high-end compressie/eq ?

Origineel geplaatst door dione
Die super-nice mode gebruik ik bijna altijd ja...voor vocals (samples en hun fx)...misschien ook maar eens over een mixje proberen,alhoewel ik dan toch denk dat de Mixmaster het wint van de RNC...

Ik douw mijn laag/laag-mid erg vol ja,dat is vaak zo bij hardcore....maar elke kick krijgt wel afzonderlijk compressie en eq...
Het is inderdaad moeilijk om dan een compressor goed te laten pompen,omdat het verschil tussen de attack en de decay van een kick vaak niet te onderscheiden is voor een compressor,hoe goed ie ook is...je hoort dan de eerste kick met een dikke attack,maar de kicks daarna niet meer...vandaar dat ik altijd subtiele compressie gebruik op kicks...

Maar daar hadden we het niet over...:D...we hadden het over high-end spullen...en dat is een leuk onderwerp...misschien maar eens een tube-eq of zo proberen...iemand een suggestie ?

truuk met layeren is hard snijden dus gewoon 24/48 db filter er over heen en alleen gebruiken wat je nodig hebt ..
en die distortion vreet alle harmonics op .. hardcore met dynamiek moet kunnen .. die distortion kan je namelijk ook alleen op de freq laten horen die het gevoel geven dat ie er is maar niet het hele spectrum opvreet .. ik zou als ik jou was eens kijken naar oude emu samplers .. als je daarmee goed sampled hoef je niet zoveel meer te layeren ..

en off topic .. eh ja een beetje .. maar je moet de problemen bij de bron aanpakken .. en ik denk dat die compositie en sounds opzich meer van belang zijn dan dikke vette compressoren .. maar ik vrees dat jullie als je het niet kunnen doorlussen niet echt interresant vinden :D

maar oke ontopic .. iemand hier al met sontec mastering eq's gewerkt ? ;)
 
Origineel geplaatst door MadR
truuk met layeren is hard snijden dus gewoon 24/48 db filter er over heen en alleen gebruiken wat je nodig hebt ..
en die distortion vreet alle harmonics op .. hardcore met dynamiek moet kunnen .. die distortion kan je namelijk ook alleen op de freq laten horen die het gevoel geven dat ie er is maar niet het hele spectrum opvreet .. ik zou als ik jou was eens kijken naar oude emu samplers .. als je daarmee goed sampled hoef je niet zoveel meer te layeren ..

en off topic .. eh ja een beetje .. maar je moet de problemen bij de bron aanpakken .. en ik denk dat die compositie en sounds opzich meer van belang zijn dan dikke vette compressoren .. maar ik vrees dat jullie als je het niet kunnen doorlussen niet echt interresant vinden :D

ik heb geen problemen hoor...ik vraag me alleen af of het beter kan...;)

gebruik zelf een E-Mu sampler (e4xt ultra) voor de kicks,gebruik idd veel filtering om onnodige frequenties weg te halen...
 
Hey dit lees ik nu pas!

Ik heb een sta-level gates mega vette compressor uit de eind jaren 60 er zit de zelfde buiz op als de fairchild daar zitten er drie op geloof ik. check google maar wordt door veel mensen als 1 van de beste compressor ooit gevonden.
Heb er zelf 1800 euro voor betaald.
Volgende week heb ik me ua teletronix la 2a (na een week te hebben getest toch maar besteld )binnen en ik laat een 1176 bouwen.
 
foto
 

Attachments

  • sta level gates.jpg
    sta level gates.jpg
    21,6 KB · Bekeken: 98
Origineel geplaatst door radiance

Check deze ook eens Is een 1176 kloon alleen dan stereo en met Neve output stage en transformer balanced in en outputs. Lijkt me zelf leuker als de smart en de roll enzo, en is geloof ik niet zo heel duur.

zo...die zie ik nu pas,omdat ik naar de Smart C2 keek en de SE C2 dus ff over het hoofd zag...heel vet,demootje klinkt hoopgevend :D....en de reviews zijn ook laaiend enthousiast....
 
Ik heb een MXR sustainer uit de commande serie en ik moet zeggen dat ie wonderen verricht op mijn Odyssey....ik kan er een flinke level boost mee geven en de attacs worden lekker puntig...soms tegen het klikkerige aan..
 
Het zou leuk zijn om ook wat geluidsvoorbeelden te horen van een en ander...

(deze post gecopied/paste uit mijn 1176 kloon thread)
Hier een voorbeeld van wat de 1176 met een 808 beat doet. Eerste 16 tellen compressor UIT, de 16 tellen daarna AAN.
Attack en release beide op z'n snelst. Ratio op 1:8. De input net zover opengedraait tot het net gaat oversturen, maar lichtjes dan. De ongecompresste (moeilijk woord) en de gecompresste file allebei genormalized en daarna achter elkaar gezet en gebounced.
 

Attachments

  • 1176test_808_beat.mp3
    360,6 KB · Bekeken: 87
Origineel geplaatst door metatron
Ziet er leuk uit.

Ga waarschijnlijk zaterdag de DBX 566 kopen, misschien geen high-tech/end comressor maar wel een buis en daar ben ik wel benieuwd na.:)

ah...die van C738 ?
 
het is jammer dat er in Nederland niet echt een bedrijf is waar je ze kunt testen en vergelijken...

Het bedrijf waar er wat te vergelijken valt is Morel Muziek in Veenendaal. Maarten's Sound & Vision heeft nauwelijks wat staan [behalve Manley want daar zijn zij de importeur van]. De Nederlandse markt is zeer klein waardoor een aantal merken gewoonweg niet worden geimporteerd. De markt is klein omdat er weinig mensen bereid zijn om in echte kwaliteit te investeren en dan ook nog het geld er voor hebben. Vintage studio apparatuur is [waarschijnlijk door voornoemde reden] al helemaal niet te vinden. Dat is jammer want de Manley's, Avalon's en anderen brengen toch niet wat de vintage klassiekers hebben. En dat zeg ik uit ervaring.
 
Manley

Manley

Bigbang,

Wat zijn jouw ervaringen dan met Manley apparatuur? Ik heb zelf een Variable Mu gehad en die vond ik mooi klinken over de eindbus. Wat is jouw mening. En wat weet je over de SLAM!? Lijkt me ook wel een ERG interessante machine.

Niet dat ik jouw oordeel in twijfel trek maar ik heb zelf de indruk dat veel grote studio's heel graag gebruik maken van Manley spul. De Voxbox, Vari-Mu en vooral de Massive Passive EQ zie je toch vaak voorkomen.

Ik ben benieuwd.

Gr.

OJ
 
Ik vind de Manley's te duur voor de kwaliteit die ze leveren. En dan heb ik het niet alleen over de 'sound' en de mogelijkheden, maar ook over de bouw. De Vari Mu is prima voor bijvoorbeeld een drum-'buss' of eind-'buss', maar het is niet helemaal mijn smaak. Mijn voorkeur gaat uit naar een Joemeek SC2 [ook bekend als SC1.7] of Vacuvoxen [dit zijn gemodificeerde Rohde & Schwartz UL23's. De Massive Passive is een mooi apparaat en eigenlijk de enige Manley die ik zou willen hebben, alhoewel ik toch de voorkeur geef aan een Pultec.
De Voxbox word ik niet bepaald warm van en de Slam ken ik niet. Wat betreft preamps gaat mijn voorkeur uit naar Telefunken V72's, V72a's, V76's en V676's, RCA BA-1a's, BA-11's en BA-21a's, en de Ampex 350.
 
Origineel geplaatst door radiance
Het zou leuk zijn om ook wat geluidsvoorbeelden te horen van een en ander...

(deze post gecopied/paste uit mijn 1176 kloon thread)
Hier een voorbeeld van wat de 1176 met een 808 beat doet. Eerste 16 tellen compressor UIT, de 16 tellen daarna AAN.
Attack en release beide op z'n snelst. Ratio op 1:8. De input net zover opengedraait tot het net gaat oversturen, maar lichtjes dan. De ongecompresste (moeilijk woord) en de gecompresste file allebei genormalized en daarna achter elkaar gezet en gebounced.

ik gebruik me uad 1176 nooit voor beats .. vind ik echt niet mooier worden .. je moet vocals door een 1176 heen jagen .. daar zit de meerwaarde .. micheal jacksons gebruikte hem jaren lang voor zijn vocals .. en ik heb het zelf ondervonden in me studiootje ..
 
Origineel geplaatst door dione
ik heb geen problemen hoor...ik vraag me alleen af of het beter kan...;)

gebruik zelf een E-Mu sampler (e4xt ultra) voor de kicks,gebruik idd veel filtering om onnodige frequenties weg te halen...

hehehe ik zat me later ook te bedenken dat jij al een emu had ... en volgens mij zelfs al een emax 1 en 2 gehad hebt ..
en dat ik zelfs al eens eerder jou een emu had aangeraden ..

hehehehe ..
 
Back
Top