Downloaden is tóch illegaal

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het gaat hier om maatschappijen die miljarden verdienen in de muziekindustrie en
nu nog steeds miljarden verdienen al is dit minder dan toe de LP nog
op de markt was en internet nog in de kinderschoenen stond.
mensen die voor de lol muziek maken en er geld mee willen verdienen
hebben hier niet zoveel last van en zo ja dan is dit nihil.
inkomstenverlies is meer te danken aan hoe zakelijk je bent en hoe
de markt is waarvoor je muziek maakt, net of mensen meer muziek gaan
kopen als ze niet meer mogen downloaden ,ja zo zit het helaas
niet in elkaar.
en ja stichting Brein,:gaap: die kunnen kleine visjes vangen meer ook niet.

Snap je het nou nog steeds niet of moet ik blijven lesgeven?
Het gaat helemaal niet alleen om de grote maatschappijen, juist de kleine voelen het het hardste omdat die eerder tegen de financiele bodem aanzitten. En dat heeft weinig reet te maken met hoe zakelijk je bent. Ja, alleen dat als je "zakelijker" bent je niet in de muziek gaat zitten maar in bv transport of een bedrijf opricht wat werkzaamheden doet voor de overheid.
En die miljarden, in NL was als ik het goed heb 20 miljoen te verdelen over alle partijen (uitgevers en auteurs) waar mensen die niet op de radio gedraaid worden, geen ringtones hebben, niet op tv te zien zijn en geen optredens hebben heel erg weinig van overhouden. En dat is wel een hele grote groep. En daar gaat het om.

net of mensen meer muziek gaan
kopen als ze niet meer mogen downloaden ,ja zo zit het helaas
niet in elkaar.

Zo zit het dus wel in elkaar.
Zie mijn post in het internettopic: https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=976199&postcount=173

"Je ziet op downloadforums dat mensen diezelfde cd helemaal te gek vinden en bedanken de uploader met tientallen tegelijk.
Een veelvoud daarvan download de cd zonder er een commentaar bij te zetten, te zien aan het aantal mensen wat in dat topic langs is geweest.
Sommige fanaten zetten er nog een paar mirrors bij om ervoor te zorgen dat de cd altijd beschikbaar is de komende tijd. Dit geeft mede aan hoe populair de cd is om te downloaden.
En ja, dan denk ik, die gasten hadden die cd anders WEL gekocht."
 
Ik geloof er ook geen zak van dat ik meer ga kopen als ik niks meer kan downloaden.
Ik vind het te gek dat ik alles kan downen voor ik iets koop.
In het verleden heb ik veel te veel cds gekocht die ik na een paar draaien zat was.
Sinds ik download en internetradio luister koop ik veel minder maar wel beter muziek.
Eerst download ik vaak iets en als ik het echt lekker vind klinken bestel ik mijn cdtje gewoon lekker online.
 
Trouwens, die platenbonzen zijn ook boeven. Ze kopen hun eigen platen op zodat vermeende artiesten hoog in de hitlijsten komen te staan. Je kunt me moeilijk wijsmaken dat een souljah-boy meer cd-albums verkocht heeft in een mp3-tijdperk natabene dan dr. dre en snoop dogg zamen toen ze nog met dre day/g-thang uitkwamen

Dat klopt en radio discjockeys betalen om er een hit van te maken door het vaak te draaien. Maar van dat soort grappen heeft niks met de kleinere independants te maken. Dat zijn ook gewoon platenmaatschappijen met platenbazen.
Iedereen geeft af op de commercieelsten die trucen uithalen, maar alles wat daarbuiten valt (en eerlijk zaken probeert te doen) wordt ook gelijk onder dezelfde noemer zwart gemaakt, zoals overal blijkt, zelfs hier.

Je moet eens verder kijken dan je neus lang is.

Trouwens, die downloaders zijn ook boeven. Respectloos materiaal binnenhalen zonder te betalen waar andere mensen hard voor gewerkt hebben.
 
Ik geloof er ook geen zak van dat ik meer ga kopen als ik niks meer kan downloaden.
Ik vind het te gek dat ik alles kan downen voor ik iets koop.
In het verleden heb ik veel te veel cds gekocht die ik na een paar draaien zat was.
Sinds ik download en internetradio luister koop ik veel minder maar wel beter muziek.
Eerst download ik vaak iets en als ik het echt lekker vind klinken bestel ik mijn cdtje gewoon lekker online.

Dat werkt alleen voor de oudere generatie die gewoon een baan hebben. Tieners hebben al minder geld wat ze maar één keer kunnen uitgeven. Dat doen ze dan liever aan iets wat niet downloadbaar is. Vroeger was je aan het sparen tot de nieuwe verzamelcd er kwam. Tegenwoordig graai je in een dagje alle cd's van de afgelopen half jaar binnen.
Het zal hun wat boeien of er iemand geld krijgt voor zijn werk, het enige wat telt is dat het ze niks/weinig kost.
 
Download jij wel is wat Niel?

Ja, scheelt mij een hoop werk om al mijn gekochte cd's over te zetten met tracklists erbij. Hetzelfde geldt voor mijn vinylcollectie.
Als de previews van iets bevallen download ik het ook, in afwachting van de cd/vinyl in de post. Zoals deze week in search of sunrise 7 en coldplay's viva la vida or death and all his friends.
 
Ja ik denk dat het idd een financieel probleem is met jongeren.
Maar ik weet niet in hoeverre het zal helpen voor dat soort jongeren om ze overhalen wel te kopen.
Wij namen vroeger ook gewoon parkzicht tapes van mekaar over en dj mixtapes etc.
Maar goed ik denk dat er zonder mogelijkheden tot downloaden wel een kleine steiging in de verkoop zal zijn maar niet echt schokkend.
Je krijgt dan inderdaad weer van die collega's met lijsten waar je voor een paar euri een kopietje kan kopen.
Iets waar ik overig zwaar tegen ben.
 
Ik heb dus straks mijn breedbandsnelheid niet meer nodig en kan gerust overstappen op een abo van 5,95 euro?

Even voor al die eerlijke jongens hier, hoeveel van jullie dansen, draaien of treden live op in kraakpanden? of zouden dat doen als zij de kans ervoor kregen?
 
Kraken is nog niet verboden gaat echter wel gebeuren, maar los daarvan betreed je het eigendom van een ander, je maakt gebruik van het eigendom van een ander die het daar niet mee eens is en er ook geen toestemming voor geeft, dus het is illegaal net als downloaden straks en het uploaden nu.
 
Kraken is nog niet verboden gaat echter wel gebeuren, maar los daarvan betreed je het eigendom van een ander, je maakt gebruik van het eigendom van een ander die het daar niet mee eens is en er ook geen toestemming voor geeft, dus het is illegaal net als downloaden straks en het uploaden nu.

Als de anti-downloaders op een krakersfeest draaien of dansen overtreden ze op dit moment geen enkele regel, dus deze 'gewetensvraag' van jou is niet relevant. Ook kun je niet zeggen dat de eigenaar inkomsten misloopt, want het pand stond leeg en werd niet gebruikt. Je mag immers pas een pand kraken als dit een flinke tijd leeg staat.
 
Ik wil er niet al te diep op in gaan het gaat mij meer hoe er gedacht word als we het verhaal wat ombuigen.

De kraakwet is er een waarmee je alle kanten op kunt net zoals de wet op downloaden trouwens.

Het gaat gewoon om het principe, een pand dat gekraakt is is hoe dan ook jouw eigendom niet en als de eigenaar jou geen toestemming geeft heb er niks te zoeken, met downloaden is het niet veel anders, je kaapt net als met kraken andermans eigendom.
 
Dat werkt alleen voor de oudere generatie die gewoon een baan hebben. Tieners hebben al minder geld wat ze maar één keer kunnen uitgeven. Dat doen ze dan liever aan iets wat niet downloadbaar is. Vroeger was je aan het sparen tot de nieuwe verzamelcd er kwam. Tegenwoordig graai je in een dagje alle cd's van de afgelopen half jaar binnen.
Het zal hun wat boeien of er iemand geld krijgt voor zijn werk, het enige wat telt is dat het ze niks/weinig kost.


Hoe bedoel je tieners hebben minder geld ? ze hebben
meer geld te besteden dan ik vroeger van mijn krantenwijk kon doen.

Dat graaien van tieners valt wel mee , of valt het luisteren van een
clip op Youtube ook onder graaien :confused:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top