In Ear Systeem

Ik gebruikt geen DI's maar de meeste zalen waar ik kom en geluidsbedrijven gooien er altijd DI's tussen voor Toetsen. Dit om van je ongebalanceerde Jacksignaal een gebalnceerd XLR-signaal te maken! Ik speel met meerdere klavieren en maak mijn eigen mix op een mixer die gebalanceerde uitgangen heeft en ongebalanceerde. De gebalanceerde gaan naar FOH (zonder DI's) en de gebalnceerde stop ik in mijn kleinere mixertje waar monitor signaal op binnen komt en klicktrack op binnen van de drummer en 2 consators om te verkomen dat je je helemaal voel 'buiten gesloten'!

Op zich snap ik dat draadloos handiger is dan draad wat betreft bewegingsvrijheid maar de kosten voor een zender die nog geen meter van de ontvanger staat en geklooi met baterijen enzo zouden voor mij niet opwegen tegen een draad waar ik op sta! Maar dat is een persoonlijke afwging denk ik!
 
Laatst gewijzigd:
Ja, die limiter bedoel ik.
Zijn voor het geld dat ze kosten best goeie dingen!

En m.b.t. die DI's: op die manier werk ik ook, alleen dan zonder DI's.
Gewoon totaalmix maken op de monitortafel, deze doorsturen naar een ingang van je submixer (zonder deze weer weg te sturen). En dan je toetsen erbij zetten, en doorrouten naar de uitgangen van de submixer.

M.b.t. het draadloos In ear:
Inderdaad: Batterijen zijn wel een issue, Ik gebruik zelf 9volt batterijen van de Lidl, die ik per doos (80st) koop. Daar doe ik ongeveer een half jaartje mee.
Ik moet zeggen dat ik nog steeds de oude IEM 300 heb van Sennheiser.
Volgens mij is de nieuwe G2 serie veel zuiniger met de batterijen, en gaan er penlites in. (scheelt best wel).
 
OK dat is wel te doen ja! maar toch....
 
kijk anders even op de volgende site:
www.inear.nl
Dit is de zaak waar ik mijn doppen heb gekocht

Hey Vosken,

Weet je ongeveer hoe duur deze dingen zijn bij inear.nl? Ik zit zelf ook te dubben om over te schakelen op in-ear monitoring, maar ik vraag me af welke kosten ermee gemoeid zijn, naast het draadloze systeem van bv. Senheiser.
 
Ik heb 4 jaar geleden voor het 2 weg systeem rond de € 1000,- betaald. Geloof dat ze nu goedkoper zijn geworden, en dat het 3 wegsysteem nu rond die prijs zit.
Die prijs is inclusief het maken van de earmoulds (afdrukken van de oren).

Het is niet het goedkoopste systeem, maar klinkt bij mij helemaal super.
En je oren zijn beter beschermd, omdat de meest kwalijke frequenties zijn weggefilterd.
Volgens mij zijn er ook nog goedkopere uitvoeringen van (UM series), maar die zijn met schuimpjes die je in je oren doet.
 
een bandlid van me heeft het plan opgevat om bij een gehoorapparatenzaak afgietsels te maken van zijn eigen oren waar dan zo'n systeem inkan van shure. Dat kost iets van 150€ geloof ik dat hij zei. Ik ben benieuwd hoe hem dat bevalt.
 
Waarom gebruik je trouwens DI's?
Ik werk al jaren zonder, gewoon XLR/Jack kabeltje tussen de keyboards en de mixer, nooit last van storing, aardlussen en andere onzin gehad. Scheelt toch alweer in het op en afbouwen van de spullen dacht ik zo.

Ongebalanceerde signalen over langere afstanden (bv tussen het podium en de FOH mixer) is naar mijn mening vragen om problemen. Tis niet voor niks dat PA bedrijven standaard DI's bij zich hebben mocht er een muzikant tussen zitten die zijn gear niet op orde heeft...en dat gebeurd vaker dan je denkt.
 
Welk setje heb je Vosken?
De sennheiser 300 we is wel leuk, maar ook n btje expensive...

Ik werk in de band met:

Korg Triton Studio 76
Roland X-8
K & M Spider Pro Statief. (alles dus mooi in het grijs)*D
Yamaha submixer
Sennheiser IEM 300 in Ear Amp.
Variphone ES2 In ear Monitor.
Sennheiser EW 145 Zangmic.
 
Ongebalanceerde signalen over langere afstanden (bv tussen het podium en de FOH mixer) is naar mijn mening vragen om problemen. Tis niet voor niks dat PA bedrijven standaard DI's bij zich hebben mocht er een muzikant tussen zitten die zijn gear niet op orde heeft...en dat gebeurd vaker dan je denkt.

Ja, en dan komt men aanzetten met van die behringer kastjes. :D
In mijn ervaring kun je dan nog beter een ongebalanceerde jack-naar XLR kabel drie keer rond de zaal laten lopen. ;) Wat dat betreft is een submixertje voor jezelf verreweg de makkelijkste oplossing.
 
Ongebalanceerde signalen over langere afstanden (bv tussen het podium en de FOH mixer) is naar mijn mening vragen om problemen. Tis niet voor niks dat PA bedrijven standaard DI's bij zich hebben mocht er een muzikant tussen zitten die zijn gear niet op orde heeft...en dat gebeurd vaker dan je denkt.

Nooit problemen mee gehad, en ik speel al 15 jaar, en doe ongeveer 50 a 60 optredens per jaar...
 
Nooit problemen mee gehad, en ik speel al 15 jaar, en doe ongeveer 50 a 60 optredens per jaar...

Hoe lang zijn de kabels van je synths naar de mixer?
 
De kabels van mijn keys naar de submixer zijn 6 meter, (4 meter is meestal ook genoeg).

en van de submixer naar het stageblok is meestal ook een meter of 6, af en toe meer, maar dan knopen we er gewoon een extra kabel bij tussen.
En vanaf het stageblok loopt ie door de multikabel naar de FOH mixer. Volgens mij is onze multikabel ongeveer 50 of 60 meter.
 
De kabels van mijn keys naar de submixer zijn 6 meter, (4 meter is meestal ook genoeg).

en van de submixer naar het stageblok is meestal ook een meter of 6, af en toe meer, maar dan knopen we er gewoon een extra kabel bij tussen.
En vanaf het stageblok loopt ie door de multikabel naar de FOH mixer. Volgens mij is onze multikabel ongeveer 50 of 60 meter.

Heb ik het nu goed begrepen dat je dan over eem multi-kabel van 50-60 meter met ongebalanceerde signalen naar de pa mixer gaat?
 
Heb ik het nu goed begrepen dat je dan over eem multi-kabel van 50-60 meter met ongebalanceerde signalen naar de pa mixer gaat?

Ik mag toch hopen dat uit de submixer een gebalanceerd signaal komt?
 
Daar zal het wel op neerkomen ja, er zit geen enkele DI tussen.
De keyboards heb ik aangesloten met 4 Jack/XLRkabels.
De uitgangen van de submixer naar het stageblok is gewoon XLR.
en van het stageblok naar de FOH is multikabel
 
Als je uitgangen van je mixer XLR zijn zal het om Gebalanceerd gaan denk ik! Maar meestal staat dat wel bij de uitgangen van je mixer!
 
Back
Top