e-Gloomy-nations - Ignition

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.125
Locatie
België
Hierbij mijn bijdrage, ik vind hem het beste van afgelopen jaar, hopelijk jullie ook.
Veel luisterplezier en moge de beste winnen :)

 
Lekkere groove, zit goed in elkaar. Meeslepend stuk muziek!
 
Gloomy heeft zijn eigen stijl en is meteen herkenbaar. Soms vind ik je tracks wat 'overladen' maar dat is ook je kenmerk en hoe je er in slaagt om danig veel op te stapelen zonder dat het storend word blijft me een raadsel.
Ik zou het niet kunnen. Het leunt wat aan tegen GOA maar dan 10 stappen verder. Zonder twijfel is er een (groot?) publiek for Gloomy-sound! You got my vote sir !
 
Dank u, dank u lieve heren.. Is prachtig om te lezen allemaal, toch! "10 stappen verder", woow ! :)

Ook even laten weten wat ik allemaal gebruikt heb :

Kontakt
Nexus
Omnisphere 2
GuitarRig
samples (roalty free)
en Ozone om te masteren.

Gemaakt in FL-studio 12.5 natuurlijk.

Dank jullie allen om te luisteren!

Gloomy ;)
 
Typische Gloom track :W muziekaal tijdreizen/jaren 90 invloeden op een goede manier :okdan: mix is imo "soms" wat te druk/vol alsof je te veel wilt vertellen binnen de tijd van het nummer, verder leuke track natuurlijk (dat dan weer wel)
 
De enige echte
Onmiskenbaar en niemand het je nadoet
Ondanks alle drukte toch een duidelijke cohesie en opbouw in deze track.

Ik kan niks anders dan :okdan:
 
erg mooie en meeslepende track.
Misschien wat minder kunnen compressen limiten.
 
Laatst gewijzigd:
Meeslepend indeed en zeer dansbaar. Toch heeft het wat droevigs, zal denk ik door de zang(sample) komen. Knap ook om zoveel power en geluiden in een nummer te mixen zonder dat de transparantie verloren gaat, compliment! Ook petje af voor het "bereiken" van een eigen kenmerkende stijl.
 
Moet weer terugdenken aan de jaren '90, dat je 's nacht apathisch naar TMF zat te staren... :-)

Klinkt overtuigend! Hoewel het niet helemaal mijn smaak is..
Misschien een klein minpuntje is dat op mijn stereo het een beetje compressed klinkt.
 
Een goede track en prima gemixed. Alleen vind ik na 3:40 wel heel veel geluid op me af komen, maar dat komt misschien dat dit niet mijn genre is.
 
Hey, ik had een heel ander soort track van je verwacht, dikke 90-ties hoor ik hier in terug, maar dan gepimpt naar een moderen sound. Toch hoor ik hier wel een echte Gloomy in, netjes gemaakt Jan! Je produties van het laatste jaar worden echt steeds beter, je mix klinkt helemaal top!
 
Klinkt goed, complimenten. Stijl bevalt me niet, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk want alles past wel mooi samen in die stijl. :okdan:
 
Hey heren, eindelijk een antwoordje..

Dank jullie wel voor de zeer lovende woorden. Wat betreft de mix en de mastering, nou laten we gewoon zeggen : al doende leert men :)
Bedankt voor te luisteren, alle tips en mooie woorden die jullie me nalaten.

Nog even zeggen dat ik rond ben. Ik heb alle nummers beluisterd en becommentariseerd. Er zaten echt pareltjes tussen en ik heb er met plezier mijn tijd aan besteed.

Ik kijk uit naar de stemronde.

Prettig kerstfeest allemaal en tot laters,

Gloomy.
 
mmm ik ken betere nummers van jou Gloomy. Ik werd ooit overdonderd door je sound, maar door de grote hoeveelheid tracks is er bij mij een beetje sleet komen zitten op de gloomer sound.
Het klinkt niet meer origineel of uniek of hoe je het ook wil noemen. ZO'n beetje als de 2de CD van een bepaalde groep, dat is ook altijd moeilijk ;-)
Technisch natuurlijk nog altijd zeer sterk! Wel een leuk einde btw.
 
Amaai,dit is echt een top productie

maar je mix verzuipt helemaal in de reverb,is echt zonde hoor,als je enkele sounds uitbalanceerd met minder reverb blijft je track even diep/spacy klinken hoor,maar dan zal die meer impact hebben.
 
The Big Ear Thanks a lot buddy. Oei, zit er sleet op de Gloomer sound ? Ik vond het thans een zeer uniek nummer, zoiets hoor je niet op straat. Blij dat je'm technisch goed vond. Dank voor je fijne woorden, kerel en een prettig eindejaar! :-)

egres Hey, dank je wel Egres, "een top productie", is zo mooi om te lezen. Maar weet je wat raar is ? Er staat geen galm op het nummer, alleen op de vocalen.. Maar wat jij hoort is een diep mannenkoor dat doorheen heel de track dreunt. Misschien had ik dat moeten weglaten, ja. Thanks makker, fijn eindejaar ook.

:luv:
 
Maar weet je wat raar is ? Er staat geen galm op het nummer, alleen op de vocalen.. Maar wat jij hoort is een diep mannenkoor dat doorheen heel de track dreunt. Misschien had ik dat moeten weglaten, ja. Thanks makker, fijn eindejaar ook.

:luv:

Dat klopt niet,vele sounds hebben reverb,die piano,andere leads,fx noem maar op,het verzuipt erin.
 
Back
Top