Studiohoofdtelefoon, onzin of worth it.

Eentje om zeker te overwegen : de Ollo Audio S5X. Heb ik onlangs gekocht na weken opzoekingswerk en nog geen seconde spijt van gehad. Qua bouw zeker niet de perfecte hoofdtelefoon, maar qua geluid... Mijn mixes zijn er op enkele dagen tijd sterk op vooruit gegaan, en vertalen ook veel beter, gewoon omdat hij zo betrouwbaar is.
 
Ik doe altijd de belangrijkste dingen op de HD650
Ik zeg het ook al jaren. En zoveel audio technici. Koop nu gewoon die Sennheiser HD650 als je echt een erg goede hoofdtelefoon wil en ook bereid bent wat centen uit te geven. Indien je dat niet wil, ook goed. Want dan maakt het ook eigenlijk geen hol meer uit.

Ik heb een sennheizer hd650 , zeer tevreden over: komt evenwichtig over in geluid en zit zeer comfortabel .
En als je dan nog niet overtuigd zou zijn, lees dan gewoon wat reviews.

Die Sennheiser HD650 wil ik ook nog een keer. Tot nu toe is die aan de GAS ontsnapt.

Ik heb de Sennheiser HD 560S die niet gek veel kost(te) en ben er tevreden mee.
HD650 bedoeld hij dus... :-)



'tis dat ik mijn spullen rechstreeks bij Sennheiser koop, anders zou ik voorstellen : koop m, en als je niet tevreden bent koop ik over. Want de mijne is na 7 jaar wel aan vervanging toe...
 
Laatst gewijzigd:
Ik zeg het ook al jaren. En zoveel audio technici. Koop nu gewoon die Sennheiser HD650 als je echt een erg goede hoofdtelefoon wil en ook bereid bent wat centen uit te geven. Indien je dat niet wil, ook goed. Want dan maakt het ook eigenlijk geen hol meer uit.


En als je dan nog niet overtuigd zou zijn, lees dan gewoon wat reviews.




HD650 bedoeld hij dus... :-)
Ah ok! Nou je hebt me overtuigd, ik ga hem gelijk bestellen!
 
Ik ben overgestapt van de BaByface naar de UFX II, de reden? De ins en outs, daar betaal je dan ook voor. Dit soort keuzes zijn allemaal vrij persoonlijk lijkt me, adviezen en meningen kunnen hier prima geventileerd worden, daar is een forum immers voor, maar de stelligheid waar sommigen hier hun mening verkondigen, alsof hetgeen ze propageren de enige juiste waarheid is (en de rest daarmee al dan niet impliciet afdoet als complete onzin en zelf minachtend daarover doen) dat kan af en toe wel wat minder. De eerder genoemde opmerking ”drammer” vind ik hier zeker op zijn plaats.
Ik geef ook slechts mijn mening, mijn standpunt. Dit zijn de overwegingen die door mijn hoofd gaan bij het aanschaffen van zulke dingen. Het topic vraag 'Onzin of worth it'. Het lijkt me dan ook logisch dat er verschillende standpunten aan bod komen. Wat een ander wel of niet met zn geld doet moet deze uiteindelijk zelf weten en is verder non of my business.
 
Ik geef ook slechts mijn mening, mijn standpunt. Dit zijn de overwegingen die door mijn hoofd gaan bij het aanschaffen van zulke dingen. Het topic vraag 'Onzin of worth it'. Het lijkt me dan ook logisch dat er verschillende standpunten aan bod komen. Wat een ander wel of niet met zn geld doet moet deze uiteindelijk zelf weten en is verder non of my business.
FYI de ”drammer” referentie ging niet over jou ;), maar ik zie (nu) dat je dat zo in mijn comment kan lezen.
 
Ik zeg het ook al jaren. En zoveel audio technici. Koop nu gewoon die Sennheiser HD650 als je echt een erg goede hoofdtelefoon wil en ook bereid bent wat centen uit te geven. Indien je dat niet wil, ook goed. Want dan maakt het ook eigenlijk geen hol meer uit.


En als je dan nog niet overtuigd zou zijn, lees dan gewoon wat reviews.




HD650 bedoeld hij dus... :-)



'tis dat ik mijn spullen rechstreeks bij Sennheiser koop, anders zou ik voorstellen : koop m, en als je niet tevreden bent koop ik over. Want de mijne is na 7 jaar wel aan vervanging toe...
Het is de HD 560S. Hier worden beiden vergeleken. De 560S is zo'n beetje de helft goedkoper dan de 650, maar wint het op bepaalde gebieden. Zo zie je maar dat duurkoop niet altijd beter hoeft te zijn.
 
Zier er mooi en ook redelijk stevig uit. Hoe is de weergaven in het laag? Is deze goed vertegenwoordigt?
Ik kan enkel over de S5X spreken, maar het laag gaat laag en blijft heel lang mooi lineair. Voor een mooi overzicht :

 
Dit wordt mijn volgende aankoop. Nog een stapje hoger dan de HD650. Binnen 3 weken binnen:
In wat opzicht is deze een stapje hoger voor jou?
 
In wat opzicht is deze een stapje hoger voor jou?
Sowieso weer iets beter gedefinieerd qua sound dan de HD650. Maar helaas ook qua prijs weer een stapje hoger.
(mijn HD650 is intussen nogal versleten en ik wil niet hetzelfde, maar iets beter)
Ik vond trouwens hier nog een mooie roundup. Ook voor de DT-fans.
Kijk gewoon wat er bij de Sure SRH staat: "Perfectly tuned for mixing – neutral"
Nu heb ik intussen wel al heel wat SRH reviews gelezen en die waren allemaal even overtuigend.
Wel binnen die prijsklasse uiteraard, want het kan nog beter zoals idd de Audeze, maar dan ga je richting 800€ en meer.

Maareuh, binnen 2 weken heb ik mijn SRH en dan kan ik m' naast de HD650 houden. Kom ik mss nog ff terug hier met ofwel enthousiasme, of wel beuh. :-)
 
Hebben wetenschappers ook wel eens onderzoek gedaan naar humorloze drammers die verblind door hun eigen gelijk eindeloos hun punt blijven herhalen terwijl het de eerste keer al duidelijk was?

good-grief-charlie-brown.png
Beter een humorloze drammer dan een audioforum naprater die denkt dat je creativiteit in de spullen zit die je koopt.
 
Sowieso weer iets beter gedefinieerd qua sound dan de HD650. Maar helaas ook qua prijs weer een stapje hoger.
(mijn HD650 is intussen nogal versleten en ik wil niet hetzelfde, maar iets beter)
Ik vond trouwens hier nog een mooie roundup. Ook voor de DT-fans.
Kijk gewoon wat er bij de Sure SRH staat: "Perfectly tuned for mixing – neutral"
Nu heb ik intussen wel al heel wat SRH reviews gelezen en die waren allemaal even overtuigend.
Wel binnen die prijsklasse uiteraard, want het kan nog beter zoals idd de Audeze, maar dan ga je richting 800€ en meer.

Maareuh, binnen 2 weken heb ik mijn SRH en dan kan ik m' naast de HD650 houden. Kom ik mss nog ff terug hier met ofwel enthousiasme, of wel beuh. :-)

Die Shure valt net binnen me budget. Maak zelf dance muziek, waarbij ik het fijn vind dat het laag fijn aanwezig is. Heb het idee dat het ook best wel stevig gebouwd is en er is ook een case voor beschikbaar. Laat maar weten hoe hij jou bevalt :)
 
Sowieso weer iets beter gedefinieerd qua sound dan de HD650. Maar helaas ook qua prijs weer een stapje hoger.
(mijn HD650 is intussen nogal versleten en ik wil niet hetzelfde, maar iets beter)
Ik vond trouwens hier nog een mooie roundup. Ook voor de DT-fans.
Kijk gewoon wat er bij de Sure SRH staat: "Perfectly tuned for mixing – neutral"
Nu heb ik intussen wel al heel wat SRH reviews gelezen en die waren allemaal even overtuigend.
Wel binnen die prijsklasse uiteraard, want het kan nog beter zoals idd de Audeze, maar dan ga je richting 800€ en meer.

Maareuh, binnen 2 weken heb ik mijn SRH en dan kan ik m' naast de HD650 houden. Kom ik mss nog ff terug hier met ofwel enthousiasme, of wel beuh. :-)
Ben benieuwd, want die Shure lees ik ook heel veel positiefs over!
 
Ok ik ben er wel uit denk ik, vandaag een luister sessie gedaan met deze headphones:
  • Sennheiser HD 660S2
  • Sennheiser HD 800 S
  • Audeze LCD-X (de MM-500 hadden ze daar niet)
  • Focal Clear MG (de Pro hadden ze daar niet)

Ik ga geen review geven, ben ik niet capabel genoeg voor, maar ik kan wel wat bevindingen delen. De 660S2 was duidelijk de minste van de drie, minst gedetaileerde weergave en ook qua sound beviel die me niet zo, dus die viel wel gelijk af.

Welke daarna het minst beviel de HD 800, zowel qua sound (waarschijnlijk het meest flat, maar met name door de gebrekkige sub weergave beviel me die niet), maar ook qua comfort (veel te grote openingen en schelpen).

Bleven er nog 2 over, de Audeze en de Focal Clear:
Welke het meest beviel qua geluid: de Audeze, super mooi gedetaileerde weergave en heerlijke bass, maar waarschijlijk ook de meest gekleurde headphone (maw fijn voor muziek luisteren, maar misschien minder geschikt voor producing). Op nummer 2, de Focal Clear, net iets minder dan de Audeze, maar ook nog steeds superveel detail, met daarnaast heel goede (voor mij belangrijk) sub bass weergave.

Het comfort van de Clear was ook wel een heel stuk prettiger dan de Audeze, en dan vooral vanwege de clamp force, die is bij de Audeze toch wel een heel stuk meer aanwezig dan die van de Focal (die is ook vrij stevig, maar minder dus). Het gewicht van de Audeze is zwaarder, maar dat was dus niet waar ik me het meest aan stoorde, op zich ging dat nog wel (maar de vraag is wel hoe dat is als je die langer op hebt, nu maar een beperkte tijd op gehad).

Eigenlijk zou ik de MM-500 ook nog moeten proberen, maar misschien is dat ook maar beter van niet, da's toch wel weer een smak meer geld dan de Focal Clear.

Dus die gaat het waarschijnlijk worden de Focal Clear Pro, gemiddelde van alles dus: gewicht, comfort, prijs en geluidskwaliteit. Nog ff een nachtje over slapen ;)
 
Goede keuze.. ik gebruik 'm al een tijdje met veel plezier.

Waar heb je de luistersessie gedaan?
 
Back
Top