Emagic AMT/Unitor 8

Het klopt, stond destijds ook in de handleiding van de Unitor 8:
Als je van USB naar serieel wil gaan, moet je alle USB drivers handmatig verwijderen.

de USB drivers hebben in XP een soort voorrang op RS232 drivers

Ik kan me herinneren dat ik eerst de USB drivers heb verwijderd, terwijl de Unitor is aangesloten (dan zie je alle drivers), daarna opnieuw opstarten en dan de serieel driver, weer opnieuw opstarten met de AMT 8 aangezet.

Let er even op dat RS232, en RS422 worden geladen tijdens het opstarten, niet zoals USB wat ook kan installeren terwijl de computer aanstaat.
 
Het klopt, stond destijds ook in de handleiding van de Unitor 8:
Als je van USB naar serieel wil gaan, moet je alle USB drivers handmatig verwijderen.

de USB drivers hebben in XP een soort voorrang op RS232 drivers

Hoi Marco,


Ik had al alle drivers verwijderd, immers mijn pc wilde bleef rebooten zolang de usb drivers erop stonden.
Daarna heb ik de AMT-8 gedaan, wat niet werkte.

Bedankt voor de rest van de info. Ik heb een 422 kabel besteld, komt morgen binnen. Ik zal de uitkomst posten.
 
Nieuwe 422 kabel binnengekomen, maar krijg het niet aan de praat. Het is deze kabel https://www.allekabels.nl/na/0/1182800/mini-din-kabel.html =(

Ik heb Unitor-8 via serieel aangesloten en dan de AMT-8 via RS-422.

De panic button van AMt-8 blijft rood staan en word ook niet gevonden in Unitor8 Control.
Overigens kan ik daar handmatig geen toevoegen, krijg elke keer error "text not found, Check Text Resource for ID D2"
Ik heb bij driver instellingen de Multi-Chain aangezet, maar dat werkt helaas ook niet. Heb daar wel 16 poorten aangemaakt. In DAW als ik dan b.v. kanaal 9 selecteer zie ik wel op de unitor-8 rss 422 lampje branden, hij stuurt dus wel uit?

Bovenstaande zou toch voldoende moeten zijn om te laten werken?
Je hebt voor de gestackte AMT-8 toch geen aparte driver nodig?
Heb ook Mac Thru geprobeerd, maar zoals verwacht werkte dat niet. Ik neem aan dat ik de normale RS-422 port moet gebruiken?

Met alles proberen heb ik regelmatig gereboot, zoals Marco in bovenstaade post aangaf.

:stupid:stupid
 
Laatst gewijzigd:
ken je niemand met een mac? dan kan je alvast daar eens testen of het werkt. (heb zelf een keten met meerdere amt/unitors op OSX draaien)
 
Maar XP is toch 32 bit?

Gek is dat het eergister wel werkte, alleen omdat ik een unitor 8 wilde stacken en problemen ondervond, had ik alles verwijderd. Kan nu mezelf wel voor de kop slaan :stupid

Niet per definite, er bestaat ook een 64-Bit versie van XP. ;)
 
ken je niemand met een mac? dan kan je alvast daar eens testen of het werkt. (heb zelf een keten met meerdere amt/unitors op OSX draaien)

Ik heb het net wel met een andere XP machine geprobeerd zoals je eerder voorstelde, maar ook daar werkte het niet.

Als ik met mijn "nieuwe" Xp machine de unitor en amt omdraait veranderd er weinig. De AMT-8 werkt dan prima, maar de unitor stacked en reageert niet.

Zit ernstig te twijfelen of de rs422 kabel wel goed is. Als ik lees op forums is het doorprikken juist een makkie.

Ik lees wel wat info over win.ini, als ik deze open is het nogal een zooitje met amt en unitor, wellicht kan ik daar wat aanpassen? Gaat mij technisch wel iets te ver, iemand een idee?
 
Laatst gewijzigd:
:D:D:D:D

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!


Het werkt!!!!!


Ik twijfelde al of het niet aan de 8pins mini din kabel lag die ik gister gekocht had.
Toen ging ik nadenken (ja, toen pas) en omdat ik de AMT-8 nieuw gekocht had, moest ik nog een originele 8 pins 422 kabel hebben liggen.

Aangezien ik nooit iets weggooi, ben ik in de dozen van oude bekabeling gaan zoeken, diep verstopt op zolder, en jahoor daar vond ik hem, nog nieuw in verpakking.
Identieke stekker als die ik vandaag gekocht heb, maar waarschijnlijk anders gesoldeerd.

Ik prik kabel erin, en het werkt, gewoon, in 1 keer!! :D:D

Man man man, heb er echt meer dan 10 uur aan verkloot.

Mijn dank gaat uit naar de helpende forumleden :halleluja:halleluja

Kan ik nu eindelijk weer poging tot muziek maken gaan doen? :peukie:
 
Heh, als je de Unitor manuel leest staat daar dat je de kabels dat je niet nodig hebt moet bewaren.
Goed dat je dat gedaan hebt!

En nu flink muziek maken :D
 
Ik twijfelde al of het niet aan de 8pins mini din kabel lag die ik gister gekocht had....en omdat ik de AMT-8 nieuw gekocht had, moest ik nog een originele 8 pins 422 kabel hebben liggen. ....nog nieuw in verpakking. Identieke stekker als die ik vandaag gekocht heb, maar waarschijnlijk anders gesoldeerd. Ik prik kabel erin, en het werkt, gewoon, in 1 keer!! Man man man, heb er echt meer dan 10 uur aan verkloot.
Ik lees dit nu pas. Het klopt dat de originele 422 kabel anders aangesloten is dan de kabels die je in de winkels kunt kopen. Grapje van Emagic :D Zonde van de tijd die je verkloot hebt, maar gelukkig werkt het nu :okdan:
 
Ik heb wellicht nog wel een kabel. Met een unitor 8 erbij :-)
Hij ligt alleen niet in mn huis hier

Ah , was nog op de oude pagina ana het lezen.... :) oh well.. ik heb het nog steeds staan ;-)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top