volume midisong

linda

linda

maar deze song heb ik nu niet op de JV maar in de Yamaha Tyros XG.
Als ik in de JV mix pak een meestal een GS Sysex

Maar mix ik met alle modules om op Protools te zetten gebruik ik wel de XG SYSEXin combi met gm en gs

De JV reageerd daar ook goed op.
 
linda

linda

Ja ik dacht al wel dat er geen controller voor was.
Maar nu nog even uitzoeken welke sysex zitten er 5 in.

Maar vind dit toch wel belangrijk.

Ik blijf altijd houden dat de ene song harder klinkt als de andere, en niet zomaar een beetje.
Terwijl de expressie van alle songs bij mij altijd op 127 staan, en de velecities van de basdrum bijna altijd op 120.

En de rest van de velocities komt bijna allemaal overeen , maakt geen gigantische verschillen.
terwijl de ene song op 12 uur staat en de andere helemaal vol open moet voor dezelfde hardheid.

Maar bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ben een eigenwijsje maar kom er dan ook het liefste zelf uit, leer ik het meeste van.

I
 
Re: linda

Re: linda

Origineel geplaatst door linda
Ik blijf altijd houden dat de ene song harder klinkt als de andere, en niet zomaar een beetje.
Terwijl de expressie van alle songs bij mij altijd op 127 staan, en de velecities van de basdrum bijna altijd op 120.

En de rest van de velocities komt bijna allemaal overeen , maakt geen gigantische verschillen.
terwijl de ene song op 12 uur staat en de andere helemaal vol open moet voor dezelfde hardheid.

Oké, maar die waarden zijn heel erg relatief en subjectief. Iedere midifile van iedere andere 'maker' zal anders klinken. Dat is mijn persoonlijke ervaring uit een ver verleden :)
Bij een rustig nummer moet de begeleiding voor je gevoel toch ook rustiger/zachter klinken dan bij een 'stamp-nummer' ?

M.a.w. als je die midifiles zinvol wilt gebruiken, zul je ze altijd aan moeten passen. En daarbij heb je dus ook nog de verschillen tussen gewone - en XG midifiles.....
 
Je had toch dat XG edit programma?

Misschien kun je het daar in laden en beter naar je smaak instellen, bewaren en in cakewalk laden.
In dat programma moet je alle XG dingen kunnen instellen, als het daar niet kan dan weet ik het niet meer.

En nogal logisch dat het gros van de mensen hier het niet weten. We gebruiken navenant nooit XG. :)
(En sysex napluizen op XG/GM specifieke commando's doe je ook niet voor je lol)
 
Kijk eens aan. Goed bezig! :)

Trouwens om een brugje te maken staat op de EX5 ook Sondius XG (heel onduidelijk)
Maar dat heeft niets met XG te maken. Lijkt het. Wel dat de synthese die in dat ding zit door Sondius is uitgevonden. Dwz een groep knappen koppen op de Universiteit waar ook FM synthese is uitgeknobbeld en ach ja daar hebben we hem al. De XG soundset is afgekeken van Roland en door Yamaha als zijnde 'de verlossing' is gepresenteerd.
En dan vond meneer Roland helemaal niet fijn en ze leefden niet lang en gelukkig.
Toen kwam de grote boze depressie in Japan en alle fabrikanten moesten honger lijden. En ach ja toen besloten Roland en Yamaha toch maar om het bij te leggen en hebben ze samen afgesproken om de GM/XG standaarden samen verder uit te werken. Niet dat we daar al nu nog wat van gezien hebben, maar wie weet komt door dat bij elkaar voegen van standaarden nou eindelijk eens een gezamelijke standaard zodat je dit soort vragen (want wie weet is die song wel op een Roland ding gemaakt) niet meer voor.

Hmmm.... excuus voor deze interruptie. :D
 
Ok, toch nieuwsgierig geworden en zelf maar even een XG-filetje gedownload. En ja hoor, er zitten inderdaad veel zg masterchannel sysex in die files. Sterker nog; zelfs de controllers (pitch, mudolatie, volume etc) staan vaak in sysex. Die controllers zijn nog wel te monitoren per part.
 
Ik heb zo'n idee dat ik voor velen spreek als ik zeg dat wij mannen dan vaak
een stuk makkelijker zijn.... even het volume van de master omhoog :)
 
linda

linda

nee dan bedoel je zeker dat mannen weer verkeerd lezen.
want het gaat niet om het volume 7 van de individuele tracks.

mannen zijn ook zo eenzijdig haha
 
linda

linda

en GM GS XG is ook niet oor de thuisgebruiker voor PC games.

he ik word hier moe van
 
linda

linda

zal even uitleggen wat ik ermee doe

ik mix een midifile.

bv pak de basdrum bv an mijn tyros.
de snare van mijn roland.JV

de string van mijn psr 9000

en de toms van mijn sc88.

dit mix ik importeer ik naar protools, en zo maak ik toch lekker proffesioneel een orkestband voor mijzelf.
koortjes erin, en heb geen studio nodig want de mijne die ik zelf maak klinkt lekker vet.

In de studio of kant en klare orkestbanden klinken te vaak zoals een cd mix en ik wil het gemixt hebben als een live orkest.

verder heb ik een focus rite, tc electronis finalizer, apex EQ, lexicon lp1, een nueman een een rhode ntv.

en ik maar hier leuke proffesiole dingen mee.

en inderdaad een ballad klinkt altijd wat softer als een housenummer, maar ik denk ook wat er hier eerder werd gezegd dat het veel aan de sysex luigt in de XG song.

Ik gooi de sysex er nu ook uit en doe er gewoon een standaard XG sysex in.
Ik heb niet zo'n verstand van dat Sysex gebeuren.

en waarom doe ik er die sysex in dan kan ik mijn drums op bank 10 en 11 gebruiken van mijn keybords
 
Een eenvoudige search op internet; song volume bestaat op yamaha keyboards. De meeste hebben daar zelfs een aparte knop voor. Dus dat kan blijkbaar via sysex veranderd worden. Zie de midi-chart achterin je handleiding.
 
linda

linda

discussie gesloten ben er al uit
 
LINDA

LINDA

alle sysex eruit.

1 xg standaard controller erin .
 
hem ff offtopic hoor,
maar ik heb eigenlijk nooit echt te maken gehad met de xg standaard. maar wat ik niet snap:

ik heb nog wel eens sysex ingeklopt in het verleden en dan begon je met FF. is geloof ik start dan de manufactur id, en dan device id en hier na nog een serie hexidecimale getallen. maar hoe kan het dan dat bij xg het niet uit maakt welk apparaat je gebruikt maar de sysex wel wordt begrepen.

of denk ik te simpel?
 
XG sysex werkt net even iets anders, en dat heeft te maken met Yamaha's aanpak.

Waar bij GM de nadruk op controllers lag is dat bij XG de sysex. Die is gestandariseerd.

bv
Voor alle XG-compatible apparaten zou
F0 43 10 4C 08 00 13 FF F0
de reverb op kanaal 1 op 127 moeten zetten.
Daarbij is 43 10 4C de identifier van 'any' XG compatible keyboard/module. Zo is er ook 1 vaste sysex string om welk eender XG apparaat in de XG mode te zetten.
 
Back
Top