Ah zag je vraag niet, bij Wifimedia in Arnhem, en het gaat om de MG btw, niet the OGGoede keuze.. ik gebruik 'm al een tijdje met veel plezier.
Waar heb je de luistersessie gedaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ah zag je vraag niet, bij Wifimedia in Arnhem, en het gaat om de MG btw, niet the OGGoede keuze.. ik gebruik 'm al een tijdje met veel plezier.
Waar heb je de luistersessie gedaan?
Excuus want ik bedoelde de S5x. Niet geheel onbelangrijk om het juiste type bij een aanbeveling te vermelden. Maar om je vraag te beantwoorden: de weergave van het laag is goed. Ik pak juist de Ollo omdat mn kamer niet geschikt is om het laag goed weer te geven. Mn masteraar hoeft sinds ik die ollo heb niet meer dan 3db +|_ aan te passen en daar ben ik meer dan content mee. Veel beter dan mn Beyer DT770 waar mn oren veel te snel wennen aan de cleane druk onderin. Die Ollo is in het begin wennen omdat ie zo vlak is maar dat went snel en dan pik je goede mixen en slechte mixen (en opnames) er makkelijk uit. MinisculeZier er mooi en ook redelijk stevig uit. Hoe is de weergaven in het laag? Is deze goed vertegenwoordigt?
Cool, bedankt voor je uitgebreide antwoordt! Fijn ook dat je ze kan terugsturen. Niet dat ik daar zo fan van ben, maar meer omdat ik niet zo snel een winkel in NL zie die deze op voorraad heeft. Vind ze er ook wel mooi uit zien!Excuus want ik bedoelde de S5x. Niet geheel onbelangrijk om het juiste type bij een aanbeveling te vermelden. Maar om je vraag te beantwoorden: de weergave van het laag is goed. Ik pak juist de Ollo omdat mn kamer niet geschikt is om het laag goed weer te geven. Mn masteraar hoeft sinds ik die ollo heb niet meer dan 3db +|_ aan te passen en daar ben ik meer dan content mee. Veel beter dan mn Beyer DT770 waar mn oren veel te snel wennen aan de cleane druk onderin. Die Ollo is in het begin wennen omdat ie zo vlak is maar dat went snel en dan pik je goede mixen en slechte mixen (en opnames) er makkelijk uit. Miniscule
EQ tweaks zijn goed hoorbaar, evenals kleine aanpassingen aan compressor instellingen wat het mixen zoveel sneller maakt. Als je iets te hard heb staan in de mix hoor je dat direct. Transients zijn ook snappy en het stereobeeld vertekent niet zo tov andere headphones. Super goede service ook als je rechtstreeks besteld. Kan gewoon terugsturen als het niet bevalt. Per headphones zit een calibratie afdruk meegeleverd.
Ja, ik heb een hoop happy accidents gehad aan de hand van de gear mogelijkheden/arp/sequencer, niet omdat ik ineens geniaal creatief was.Beter een humorloze drammer dan een audioforum naprater die denkt dat je creativiteit in de spullen zit die je koopt.
Ik zit ook te kijken naar de lcd-x en twijfel nog of lcd-2 al niet goed genoeg is. Ik heb behoefte hieraan vanwege matige akoestiek, vooral in het low-end. Ik lees bij jou niks over een correctiecurve met een EQ. Werk je bij mixen/produceren zonder? Heb je wel eens met gewerkt en was er dan een verschil te horen?Update:
Op basis van de discussie hier had ik me voorgenomen om in elk geval de Shure 1850, HD650, Audeze LCD-X en focal clear MG (model/type ff uit mn hoofd, kan er een cijfertje naast zitten hier en daar :p) eens te gaan beluisteren en dan rustig aan eens te gaan bedenken of die extra centen de moeite waard zouden zijn. maar toen sloeg het noodlot toe en knapte de hoofdtelefoon band van de nighthawk en had ik ineens haast!
Ik heb toen puur op reviews (waarvan ik wel veel gelezen heb, trouwens) en de mij aansprekende eigenschappen in de gemiddelde reviews de LCD-X besteld en inmiddels kunnen proberen.
Ik hoor je denken... wat een kneus die van Ommen, maar degene die wel eens eerder een post van mij gelezen hebben zouden kunnen weten dat ik zeer impulsief kan zijn en handelen .
nou ja, anywho...
de keuze voor de LCD-X heb ik gemaakt vanwege de volgende punten die vaak in reviews voorbij kwamen;
- veel reviews noemen het als een zeer geschikte hoofdtelefoon voor mix werk
- stevig, kan wat mishandeling aan (ik laat zon ding nog wel eens vallen namelijk)
- Veelzijdig, klinkt goed voor het beluisteren van veel genres muziek.
- goed in de lage frequenties.
de grootste zorg die ik nog had was het draagcomfort (612 gram weegt ie!), maar heb die zorg toen, in de haast en paniek om iets nieuws te bestellen toen, opzij gezet en de hoofdtelefoon gewoon besteld. YOLO (o god... niemand zegt dat meer... nu zie ik er weer uit als een ouwe kneus!)
Rib uit mijn lijf weer, maar dat deze hobby voor mij een dure is, wist ik al. en daarbij doe je heel lang met een goede hoofdtelefoon (hoop ik XD).
eerste ervaringen zijn zeer positief maar aangezien ik al had aangekondigd dat ik sowieso 100% tevreden ging zijn met mijn aankoop
(desnoods met een gezonde dosis cognitieve dissonantie!)
dus neemt toch niemand me op dat punt meer serieus
maar goed, voor degene die dat leuk vind hierbij mijn 100% subjectieve, super-gekleurde en mega-onprofessionele mening zo ver:
Ik kan enkel zeggen dat het draagcomfort prima is, maar ik heb ook geen kippen-nekje ik vind hem prima zitten. na een half uur voel ik hem niet meer, en zit er rustig een paar uur mee op mijn knar. Wel funest voor je kapsel!
hij is wel zo zwaar dat ie van je hoofd afglijd als je voorover bukt. niet als je een beetje voorover buigt, maar wel als je volle bak voorover helt om iets op te rapen bijvoorbeeld. Hij is wel zodanig groot ook dat ik me heel goed kan voorstellen dat kleine hoofdjes en dunne nekjes een hele andere mening zullen ontwikkelen (mijn vrouw met dat ding op.... geen porum LMAO).
Voor de rest is het mechanisme om hem te verstellen wat licht afgesteld naar mijn smaak (maar lees in reviews vaak het tegenovergestelde, er lijkt dus enige lot-to-lot variatie te bestaan of verschillende mensen ervaren dit anders).
Geluid is natuurlijk het belangrijkst en ik kan hem wat dat betreft enkel vergelijken met een MX300 BD headset en de AudioQuest nighthawk.
alle hoofdtelefoons aangesloten met een Headbox DS pre-amp die ik nog had liggen. de mx300 is een closed back hoofdtelefoon en de belevenis is compleet anders ik heb die na een paar liedjes vergelijken terug in de kast gelegd om die verder gewoon te gebruiken waarvoor hij bedoelt is: Games + Discord, en verder gefocussed op de LCD-X en Nighthwak.
de Nighthawk klinkt echt compleet anders dan mijn kleine studio monitortjes (wist ik al) en de LCD-X komt daar veel meer bij in de buurt en klinkt ook meer open wat ik aangenamer vind. Dit is in zowel Ableton, als in een dawless synth sessie aangenamer dan de nighthawk. Of het mijn producties gaat beinvloeden weet ik nog niet. dat is lastig in te schatten.
overall klinkt de LCD-X veel minder hoofdtelefoon achtig dan de nighthawk vond ik (zit minder in je kop, maar het blijft wel een hoofdtelefoon hoor). Ik had op een gegeven moment tijdens een beetje jammen op de waldorf quantum een mindfuck waarbij ik het geluid harder wilde zetten op de aangesloten speakers. Ik zat er toen lekker in en was me even niet meer bewust van de hoofdtelefoon (nog meer bewijs dat voor mij het draagcomfort prima is!)
Natuurlijk ook gewoon wat muziek geluisterd en daarbij viel vooral het lage end van de LCD-X op in vergelijking met de nighthawk. de sub is daar heel goed te horen, ook goed 'los' te detecteren van de rest van het laag en andere componenten van de beluisterde tracks
(vooral in tracks met veel sub, zoals "the hills" van "the weekend" en "copy of a copy" of "Me, I'm not" van nine inch nails" )
Die nighthawk klinkt echt niet slecht trouwens, maar klinkt wel wat meer 'gesloten' (is wel open back ook) en minder... gedefinieerd (?) (is dat het woord? je hoort de muziek meer als 1 geheel en minder in losse instrumenten).
Bij de LCD-X hoorde ik in Mimi Webbs - Good without (ja , vind ik ook gewoon leuk lol... don't judge!) zelfs heel expliciet te horen was te horen wanneer er een galm werd aan of uitgezet en hoorde daar zelfs galm/delay achtige effecten in die me nooit eerder opgevallen zijn (nu zat ik natuurlijk zat ik wel heel erg scherp op te letten en wil natuurlijk ook dat ie heel goed klinkt voor dat geld, maar goed, ik had al een disclaimer geplaatst voor subjectiviteit en cognitieve dissonantie .
Of datzelfde effect voor een paar honderd euro minder ook bereikt had kunnen worden met een goedkopere Sennheiser? ongetwijfeld!
Maar dat boeit nu niet mee, ik ben de waanzinnig blije eigenaar van een nieuwe, prachtige, lekker klinkende hoofdtelefoon en daar gaat het om!
En waar het me in eerste isntantie om ging... een hoofdtelefoon geschikt voor mix werk (voor zover mogelijk op een hoofdtelefoon), dat is het volgens bijna alle reviews. Als mn mixen nu kut klinken ligt het niet aan de hoofdtelefoon maar aan mijn skills en techniek (of het feit dat ik op een hoofdtelefoon mix, maar daar lijken de meningen ook zeer over verdeelt).
In zelfde topic tot de grond afgebrand en in de hemel geprezen op gearspace,Dit wordt mijn volgende aankoop. Nog een stapje hoger dan de HD650. Binnen 3 weken binnen:
Shure SRH1840 Review: Easy to Recommend
In our Shure SRH1840 Review we give these cans a thorough test drive. In the crowded high end reference headphone market, where do these fit?thegreatestsong.com
Ik heb nog nooit iets gedaan met correctie curves. Maar ik ben ook niet heel erg serieus bezig met mixen. Misschien moet ik het eens proberen.Ik zit ook te kijken naar de lcd-x en twijfel nog of lcd-2 al niet goed genoeg is. Ik heb behoefte hieraan vanwege matige akoestiek, vooral in het low-end. Ik lees bij jou niks over een correctiecurve met een EQ. Werk je bij mixen/produceren zonder? Heb je wel eens met gewerkt en was er dan een verschil te horen?
Heb hem zelf (lcd-x) voor een maandje uitgeprobeerd, en wat me opviel is dat de hoofdtelefoon wel wat boost in het laag en hoog nodig heeft. Niet veel, iets van 2db, maar dit geeft deze gebieden net even iets meer duidelijkheid. Dit is uiteraard smaak gebonden. Probeer te kijken of je ze ergens kan testen. Dat is voor zo’n uitgave geen overbodige luxe. Houdt er met de Audeze ook rekening mee dat het draagcomfort niet door iedereen als prettig word er ervaren. Dit was voor mij persoonlijk de hoofdreden om voor een ander merk te kiezen. Let daar op als je de koptelefoon voor langere sessies gaat gebruiken.Ik zit ook te kijken naar de lcd-x en twijfel nog of lcd-2 al niet goed genoeg is. Ik heb behoefte hieraan vanwege matige akoestiek, vooral in het low-end. Ik lees bij jou niks over een correctiecurve met een EQ. Werk je bij mixen/produceren zonder? Heb je wel eens met gewerkt en was er dan een verschil te horen?
Heb deze nu een paar maanden, en ook helemaal geen spijt. Merk dat ik ook veel meer naar muziek (alle soorten) ben gaan luisteren. Wat me opvalt bij de hoofdtelefoon is dat je dingen hoort die je met een andere hoofdtelefoon (of speaker) niet zo snel opvallen. Alles klinkt heel gedetailleerd en het laag is goed aanwezig, maar niet overdreven, en is rete strak.Ik zat een tijd geleden met hetzelfde dilemma. Vanwege het genadeloos eerlijke en immens transparante geluid ben ik echter als een blok gevallen voor de Focal Clear MG Pro en daar heb ik tot op dit moment nog geen spijt van gehad.
Daarnaast moet je hem ook iedere keer disablen als je je track rendert, anders zit de correctie in je uiteindelijke file.