Danny
DAW-less puzzelaar °1967
Origineel geplaatst door Roel
Wat zijn hier de meningen over de yammie MG tafels?
Als ik indertijd geen Topaz Project 8 had kunnen scoren, was het een MG32FX geworden. Heel degelijke waar voor de prijs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Roel
Wat zijn hier de meningen over de yammie MG tafels?
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Ik wil binnen afzienbare tijd overstappen op een grotere analoge mengtafel voor recording. Ik heb inmiddels al een en ander vergeleken a.d.h.v. een aantal eisen dat ik heb, en ik kom voorlopig uit op een (tweedehands) Mackie 24.8 (8 bus), of evt. zelfs 32.8.
Nu is mijn vraag of er nog andere mixermodellen zijn die ik over het hoofd heb gezien en aan mijn eisen voldoen?
Wat ik wil:
- Minimaal 24 kanalen
- Britisch EQ, of in ieder geval EQ met een mooi warm karakter
- Minimaal 4 subgroepen (8 heeft voorkeur)
- Direct outputs
- 6 aux (meer niet noodzakelijk)
- Gebalanceerde I/O's
- Bij voorkeur aparte control-room output
Budget: max. 1500,-
Opties die evt. in aanmerking komen (maar minder voorkeur dan Mackie 8-bus mixer):
- Soundcraft LX7
-
ps. Behringer valt bij voorbaat af.
Origineel geplaatst door NyaH
Overigens verwar een SoundTRACS niet met een SoundCRAFT, de laatse is niet veel meer dan een in Engeland gebouwde Behringer in een iets duurdere prijsklasse.
Tja, hier moet ik eerlijk gezegd ook wel een beetje om lachten ... uiteraard ben ik bekend met het feit dat het twee verschillende merken zijn, maar zet ik Soundcraft zeker niet op dezelfde lijn als Behringer. Ik vind het verschil tussen die twee toch behoorlijk, ik ben niet erg gecharmeerd van die laatste. Overigens hebben ze wel een goeie prijs/kwaliteit-verhouding. Maar goed, ik was niet van plan hier een uitgebreide welles/nietes discussie te gaan voeren over de kwaliteit van tafels, ik ga liever af op ervaringen van anderen en mezelf.Origineel geplaatst door NyaH
Overigens verwar een SoundTRACS niet met een SoundCRAFT, de laatse is niet veel meer dan een in Engeland gebouwde Behringer in een iets duurdere prijsklasse.
Mee eens... ik ben kritisch en laat me niet zo maar leiden door alles wat ik hoor; bovendien ben ik iemand die erg graag wil weten wat hij koopt, dus de manuals en specs zijn van te voren uitvoerig bestudeerd, en waar mogelijk de boel live bekeken. En wat betreft een discussie rond bekende merknamen als Studer, Mackie, Soundcraft, Soundtracs, Behringer, Otari, Amek, Neve, A&H, D&R etc en wat er wel en niet goed is... ieder zo z'n voorkeur, alhoewel er bepaalde merken/modellen zijn die er echt bovenuit steken of juist minder goed zijn. Ik denk dat ik wel aardig in staat ben het onderscheid te maken... en anders is onderzoeken de uitkomstOrigineel geplaatst door NyaH
...
Je hebt een beperkt budget en daar zal je het mee moeten doen. Sluit in beginsel dus geen enkel merk uit. Het is ook een kwestie van hoe veel geduld je hebt met de aankoop. Hoe sneller dat moet, des te kleiner word je keuze. 1500 euro is niet niks, voor veel mensen is dat een maandsalaris. Je kan het maar 1 maal uitgeven. Neem dus de tijd die je nodig heb en verdiep je er in bij verschillende bronnen. Staar je niet blind op beroemde merknamen zoals de hier gedoodverde Mackie. Dat zegt niets over de kwaliteit. Mackie is ook maar een middenmoter die ooit eens een paar heel goede modellen hebben gemaakt, al mag ik dat hier op deze site niet hardop zeggen. Als je maar een hobby muziekant bent zoals ik dan hoor je die verschillen nauwelijks.
Trouwens, stel dat je een SSL te pakken kan krijgen, en je zet er vervolgens weer recorders en een versterker op uit de middenmoot of lager, dan ben je weer net zo ver als nu. De kwaliteit van de tafel moet passen bij je beurs, je doel, je positie en de rest van de apperatuur.
Waar ik overigens ook waarde aan hecht zijn zaken als aparte control room out etc. Veel tafels zoals bijv. de A&H tafels zijn meer gericht op live gebruik; nou is zo'n term makkelijk aan een tafel te hangen, maar het valt me wel op dat er soms kleine verschillen zijn in details die een 'recording mixer' in mijn geval net even iets praktischer maken; de control room is er een van. Het verschil tussen live en recording configuraties is ook de reden dat ik in eerste instantie ben uitgekomen op een Mackie 24.8/32.8 omdat deze kwaliteit en flexibiliteit biedt die binnen mijn budget als 'gevorderd' hobbymuzikant past. Maar dat neemt niet weg dat ik die meer live gerichte tafels ook goed ga bestuderen / aan het bestuderen ben, en nog steeds open sta voor suggesties!
Origineel geplaatst door Niel
tot 1500 euro ?
Das nogal erg krap .....
Origineel geplaatst door resonance
1500 voor een ghost is nogal krap bedoelde Niel (vermoed ik)..
tijdje geleden stond er een 24 ch ghost le op mp voor 1900 zoveel .. als ik had gewild kon ik m krijgen voor 1700..
mocht je graag een ghost willen spaar dan nog ff door, je zit er niet ver vanaf met je budget
Origineel geplaatst door resonance
1500 voor een ghost is nogal krap bedoelde Niel (vermoed ik)..
tijdje geleden stond er een 24 ch ghost le op mp voor 1900 zoveel .. als ik had gewild kon ik m krijgen voor 1700..
mocht je graag een ghost willen spaar dan nog ff door, je zit er niet ver vanaf met je budget