volume midisong

linda

linda

hoi bedabkt voor je antwoord. maar ik ben er al uit.
gebruik inderdaad alleen de bovenste sysex en alles klinkt goed.
 
Origineel geplaatst door johanms1
XG sysex werkt net even iets anders, en dat heeft te maken met Yamaha's aanpak.

Waar bij GM de nadruk op controllers lag is dat bij XG de sysex. Die is gestandariseerd.

bv
Voor alle XG-compatible apparaten zou
F0 43 10 4C 08 00 13 FF F0
de reverb op kanaal 1 op 127 moeten zetten.
Daarbij is 43 10 4C de identifier van 'any' XG compatible keyboard/module. Zo is er ook 1 vaste sysex string om welk eender XG apparaat in de XG mode te zetten.

handig! (denk ik)
 
linda

linda

Ja dat weet ik ook niet.
maar met mijn XG sysx werken mijn roland modules ook.

Het enige wat het dan niet doet is de 11 drum bank.
maar dat maakt voor mij niet uit heb aan m'n andere 2 XG modules genoeg aan drums.

en dan nog 2 van de roland.

dus met 4 drumbanken kom ik er wel.

En ik snap helemaal niks van dat heximale gedoe.

Wat ik vaak doe om te kijken waar een sysex voor dient is de song openen een voor een de sysex eruit en kijken wat er over blijft.
Zo weet ik dat bepaalde sysex weer is om bv je effect te veranderen in bv haal naar tunnel.

maar ik kijk alleen maar af bij andere, en die sysex sla ik dan weer op in mijn cakewalk met de naam tunnel galm en zo kom ik er uit
 
Re: linda

Re: linda

Origineel geplaatst door linda
ja als je het niet weet valt er niks te proberen.

Ik ken mijn cakewalk en song ook van binnen en buiten.
Maar je moet dus wel weten of die songvolume bestaat ja of nee.
en of daar een sysex voor is.

Zo te horen bij jij een echte Cakewalk-kenner. Ik net begonnen en ben dus nog een leek op dit gebied. Tot voor kort deed ik alles nog met m'n Atari met het programma Notator, maar ja dat ik nu natuurlijk behoorlijk achterhaald.

Kan ik bij terecht met vragen over het gebruik van Cakewalk 9.0 ?

Ik heb nu een pc met een Celeron processor PII 466 Mhz, 192MB geheugen, Avance Logic ALS120 geluidskaart. Nu is het zo dat wanneer ik iets inspeel op mijn keyboard komt het geluid later dan als ik speel. Zijn de systeemeisen niet voldoende of wat is er aan de hand??

Groetjes, Eric.
 
Re: Re: linda

Re: Re: linda

Origineel geplaatst door Eric1969
Zo te horen bij jij een echte Cakewalk-kenner. Ik net begonnen en ben dus nog een leek op dit gebied. Tot voor kort deed ik alles nog met m'n Atari met het programma Notator, maar ja dat ik nu natuurlijk behoorlijk achterhaald.

Kan ik bij terecht met vragen over het gebruik van Cakewalk 9.0 ?

Ik heb nu een pc met een Celeron processor PII 466 Mhz, 192MB geheugen, Avance Logic ALS120 geluidskaart. Nu is het zo dat wanneer ik iets inspeel op mijn keyboard komt het geluid later dan als ik speel. Zijn de systeemeisen niet voldoende of wat is er aan de hand??

Groetjes, Eric.

Nou het systeem is denk ik wel voldoende,ikzelf heb nog een 486 gehad met 32 mb geheugen en liep vlot.

maar ik ken het programma cakewalk inderdaad vrij goed werk er al 12 jaar mee.
Maar niet dit probleem.

ik heb nog nooit een probleem gehad met cakewalk.
Vandaar dat ik de oplossing ook niet weet, maar andere op dit forum zullen het vast wel weten.

groetjes linda
 
Re: Re: Re: linda

Re: Re: Re: linda

Origineel geplaatst door linda
Nou het systeem is denk ik wel voldoende,ikzelf heb nog een 486 gehad met 32 mb geheugen en liep vlot.

maar ik ken het programma cakewalk inderdaad vrij goed werk er al 12 jaar mee.
Maar niet dit probleem.

ik heb nog nooit een probleem gehad met cakewalk.
Vandaar dat ik de oplossing ook niet weet, maar andere op dit forum zullen het vast wel weten.

groetjes linda
 
Re: Re: Re: Re: linda

Re: Re: Re: Re: linda

Origineel geplaatst door linda

Ik denk dat het aan je midiinterface kan liggen
 
Back
Top