Waldorf Largo Synth -

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
de waldorf largo synth... voor $29,99 bij audioplugin deals. en met de kode

apd-e1047-s622-lrg

krijg je nog eens ekstra $5 korting. ik heb genoeg synths, maar deze heeft wel een unieke sound (vloek ik nu in de kerk, of zit ik er naast, bevalt me beter dan massive x, alleen demo gedraaid van massive x)

https://audioplugin.deals/deal-2/

nog 12 dagen....
 
Ik heb ooit een demo van Largo geluisterd en was niet onder de indruk. Wel echt goedkoop voor een Waldorf softsynth. Massive X vind ik trouwens echt goed klinken.
 
Ik heb ooit een demo van Largo geluisterd en was niet onder de indruk. Wel echt goedkoop voor een Waldorf softsynth. Massive X vind ik trouwens echt goed klinken.

de massive x klinkt ook erg goed, maar had er weinig mee. vooral wanneer ik de effekten er af haalde. goed. dit is me eerder, of meerdere malen voorgekomen, dat een synth me niets deed, en dan..
ik nodig zelf gelijk uit tot een debat, ik had massive x niet moeten noemen. ik was zeker verleid, wat ook meespeelde; ik wil tot komplete 13 ultimate wachten, en dan de sale...

smaak! dus, god ik zit te veel op KVR, waar ik dit juist probeer te vermijden! haha. kompenseer ik me hier, omdat het hier veel vriendelijker is, vele malen vriendelijker...

goed, ik kan me goed voorstellen dat de largo je niets doet, de massive x is een simpelweg een erg goede synth, zit mooie modulatie mogelikheden in, en de routing, etc. en ja, klinkt erg goed. ik heb 'm ook niet echt zelf zitten programmeren, wat voor mij de doorslag geeft, bij een synth. of ik er zelf iets kan halen.

of smaak, de keuze van een synth, kan ook stemming op een bepaald moment zijn, dat het binnen je stijl valt, etc. etc.

ik denk dat de largo nu precies valt binnen wat ik nu aan het maken ben, en de massive x niet. (al is het wel leuk om er mee aan de slag te gaan, wanneer...)

massive x heeft ook zijn eigen sound, overigens, kenmerkender dan. o daar ga ik weer. het is ook hoe je een synth programmeert.

dus over een tijd, zitten mijn tracks vol met massive X 8o)...
 
Hmm, dit is wel verleidelijk... Het is voor 99% het zelfde als een blofeld, maar dan makkelijker te bedienen :) Vroeger een blokeys gehad dus misschien wel leuk voor de nostalgie.

99% een blofeld? ja wellicht, er is een hele thread over op KVR. ik herinner me nu dat wel eens een demo heb gehad van een waldoft synth (zou dat deze zijn) en er niets aan vond. wat het bericht boven, over stemming, stijl, manier van werken, richting, meespeelt in je beslissing.

er zitten wel verschillen in de largo en blofeld. maar goed, laten we het lekker op 99% houden. (andere curves, en zo, er zijn dingen niet geïmplementeed, andere toegevoegd, nou ja. toch kan je de blofeld aardig benaderen, als ik de thread goed begrijp, zelf nooit een blofeld gehad. ik ben een full frontal ITB'er.....)
voor sounddesign een prachtige synth (zoals meerdere synths).
en $20 voor nostalgie, dat kost je nu 3 biertjes op het terras, haha (ik zou het niet weten, hoe duur het nu is... een biertje...)

en de largo ondersteunt poly aftertouch, zie ik. ik moet er me nog in gaan verdiepen. dat maakt de ekspressiemogelikheden wel groter.
 
Thanks for the tip ! Gelijk even gekocht.

Tja Waldorf heeft een typische sound. Beetje grijs massief hard en industrieel. Vroeger nog wel warmer met analoge filters.

De sounddesignmogelijkheden van Largo zijn erg groot. Hij probeert ook niet analoog te zijn en dat heeft zijn pluspunten en minpunten. Grootste minpunt.. je draait het geluid zo de soep/gruis in. Subtiliteit is alles !
 
Thanks for the tip ! Gelijk even gekocht.

Tja Waldorf heeft een typische sound. Beetje grijs massief hard en industrieel. Vroeger nog wel warmer met analoge filters.

De sounddesignmogelijkheden van Largo zijn erg groot. Hij probeert ook niet analoog te zijn en dat heeft zijn pluspunten en minpunten. Grootste minpunt.. je draait het geluid zo de soep/gruis in. Subtiliteit is alles !

dat grijs massief hard en industrieel. ja goed omschreven! en dat past bij mijn stijl, ik kan het ook met andere synths bereiken, dunkt me, en wat effekten, maar om het gelijk dit soort "timbre" te verkrijgen, maar hij zal niet alleen voor onsubtiele dingen gebruikt worden, en ja voor onsubtiele dingen, moet je eigenlik eveneens zeer subtiel zijn.

ik vind het wel goed dat ie niet probeert analoog te zijn, gewoon zichzelf te zijn :dubbel:. ja, de MS-20 (soft-synth), die ik voor het eerst gebruikte jaren geleden, er kwamen alleen radio geluiden, verstoorde uit. nu kan ik dat niet eens verkrijgen haast... de largo is zeker een synth die je moet beheersen (en zoals alle synths, eigenlik)..

maar heb 'm op de sound gekocht.

en graag gedaan, moet meer tips hier plaatsen, kom veel tegen, maar koop minder (klopt dat???). ben wel van veel nieuwsbrieven verlost (eigen verlossing...), toch via KVR, of andere bronnen, kom je toch dit soort dingen tegen.
en soms ga ik aktief kijken.

goed.

have fun with Largo!!

overigens ook geschikt voor pads, enigszins FM achtig, wellicht ook minder FM achtig te maken, maar ik maak pads met de FM8, soms... ik maak mijn eigen presets, ik weet soms niet hoe ik zou moeten indelen, ook hoe je de preset bespeelt, geeft een heel ander geluid of gevoel of... nou ja.. goed, ik was verrast door de mogelikheden van deze oude... plugin.. hee de FM8 is ook oud, werkt nog immer goed.
 
Goede tip! Geen geld voor deze synth :dj: ook fijn als een synth een onderscheidend geluid heeft dan kun je echt iets anders toevoegen. Bedankt voor het delen :mega:
 
Mag je deze synth eigenlijk op twee Macs van jezelf installeren?

ik wilde dit ook weten, nu gevonden:

"Our software does not need an eLicenser anymore. It's not possible to reinstall a product using an eLicenser.

Currently we use a software based registration system which does not require a dongle. With one purchased license, you can install and use the software on up to 3 computers simultaneously."

je kan ook wanneer, door een nieuwe computer, etc. de license counter kan worden bijgesteld, of beter op deze pagina staat het duidelijker:

https://waldorfmusic.com/de/forum/nave-en/1188-can-i-use-my-software-on-more-than-one-machine
 
Je hebt gelijk ook vink. Hartelijk dank voor de extra kortingscode!

natuurlijk komt de Largo de blofeld wel erg nabij, wanneer je wat tweakt... ja, die kortingskode, kwam via een advertentie op facebook..., maakt het nog leuker, om een "blofeld" te hebben.
al lijkt ie niet zo worden begehouden, i.e. updates, dat is niet waar, ze blijven aan de Largo werken.

EDIT: zie nu in de KVR thread, weer diskussie over de verschillen met de blofeld, maar ook dat iemand support heeft gekontakteerd, er komt een scalable GUI. ze blijven er aan werken.
dus een mooie aankoop, met toekomst. (éen groot verschil is blijkbaar het ontbreken van de PPG filter.. en geen custom wavetables. ik ken PPG alleen van naam... goed er komt via PA, ook wat "waldorf" geënt spul uit, een half jaar wachten, of iets langer, dan heb je een PPG synth... voor bijna niets..)
 
vink bedankt! Dat is mooi, maakt het nog aantrekkelijker. Al heb ik de Blofeld ook, dan is deze mooi voor op de laptop en wie weet verkoop ik de Blofeld wel als ik die helemaal niet meer gebruik ;)
 
vink bedankt! Dat is mooi, maakt het nog aantrekkelijker. Al heb ik de Blofeld ook, dan is deze mooi voor op de laptop en wie weet verkoop ik de Blofeld wel als ik die helemaal niet meer gebruik ;)

haha, ben benieuwd naar de verschillen. ik werk volledig ITB, denk wel eens aan een hardware synth. maar wat ik wil doen, kan ik doen, en meer. ik ben het gewend, en heb veel controllers, largo gaat ook gemapt worden, dus dan kan m bijna als een hardware synth gebruiken...
de blofeld ken ik louter van reputatie.
 
haha, ben benieuwd naar de verschillen. ik werk volledig ITB, denk wel eens aan een hardware synth. maar wat ik wil doen, kan ik doen, en meer. ik ben het gewend, en heb veel controllers, largo gaat ook gemapt worden, dus dan kan m bijna als een hardware synth gebruiken...
de blofeld ken ik louter van reputatie.

Als ik nu zou beginnen met muziek maken op de computer dan zou ik denk ik ook volledig ITB werken. Maar ik ben ooit eens met een hardware synth begonnen en zo wat spulletjes verzameld. Ik werk nu met een hybride setup. Dat werkt prima voor mij. Volledig ITB vind ik wel makkelijker qua ruimtebeslag, projecten opslaan en alles aansluiten, maar ik vind juist de hardware zo leuk omdat ik merk dat ik dan eerder zelf patches etc maak en mijn creativiteit meer geprikkeld wordt, maar is natuurlijk vooral kwestie wat je gewend bent. Overigens vind ik het ook gewoon erg fijn om tussen de synths te zitten als ik ff wil pielen. Dat stimuleert het proces ook voor mij.
 
Als ik nu zou beginnen met muziek maken op de computer dan zou ik denk ik ook volledig ITB werken. Maar ik ben ooit eens met een hardware synth begonnen en zo wat spulletjes verzameld. Ik werk nu met een hybride setup. Dat werkt prima voor mij. Volledig ITB vind ik wel makkelijker qua ruimtebeslag, projecten opslaan en alles aansluiten, maar ik vind juist de hardware zo leuk omdat ik merk dat ik dan eerder zelf patches etc maak en mijn creativiteit meer geprikkeld wordt, maar is natuurlijk vooral kwestie wat je gewend bent. Overigens vind ik het ook gewoon erg fijn om tussen de synths te zitten als ik ff wil pielen. Dat stimuleert het proces ook voor mij.

dat kan me geheel voorstellen, ik ben ITB begonnen. en ja miste de hardware feel. ik heb dat opgelost door veel controllers te kopen... ze staan in mijn signature.. met de novation's kan ik goed synths programmeren, met de panaroma p1, ik wist eigenlik al een jaar, of heb er over heen gelezen, na berichten met support, dat ik de nektarine kan gebruiken om mooie maps te maken, die ook in reaper en cubase werken. er zitten nog wel problemen aan, maar de meeste synths lijk ik te kunnen programmeren. degene waarbij het niet lukt, de 2 novations, met automap (zolang dat nog werkt, maar windows breekt niet snel iets), werken voor mij als een soort van hardware synth.

natuurlik is er verschil, maar de tactile feel, is er. het is inderdaad kreativer. en push 2 is een dedicated controller voor ableton 10 live suite, al werkt automap ook. voor reason 11, is de panaroma p1, een wonder van controle.
maschine natuurlik, maschine mk3 + jam. de MCU! die een diepe integratie kent met cubase (pro 10.5). voor cubase gebruik de 2 novations en panaroma p1 er bij.

en de CDM, de oude kontroller voor arturia spark 2, alsof je een echte drumkomputer hebt, kan erg veel dat ding. heerlik om mee te werken.

dus het staat vol... en sommige synths, b.v. soft modulars, zijn niet echt te mappen, ja voor iedere preset. gebruik ik macro's, maar goed een soft modular is ook kabels trekken, dus.
maar ik merk sinds automap meer kontrole, kan ook de ervaring zijn. maar het voelt net echt....... ik probeer het te benaderen, voor mijn gevoel lukt dat.

een hybride setup is natuurlik erg fijn, maar ik besteed al genoeg geld, en heb een mooie kollektie plugins, programma's (b.v. ook wavelab pro 10, spectralayers pro 6, etc.), om te doen wat ik wil. en een aantal DAW's...
ik heb ook niet echt plek voor een hardware synth. ik ben altijd wel verleid. maar hoe ik nu werk, ik ben het werken met komputers al van 15 of 16e levensjaar, lang geleden, erg gewend. kon ook programmeren. ze hebben altijd gediend voor veel doeleinden, zeer vertrouwd er mee.

en het is altijd persoonlik, maar dat taktiele, is voor mij wel erg fijn. ik hoef niet naar het scherm te kijken, kan 3 pages, meestal 2 pages open hebben staan, genoeg controle.
 
Als ik nu zou beginnen met muziek maken op de computer dan zou ik denk ik ook volledig ITB werken. Maar ik ben ooit eens met een hardware synth begonnen en zo wat spulletjes verzameld. Ik werk nu met een hybride setup. Dat werkt prima voor mij. Volledig ITB vind ik wel makkelijker qua ruimtebeslag, projecten opslaan en alles aansluiten, maar ik vind juist de hardware zo leuk omdat ik merk dat ik dan eerder zelf patches etc maak en mijn creativiteit meer geprikkeld wordt, maar is natuurlijk vooral kwestie wat je gewend bent. Overigens vind ik het ook gewoon erg fijn om tussen de synths te zitten als ik ff wil pielen. Dat stimuleert het proces ook voor mij.

Beetje vergelijken met naar porno kijken of het echt doen, of allebei.:luv:
 
Back
Top