LFO plugin Ableton

Bathmutz

Ouwe rot
Lid sinds
20 april 2005
Berichten
772
Locatie
Middelburg
Ik ben opzoek naar een LFO plugin voor Ableton. Heb geen Max4Live, vandaar.

Liefst iets simpels en gratis. Werkt een externe LFO plugin sowieso wel in Ableton? Hoe kan je die dan toewijzen aan parameters?
 
m4l €80, ff wachten op zo'm 30 procent discount periode, je krijgt er echt een hele hele hele hoop shit bij!
 
Xfer (makers van Serum) hebben ook een LFO tool maar die kost 50$ dus koop je al net zo goed M4L...
 
je kan ook in arrangement je automation tekenen met het potloodje
 
maar ja bitwig 2 kost toch 345 punten, das al weer een poepie meer dan 80

En elke 12 maanden 159 euro maintenance aftikken als je de nieuwste versie wilt blijven gebruiken....

Ik vind het vaste aanbod van dit soort zaken in Bitwig vergelijken met het oneindige aanbod in Max4Live daarnaast wat kort door de bocht. De gratis Max4Live library is inmiddels enorm te noemen en daarnaast is er nog een heel behoorlijk aanbod met mooie (betaalde) 3rd party Max4Live oplossingen.

Niks mis met bitwig verder, het is alleen geen logisch antwoord op de gestelde vraag. Max4live kost je dan wel ook weer 149euro, dat wel. Dus wil je alleen de LFO dan is Xfer veruit de goedkoopste optie, daarna Max4Live en de Skinnerbox pack kopen en daarna Bitwig.
 
Laatst gewijzigd:
Ja eens dat het beetje ver gaat om van daw te switchen voor een lfo, maar kan het overwegen waard zijn als je dit soort dingen vaak wil doen. Max is erg traag en cpu hungry, bij bitwig is het native en dat maakt een hoop verschil. Op elke parameter van een device/vst/effect kan je lfo's, envs, step sequencers, random, etc etc plakken.
 
Ja eens dat het beetje ver gaat om van daw te switchen voor een lfo, maar kan het overwegen waard zijn als je dit soort dingen vaak wil doen. Max is erg traag en cpu hungry, bij bitwig is het native en dat maakt een hoop verschil. Op elke parameter van een device/vst/effect kan je lfo's, envs, step sequencers, random, etc etc plakken.

Traag? Geen last van hoor... en max is toch ook gewoon Native, waar denk je dat Ableton op gebaseerd is?
 
Zodra je een m4l plugin opstart, moet m4l zelf ook opstarten. Voor iedere volgende m4l plugin werkt het vrijwel instant. m4l kost ook weinig cpu over t algemeen (afhankelijk van de vst natuurlijk).
 
Thanks voor de reacties. :okdan:

Ik wil het graag eenvoudig houden allemaal. M4L wordt al snel ingewikkeld lijkt me, nog los van de prijs.
Die van xferrecords vind ik eerlijk gezegd ook al te uitgebreid. En $49,- voor alleen een lfo plugin is vrij prijzig vind ik. Ableton zelf heeft me maar €79,- gekost bijvoorbeeld.

Ik houd het wel bij de automation en tweaken en resamplen.
 
Traag? Geen last van hoor... en max is toch ook gewoon Native, waar denk je dat Ableton op gebaseerd is?
Ben je nu aan het zeggen dat Live in Max gemaakt is?
Ik zie het vaker, maar buiten het prototype (gemaakt door Robert Henke, geloof ik) is Ableton gewoon in C++ geprogrammeerd, en dus niet in Max gemaakt.

Met 'native' werd hier gedoeld op 'geprogrammeerd als deel van het programma', wat toch echt nog een verschil maakt met iets dat
a: in een modulaire tool als Max gemaakt werd, en
b: middels een overbruggings-plugin in een ander programma geladen wordt.

Iets dat in een low-level programmeer-taal geschreven wordt zal toch altijd meer performant zijn.
 
Back
Top