Nieuwe pc en eigenlijk weinig verschil met vorige in cubase 7.5

Zojuist een paar tips uit deze thread geprobeerd. Niet alle instellingen kon ik vinden in de bios, maar dit heb ik uitgezet:

Intel EIST
Intel C State
C1E Support
Hyperthreading


Zoals voorspeld, groot verschil! Een project die ik eerder op 25 ms latency moest afmixen (o.a. door 3 lexicon reverbs), draait nu als een zonnetje op 3ms. Zelfs op batterij in power saving mode :D. Ik gebruik een scarlett 18i6 op usb3.

Bedankt voor de tip mensen!
 
Moet je het adres voor de appeltaart in je pb? :D
 
hmmmm appeltaart? Wat dacht je van onze lokale specialiteit? http://en.wikipedia.org/wiki/Boston_cream_pie
 
Ik kan het niet goed vinden (noob...)
De bovenste wel gevonden .... Kunnen jullie mij even verder helpen wat ik uit moet zetten?
Dit is bios deel 1
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    67,7 KB · Bekeken: 129
Tja, dat wordt dus systematisch uitproberen.
Google wil nog wel eens helpen.
Anders goed documenteren welke parameter je aanpast, en effect meten met (o.a.) DPC latency checker.

't-is een hobby hè... :D
 
Ben er net zelf ook mee aan de slag gegaan. Ik werk met een Vaio en het lijkt erop dat je die settings niet aan kunt passen in de BIOS. Wellicht geldt dat voor jou ook Michiel.

Via MSConfig heb ik nu wel wat winst kunnen halen. In de advanced option onder de boot tab alles uitgevinkt.
 
Vergeet ook niet dat de performance in Cubase the performance van de ASIO driver is, en niet de CPU performance.

Dat is wel erg kort door de bocht. Als je een ITB mix met plugins in cubase aan het draaien bent, dan zijn die 2 kanalen 44k1 die door ASIO heenmoeten echt je grootste probleem niet.
 
Mss zoeken jullie het te ver ?? Ik moest energie beheer op 'Altijd Aan' zetten....
Dat was 't belangrijkste, buiten de bootcamp drivers van Snow leopard en niet die van de bijgeleverde OSX install DVD.. (voor m'n dual core macbooks - XP)..
 
Stock coolers zijn trouwens best verbeterd, vroeger was het echt bagger maar wat ik laatst zag bij Intel viel me heus mee. Maar het kan altijd beter natuurlijk.
Die van mij (stockcooler van E8400) was los gekomen tijdens de verhuis :stupid . Nu zit er een Zalman van bijna een kilo op, maar die bevestiging (aan beide zijden van het moederbord) zal nooit vanzelf lossen...
 
Back
Top