channelstrip

Juuliea

Bibliothecaresse in Black
Lid sinds
11 juli 2003
Berichten
610
hoi allemaal...

ff een vraag ben spoedig van plan om een studio projects b1 te kopen maar wat zou daar een goede channelstrip voor zijn?

ehm wil geen Uli-end stuff maar hoef ook geen avalon wie heeft er tips?

Gr JD
 
Hoi Elektrovolt,

bookmarked voor verdere research:okdan:

zijn er nog meer aanraders?

gr JD

PS kun je ook als je een condensator mic hebt en een mooie preamp die pre out ook naar een vocalharmony processor sturen die Jack connector is?
 
Heb je al gekeken naar de Focusrite Voicemaster Pro? Fantastisch mooi apparaat. Denk nu zo'n 600 Eu en echt wel een van de betere (beste) in dit segment...
 
+1 van mijn kant voor de Focusrite. Als alternatief voor de Voicemaster kan je ook voor de goedkopere Trackmaster (minder voice oriented) of voor de dubbele Twintrack Pro (die heb ik staan en is zijn geld dubbel en dik waard, zowel voor voice als instrumenten).
 
Ik ken ze niet maar afgaande op de specs zou ik ook even kijken naar:

DBX 376; tube channelstrip met digitale output.

Aphex 230; eigenlijk vergelijkbaar met de DBX maar met nog iets meer mogelijkheden (gate, de-esser, aural exciter) en ook met digital outs.

Drawmer MX60; ook buizen, iets duurder ($800), maar vermoedelijk ook iets betere kwaliteit

Presonus Eureka; ik ben wel fan van Presonus producten. Het is eigenlijk altijd wel bang for the buck. Geen buizen, maar wel goede cleane preamps over het algemeen.

De Voicemaster Pro is tegenwoordig volgens mij ook met digital out. Is ook mooie bak, hoewel ik niet altijd even gecharmeerd ben van de preamps van Focusrite.

Succes!
 
Back
Top