STORE To FLASH enables users to overwrite the existing 768 factory ROM presets with their own sounds and is available for the Virus B and C Series.

COPY FX enables 5.5 users to copy delay/reverb settings conveniently from a single patch into a multipatch.

The new Operating System versions are available for immediate free download from the download section.

http://www.access-music.de/news.php4#news51
 
[Update] VIRUS OS & New Soundsets

[Update] VIRUS OS & New Soundsets

Jawel..weer een nieuw OS voor de Virus:

- overschrijfbaar rom geheugen
- effect copy van single naar multi (delay, reverb)
- nieuwe verbetere sync engine

Wel ff de disclaimer lezen, het ROM geheugen is een stuk goedkoper als het RAM en kan niet onbeperkt worden overschreven.

Hiernaast kun je een aantal nieuwe soundbanks downloaden van de Access site.

http://www.access-music.de

Knaller
 
Die gasten van Access zijn echt een partij goed bezig!!:okdan:

Toevallig zat ik me van de week weer te irriteren aan de vele presets, die ik nooit gebruik.
Wat dacht je van je eigen gemaakte favoriete geluiden in rom. Veel minder risico dat je net je favoriete lead wist.

Ik vind dit echt super. Volgens mij zijn er maar weinig bedrijven die zoiets doen!

Halleluja
 
Sjesus zeg.

Had ik al gezegd dat ik dit heel erg tof vind? Nee toch. ;)


Jemig de pemig...wat is dit cool.

...downloading....
 
Weeeeeeee, fantastisch ;)
Nog meeer te overschrijven patches

gr. Mario
 
ben er al mee bezig, 4.8 staat er al op. Nu mij liefhebbertjes even noteren en samenpersen op aparte bankjes. En we hebben terug 2 frisse 127 dumphokjes voor handen. Wel wat trek en schuifwerk een flink aantal uurtjes, maar laten we access is eigenlijk flink bedanken voor met hetgeen ze ons telkens toch weer blij maken met zo'n fantastische dingen die ze ons brengen.

Cheers!:biertje: :biertje: :biertje:
 
Dit is uitstekend nieuws!! Maar ik ben een beetje huiverig dat ik niet per ongeluk tijdens de upgrade mijn bestaande patches overschrijf.. gebruik mijn PC's MIDI poorten nog niet eens. Kan iemand wat advies geven omtrent het veilig upgraden zonder dat ik mijn bestaande user patches aantast?
 
Staat in de readme. Ik geloof dat je dan ABM.mid niet moet laden.

Check het even voor de zekerheid. ;)
 
Origineel geplaatst door Transistor
Dit is uitstekend nieuws!! Maar ik ben een beetje huiverig dat ik niet per ongeluk tijdens de upgrade mijn bestaande patches overschrijf.. gebruik mijn PC's MIDI poorten nog niet eens. Kan iemand wat advies geven omtrent het veilig upgraden zonder dat ik mijn bestaande user patches aantast?

Hey Transistor, heb je wel midi poorten? Dan zou ik gewoon ff een midi kabeltje kopen en een dump maken!

De update overschrijft de A en B bank geloof ik niet maar kan het hier niet met zekerheid checken zonder virus.. misschien kan iemand anders het even bevestigen, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben :D

Knaller
 
hier kunnen andere fabrikanten zeker nog wat van leren....... oa Clavia nu..... dat die gasten ontwikkeling van OS4 voor de modular hebben stopgezet om met zoiets lames als een Nordlead 2X op de markt te komen...duh!!!

en nu ga ik bij roland lobyen voor een OS-update voor de JP8000! ik wil ook midi CC's boven de 100 kunnen gebruiken en ik wil soft-takeover/latch ;)

Olaf
 
Transistor, ik wilde gisteren de update uitvoeren met m'n recent aangeschafte MPC dmv van de OS chunks.
Maar ik kreeg bij het laden gelijk al een error.

Iemand die dit wel eens zo heeft gedaan? Anders moet ik weer wat kabels gaan omprikken.
 
Hmm..

Hmm..

MPC updaten. Erm.. even denken.

- Diskette maken van je gedownloade OS file
- MPC opstarten
- Flop erin
- Kiezen voor OS van disk laden.

En dan.. oh ja.. verder niks ;)
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Transistor, ik wilde gisteren de update uitvoeren met m'n recent aangeschafte MPC dmv van de OS chunks.
Maar ik kreeg bij het laden gelijk al een error.

Iemand die dit wel eens zo heeft gedaan? Anders moet ik weer wat kabels gaan omprikken.

yup, wat Craz zegt.. piece of cake. Volgens mij eerst diskette erin en dan pas MPC opstarten trouwens... uhhh, ja volgens mij moet je er inderdaad mee booten, tijdje geleden dat ik de update heb gedraaid.
 
Haha, ;)

Ik bedoel de Access virusB updaten vanaf de MPC.
De OS update is te groot voor de MPC om in z'n geheel te laden en daarom hebben ze deze verdeeld over 12 files.
Maar ik kreeg gelijk een error toen ik de eerste file laadde.

8o)

ps: in mijn mpc zit beta os 1.14c ivm met de ingebouwde 250mb zip.
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Haha, ;)

Ik bedoel de Access virusB updaten vanaf de MPC.
De OS update is te groot voor de MPC om in z'n geheel te laden en daarom hebben ze deze verdeeld over 12 files.
Maar ik kreeg gelijk een error toen ik de eerste file laadde.

8o)

Exact, dat had ik dus ook toen ik de vorige update probeerde te installeren.. ik dacht dan maar via de MPC ipv de PC maar kreeg ook een error. Kreeg de MIDI poort op m'n SB niet meteen aan de praat en had al gauw afgehaakt om muziek te maken :)
 
TIP

TIP

Hoe ik het voorheen altijd deed:

In configuratiescherm onder de geluidsinstellingen en dan bij midi, de midi out als standaard instellen.
(Virus natuurlijk aan de midi out van je pc hangen.)

En dan in mediaspeler de midifile openen en afspelen. Standaard wordt deze dan naar de midi uit (en dus je virus) gestuurd.

Werkte bij mij beter dan met Cubase of cakewalk.
 
Hmmm, zit de bijbehorende .pdf te lezen... je kan alleen banken a & b in z'n geheel verplaatsen naar de latere banken, als je dat doet en je laadt een ouder MIDI bestand van een track dan kloppen de program changes toch niet meer... althans die voor de patch aanwijzingen die ik heb gemaakt?
 
Back
Top