Downloaden is tóch illegaal

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ze hadden gewoon geen mp3 spelers op de markt moeten brengen. "Wie van de mp3 speler bezitters doet de moeite zijn eigen cd's om te zetten in Mp3"? Dat doet toch bijna geen hond?
De mogelijkheid is nu geschept om mp3's af te spelen in de auto, via je cd speler, dvd speler, mp3 speler, I-pod. Die fabrikanten zijn binnengelopen. De bezitter denkt "leuk die mogelijkheid, daar moet ik meer mee doen". Reken maar dat dit het downloaden een boost heeft gegeven. Ik denk dat ze het hadden moeten beperken tot alleen afspeelmogelijkheid via de pc. Maar die fabrikanten van audiospul willen er ook een slaatje uit slaan. Dat is logisch. Met als gevolg dat er geen stop meer mogelijk is.


Dat zit nu eenmaal in de mens , mensen zoeken steeds
naar andere dingen maar ik geef toe dat soms dingen
niet goed gebruikt worden.
 
Hmmmkee.., dus als ik een kopietje op m'n pc maak van een cd voor m'n buurman, mag dit niet, maar als de buurman een kopietje maakt van die cd (desnoods op mijn pc?!) mag dit wel..
Wazig en typisch Nederlands weer :D
Ff extreem doorvoeren: ik leen een CD / DVD uit aan iedereen in Nederland, en elke persoon mag daar een kopietje van maken voor zichzelf..
:erm: hmm, maar als je een dvd huurt bij de videotheek...lag dat toch weer anders?

Bel morgen maar de Buma/Stemra of Stichting BREIN
dan wordt je 6x doorverbonden voordat je iemand
aan de lijn krijgt die je antwoordt kan geven en
ze verwachten van de consument dat iedereen dit
moet weten :D

Met het keurmerk voor websites lopen ze ook al 10 jaar achter , en
nu proberen ze aan de noodrem te trekken die al jaren vast zit :)
 
Ze hadden gewoon geen mp3 spelers op de markt moeten brengen. "Wie van de mp3 speler bezitters doet de moeite zijn eigen cd's om te zetten in Mp3"? Dat doet toch bijna geen hond?

En dus is het daarom des te onbegrijpelijker dat de muziekindustrie de afgelopen 10 jaar voornamelijk heeft benut om deze potentiele klanten dwars te zitten in plaats van voor zich te winnen door een goede dienstverlening aan te bieden.
 
Bel morgen maar de Buma/Stemra of Stichting BREIN
dan wordt je 6x doorverbonden voordat je iemand
aan de lijn krijgt die je antwoordt kan geven en
ze verwachten van de consument dat iedereen dit
moet weten :D

Niet om je persé af te vallen maar ik wil toch even zo'n vooroordeel rechtzetten. Ik heb toevallig vrijdag gebeld met zowel B/S als Brein over een idee wat ik had (zie boven of het andere topic), de aanpak van servers als rapidshare/megaupload en om hiervan gebruik te makne ipv aan te pakken en ben prima geholpen. Thuiskopiën kwam ook ter sprake en op de website van b/s plus de rest van het internet is ook genoeg info te vinden. Dus net doen alsof de neus bloed vind ik best naief tegenwoordig. Iedereen kan uitzoeken hoe de vork in de steel zit. En anders zijn er wel mensen op verschillende forums die uitleg kunnen geven over het het werkt. Maar ik denk dat de meeste mensen leiver zo wienig mogelijk weten om er zoveel mogelijk gebruik van te kunnen maken en achteraf te kunnen zeggen "jamaar ik wist dat niet ..." Vind je dat gek als je niet de moeite neemt om uit te zoeken het het zit?
 
WIR HABEN ES NICHT GEWUST!!!

Dus :Z
 
Niet om je persé af te vallen maar ik wil toch even zo'n vooroordeel rechtzetten. Ik heb toevallig vrijdag gebeld met zowel B/S als Brein over een idee wat ik had (zie boven of het andere topic), de aanpak van servers als rapidshare/megaupload en om hiervan gebruik te makne ipv aan te pakken en ben prima geholpen. Thuiskopiën kwam ook ter sprake en op de website van b/s plus de rest van het internet is ook genoeg info te vinden. Dus net doen alsof de neus bloed vind ik best naief tegenwoordig. Iedereen kan uitzoeken hoe de vork in de steel zit. En anders zijn er wel mensen op verschillende forums die uitleg kunnen geven over het het werkt. Maar ik denk dat de meeste mensen leiver zo wienig mogelijk weten om er zoveel mogelijk gebruik van te kunnen maken en achteraf te kunnen zeggen "jamaar ik wist dat niet ..." Vind je dat gek als je niet de moeite neemt om uit te zoeken het het zit?


Ik weet het wel maar dat wil niet zeggen dat ik me eraan moet houden,
90% van de mensen die weten het niet en daargaat het om.
als je op de snelweg rijdt wordt netjes aangegeven hoe hard je mag (
niet dat ik me daar aan hou ofzo ) maar op internet moet je zelf uitzoeken
wat mag en niet :confused:
kijk de Buma/ Stemra kan standaard antwoorden geven maar als je
vragen stelt die wat afwijken dan wordt je doorverbonden met pietje
en klaasje , en die gene die het wel weet is dan weer niet bereikbaar :Z

Buma / stemra weet zelf niet wat ze met internet aanmoeten, ze
hebben ieder jaar miljoenen te verdelen aan de rechthebbende
maar weten zelf niet wie waar recht op heeft.;{

Maargoed als je over je heen laat lopen en denkt de B/S regelt het
allemaal wel en ik krijg vanzelf wel mijn geld droom dan maar lekker verder,
als je verder niets doet loop je zo duizenden euro mis per jaar waar je recht op hebt.
 
Laatst gewijzigd:
:dubbel: Gelijk internet op z'n gat, omdat nu iedereen weer als een gek gaat downloaden..!!
 
Hallo,

Graag zou ik ook deel willen nemen aan deze discussie, hoofdzakelijk omdat ik zelf behoorlijk veel muziek download. Ik kan beide kanten van dit verhaal begrijpen en denk ook dat de oplossing eerder in het midden ligt.

Ik heb groot respect voor het goede werk dat muzikanten en artiesten verzetten, maar ik denk dat er van de andere kant een groot wantrouwen is jegens de markt en diezelfde muzikanten. Veel mensen hebben ogenschijnlijk het idee dat de markt de burger wil uitkleden en mensen weigeren hier (op een legale) manier aan mee te werken.
Het zegt iets over de cultuur waarin wij leven, het verharden van de samenleving en het gevoel dat nationale politieke macht verder en verder afneemt, waardoor burgers meer en meer voor eigen rechter spelen...

Groetjes,

Dionysius
 
Grootste probleem is gewoon een compact disc voor 20 euro +

Dat die gasten in de platenzaak je nog durfen aan te kijken als ze je afzetten.....
 
Het zegt iets over de cultuur waarin wij leven, het verharden van de samenleving en het gevoel dat nationale politieke macht verder en verder afneemt, waardoor burgers meer en meer voor eigen rechter spelen...

Ja opa.
 
Na een jaar leegstand mag je het pand idd kraken.
En gewoon gas/water/licht laten aansluiten.

Maar je kan er zo uitgegooid worden. Een meisje kreeg hoogstens 2 weken en toen moest ze oprotten.

ontopic: ik heb ook erg veel mp3s. maar vind het erg jammer dat ik veel niet gewoon op plaat of cd heb. kwaliteit is nogsteeds erg brak bij veel mp3 bestanden. Ik gebruik mp3 welleens als filter, het haalt een nare bonkige laag weg, en dunt je geluid wat uit. verder ben ik wel benieuwd hoe artiesten tegenwoordig hun geld verdienen middels plaat-verkoop. volgens mij helemaal niet. souljah boy schijnt nog meer platen te hebben verkocht dan snoop & dr dre samen detijds van "just another g-thang" in de jaren 90. Ik vraag me af hoe dat kan, zeker in deze tijd waarin alle jongeren gewoon downloaden? :erm:
 
Los van het legale aspect (de wet is de wet, maar dan is het nog geen gebod; een wet moet ook aangepast kunnen worden, indien aantoonbaar onjuist):
Het zegt iets over de cultuur waarin wij leven, het verharden van de samenleving en het gevoel dat nationale politieke macht verder en verder afneemt, waardoor burgers meer en meer voor eigen rechter spelen...

Ik vind dat Dionysius hier wel een punt heeft, alleen niet precies. Volgens mij is (een deel van) het probleem de individualisering van de samenleving. Iedereen leeft in zijn/haar eigen koninkrijkje en heeft voor zijn/haar gevoel overal recht op. Voor mij is de vraag 'waarom zou je wél mogen downladen'; maar voor de meesten lijkt de vraag geworden 'waarom zou je níet mogen downloaden'. Een interessante morele omkering... (waar ik niet bepaald gelukkiger van wordt, zeker omdat je het niet alleen met downloaden ziet) Scheelt ook dat het anoniem is natuurlijk, en massaal gebeurt. 'Eén meer of minder maakt niet uit', en je merkt het toch nooit als de muzikant er last van heeft.

Het is trouwens onzin om te roepen dat labeleigenaars dan maar ander werk moeten zoeken, omdat ze niet genoeg verdienen. Niet dat ze een recht hebben om op die manier aan hun geld te komen, maar als je merkt dat een stroming populair blijft en concerten blijven volstromen, terwijl de platenverkoop compleet inzakt, dan ligt de oorzaak toch echt niet bij de markt... (d.w.z., maar wel bij de houding van potentiële kopers)

Maar voor de rest denk ik dat Yoozer gelijk heeft: over een jaar of 10 zul je zien dat de digitale markt ook volledig gereguleerd is. Momenteel is er zoveel inkomstenderving overal (terwijl de uitgaven niet veranderen), dat er wel iets móet veranderen (of straks verhoudingsgewijs veel meer amateurs).

...en als dit mij een moraalridder maakt, dan wil ik weleens weten wat er mis mee is om te hopen op wat meer sociaal gedrag in de samenleving...
 
Laatst gewijzigd:
ik denk dat het er deels mee te maken heeft dat de basis van onze wet- en regelgeving langzaamaan verdwijnt danwel vervangen wordt door andere basissen eventueel zelfs uit andere culturen.
door het verdwijnen van de nodige basis verdwijnt ook het principe achter de regelgeving. daarom denk ik dat het een logisch gevolg is dat mensen zich af gaan vragen waarom bepaalde regels nog van toepassing zijn.
 
Qua kracht en/of oprechtheid van mijn argumenten schijnt het trouwens te helpen (gezien bepaalde reacties uit deze en de de parallelle thread), als ik er even bij vermeld ik dat mijn geld niet met de muziek verdien en daartoe ook geen ambitie heb; dus bij dezen...


...'sarcasme' heet dat, inderdaad...
 
Is dit een synthforum of een auteursrecht forum?

Er zitten op dit forum gewoon teveel auteurs!! Ze willen hier allemaal claimen en is het allemaal te confronterend. De meeste muziek is een "gratis" download niet eens waard. Laat staan dat ik ervoor betaal :dubbel:
 
Waar wil je dan wél voor betalen? En hoeveel?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top