Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zo rechtik vind dat er maar makkelijk gepraat word, over lengte breedte en diepte, beetje zus, beetje zo, en klaar is kees. Vergeten word even dat het meester worden in goede tot perfecte afmixen een proces is wat jaren in beslag neemt,
Dus: it's the cook, not the tools
als 1 van de 2 kanalen qua volume dusdanig is gereduceerd dat je geen geluid meer hoort...
Zo recht
... maar is een gate ook handig in een mix?
puntje 2 mogen ze wel eens op de zanger van muse toepassen.
Die gozer is net een fietspomp
-C-
mss handig..
...Nadeel hiervan is dat je geluidskaart aardig op z'n sodemieter krijgt door in een korte tijd al je sporen te moeten renderen,dit kon wel eens kleine foutjes veroorzaken.(zeker met de goedkopere geluidskaarten)
Voortaan:Track klaar:in hetzelfde project een extra audio spoor aanmaken en resampling terwijl de track afspeelt.
En vervolgens de opgenomen track copyeren naar een leeg project,en daar masteren.
Als je hem dan renderd,hoeft de geluidskaart alleen dat audiospoor te renderen i.p.v alle losse sporen in een korte tijd.
Duurt iets langer,maar je geluidskaart krijgt nu gewoon de tijd,wat ten goede van de muziek komt.
Ahaaaa....kijk normaal pan ik zeg naar rechts tot max kwart over 12 en links max kwart voor 12....maar het kan dus nog extremer....en welke geluiden plaats je het meest naar rechts/links? Is daar een volgorde in/voor?
Een goede mix is inderdaad het enige juiste uitgangspunt. In het verleden heb ik veel met reverb geprobeerd meer "3D" en openheid te verkrijgen in de mix, maar dit leidt vaak al snel tot een brei. Nu probeer ik het vaak met lichte delays en dat werkt naar mijn mening een stuk beter. Alleen op de drums en op sommige synthpartijen doe ik eigenlijk nog een beetje reverb, verder eigenlijk niet.