J0sT
d(-_-)b
^^^ vandaag de v-piano srx in de rd700gx geinstalleerd, een aanrader op budget zeg maar.
Is die er joh? Da's wel vet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
^^^ vandaag de v-piano srx in de rd700gx geinstalleerd, een aanrader op budget zeg maar.
Yup, kwam vandaag binnen...de superNATURAL piano expansion (wotz in a name). 17 patches met parameters van de V-Piano. Hij is echter (en uiteraard! lol) enkel voor de RD700GX, anders kon je hem overal in plaatsen...was die V-piano ook nergens voor nodig geweest. Maar wat je al eerder zei, de 700GX is ook een propere stagepiano. Ik gok ff, denk een meerprijs van 390-400 euro met de expansion erbij.Is die er joh? Da's wel vet!
Yup, kwam vandaag binnen...de superNATURAL piano expansion (wotz in a name). 17 patches met parameters van de V-Piano. Hij is echter (en uiteraard! lol) enkel voor de RD700GX, anders kon je hem overal in plaatsen...was die V-piano ook nergens voor nodig geweest. Maar wat je al eerder zei, de 700GX is ook een propere stagepiano. Ik gok ff, denk een meerprijs van 390-400 euro met de expansion erbij.
Vanmiddag in een muziekzaak geweest voor wat audiogrut. Daar stond de V-Piano. Zonder geluid, helaas. Maar de aanslag vind ik echt heel raar. Superlicht. Heeft niks weg van een akoestische piano. De toetsen van m'n Nord Stage zijn nog zwaarder. Geldt ook voor de Yamaha CP1 overigens. Lijkt zelfde aanslag als de V-Piano.
Ik heb meerdere tours erop zitten, akoestische, waarbij ik altijd de vleugel/piano van de locatie gebruikte en het verschil is enorm. Zelf als je meerdere dagen achter elkaar bijvoorbeeld verschillende Yamaha C7's onder je vingers hebt merk je verschil tussen de feel en hoe ze dynamisch reageren op je spel.De CP aanslag van Yamaha komt qua zwaarte vrij dicht in de buurt van een Yamaha vleugel. Een gemiddelde upright piano voelt eigenlijk al lichter. Maar wat Manu terecht zegt, het verschilt enorm onderling.
zo is het inderdaad, iedereen heeft een eigen voorkeur kwa aanslag. Ik vond zelf de aanslag van de V-Piano beter aan voelen dan van de yamaha piano waar ik les op heb.maar 't is jouw beleving en ervaring
zo is het inderdaad, iedereen heeft een eigen voorkeur kwa aanslag. Ik vond zelf de aanslag van de V-Piano beter aan voelen dan van de yamaha piano waar ik les op heb.
wat ik me zo afvroeg, is er eigenlijk geen richtlijn van de zwaarte van de hamers bij piano's, juist om wat eenheid te krijgen in de aanslaggevoeligheid?
Zeker als je veel op verschillende piano's moet spelen dan is het toch altijd wel weer even omschakelen. Ik kan me voorstellen dat daar toch wel richtlijnen voor zijn.
wat versta jij precies onder eigen techniek?wat belangrijker is om er eenheid in te krijgen is werken aan je eigen techniek.
Die eenheid zit er per piano natuurlijk gewoon in. Onderling verschillend de merken van opvatting maar wat belangrijker is om er eenheid in te krijgen is werken aan je eigen techniek. Dat scheelt in je snelheid van aanpassen op de verschillende klavieren. Maar dat stukje techniek hoort wat mij betreft bij je instrumentbeheersing.
Ik ken genoeg jongens die echt niet kunnen wennen aan een klavier, of ontzettend lang duren voor ze kunnen spelen op een ander klavier dan dat van hun zelf. Hetzelfde geld voor aanslag en velocuty-curves bij synth en dig piano's.
Veel spelen, veel oefenen en het geluk hebben van veel moeten en kunnen omschakelen tussen klavieren.
`dit geld overigens niet alleen voor de "echte" gewogen pianoklavieren, ook bij gewone plastic synth toetsen is er een wereld van verschil. ik wed dat als je mij blinddoekt en 5 verschillende klavieren laat voelen waaronder die van de yamaha cs6x dat ik zo eruit haal welke de yamaha is.
Niet alleen verschillen wij van mening, maar ik snap echt totaal niet wat je bedoeld hahaha
En ben benieuwd wat je referentie dan is, maar 't is jouw beleving en ervaring. Geen V-Piano of CP-1 voor jou dan.
wat versta jij precies onder eigen techniek?
dit geld overigens niet alleen voor de "echte" gewogen pianoklavieren, ook bij gewone plastic synth toetsen is er een wereld van verschil
dat hangt ervan af welk merk keyboard er gebruikt is voor die synth. Bijvoorbeeld een Virus KC en een Kawai K5000s zijn niet van elkaar te onderscheiden, deze gebruiken exact hetzelfde Fatar keyboard.
Interessant dit.
Mijn referentie is een Yamaha upright uit m'n ouderlijk huis. Dat is ook een van de zwaarste die ik ken, hoor. Daarbij in de buurt komen de CP33 en CP300van Yamaha.
't Is ook hoe diep je de toetsen kunt indrukken en hoe snel ze weer terugveren. En ik vind ze echt gewoon licht .
Gewoon speeltechniek; houding, motoriek, snelheid, soepelheid, onafhankelijkheid...dit IN COMBI MET veel speelervaring (kilometers op je teller zeg maar) zorgt voor een groot oplossend vermogen en aanpassingsvermogen m.b.t. verschillende klavieren.