Emagic AMT/Unitor 8

Plaag

Ingeburgerd
Lid sinds
11 augustus 2006
Berichten
88
Locatie
de achterhoek
Ik had een Emagic amt-8 aangesloten via Serieel (RS-232) aangesloten naar mijn pc en dat werkte prima. Nu ben ik verhuisd en heb ik onderwijl een Emagic Unitor 8 aangeschaft (extra).

Nu snap ik niet helemaal hoe ik ze kan stacken. Hoe ik het begrijp vanuit de manual moet ik 1 emagic met serieel rs232 aansluiten naar pc toe en dan de andere stacken via rs 422? Weet iemand of dat werkt?

(edit, al webshop gevonden waar ik "RS 422 kabel" kan halen, is dit de goede? )


Thanks

p.s. zou ook kunnen stacken met "pc" naar mac toe, vervolgens met 232 naar andere emagic, waar het niet zo dat amt 8 usb functie niet werkt op windows
 
Laatst gewijzigd:
Het is om-en-om met die Unitors en AMT-8's.

Dus als je start met een RS-232 (danwel USB) dan is de kabel tussen de 2 stacked units een RS-422. Start je met een RS-422 (mac) dan is de kabel tussen de stacked units een RS-232.
En dan natuurlijk bij je driver instellingen het aantal poorten ophogen, zodat ze worden 'gezien'.

Wat werkt er niet aan de USB van de AMT8 op win? Hier wel hoor (Unitor op XP).
 
Hoi,

Ok, qua stacking is duidelijk tnx.


Ik denk niet dat ik de juiste driver heb, hij word gewoon niet herkent. Heb het ooit wel eens geprobeerd, maar via serieel ging gewoon in 1x goed en USB bezorgde me hoofdpijn. Naderhand las ik ook in de manual dat usb alleen voor mac werkte.

Het maakt ook niet uit als ik het goed begrijp uit het jouw verhaal, omdat het volgende apparaat toch altijd via RS-422 moet aangezien de eerste van pc of usb of RS-232 is?

Was die link trouwens de juiste kabel? Mini DIN?
 
Probeer deze driver eens, dat is de laatste versie. Er zit ook een handleiding bij voor de amt/unitor op USB.
 

Attachments

  • u8setup.zip
    1,7 MB · Bekeken: 145
Probeer deze driver eens, dat is de laatste versie. Er zit ook een handleiding bij voor de amt/unitor op USB.

Deze werkt idd via USB! Thanks!:halleluja

Zit ik alleen weer met het volgende probleem:
Alleen de AMT-8 heeft een USB aansluiting, de Unitor8 niet. Dus ik heb de AMT-8 aangesloten via USB en daarna via RS-232 de unitor gestacked (via AMT-8 dus).

Dit werkt echter niet, het kan misschien komen door de Unitor Software? Deze werkt alles behalve bugvrij (text not found) en kan daar ook niet de apparaten instellen zoals ik wil. Als ik b.v. AMT-8 toevoeg geeft het geen problemen. Wanneer ik echter daarna een Unitor-8 wil toevoegen krijg ik veel errors en lukt het niet. De errors zijn software matig denk ik.

Iemand een idee?

Thanks
 
Ah, ik zie staan in de handleiding:

You can stack Unitor8 Mk II, AMT8 and old Unitor8 in any order. Regarding stacking, these three models are identical. It is however important that the first unit's RS-232 connector remains free. Thus, you must connect the first with the second unit via RS-422.

Hmm jammer, moet ik alsnog een mini-din rs422 kabel regelen.


Brdankt voor de hulp Heeren.

Had je post beter moeten lezen Hanz, excuse!
 
Laatst gewijzigd:
belangrijk met die unitors is de volgorde dat je ze aanzet

zie de (goed geschreven) handleiding
 
Vanalles geprobeerd met de juiste bekabeling maar het wil echt niet.

Heb nu zoveel verkloot dat ik brakke windows opnieuw mag installeren, was toch wel nodig, maar had het liever uitgesteld.

Met schone lei beginnen, zal resultaten wel even posten... (als er resultaat behaald word)
 
Het het aan de praat gekregen.:geslaagd:

Nieuwe installatie windows was wel noodzakelijk denk ik. Installatie van drivers unitor 8 ging in 1 x goed. Heb daarna amt-8 ook los geinstalleerd en dan nogmaals voor de usb versie.

Als ik nu de "unitorsoftware" laad, zie ik de amt8 en unitor8 verschijnen. :okdan:

Heb dus gekozen om niet te stacken, want zo werkt het schijnbaar ook prima, kost alleen een extra usbpoort, tsja ach.. :)



Deze mag op slot... dank voor diegene die holpen.:slotje:
 
Ohno

Ohno

Grappig, zelfde topic vergelijkbaar probleem alleen 8 jaar later. Heb een snellere andere XP machine, de oude viel uit elkaar.
Please help!


Krijg AMT-8 via USB makkelijk aan de praat (Xp, servicepack 3). De unitor-8 via serieel totaal niet.

Heb de "laatste" drivers gebruikt en krijg hem wel geïnstalleerd in Windows, echter de software (Unitor-8 ) herkent hem niet.

De seriële kabel moet goed zijn, want daar draaide hij eerst ook op.
Heb hem geprobeerd te stacken op de AMT-8, geen resultaat.
COM port nagekeken in bios, maar daar staan instellingen hetzelfde als de "nieuwe" XP machine.

Op de Unitor knippert wel oranje 232 lampje zo eens in de 5 seconden.
De panic button op de unitor werkt ook niet.


Heb veel handleidingen en forums gelezen, ben er nu al weer zo'n 6 uur zoet mee, wil kan of wil mij helpen?
 

Attachments

  • apparaatbeheer.jpg
    apparaatbeheer.jpg
    38,2 KB · Bekeken: 141
  • unitor-software.jpg
    unitor-software.jpg
    36,1 KB · Bekeken: 149
Laatst gewijzigd:
PC => USB => AMT => RS242 => Unitor

moet werken.
een rs232 kabel zal niet werken in combi met usb.
als het vroeger zo werkte en nu niet meer is er iets anders aan de hand (kabel kapot?) want als de driver de AMT herkent komt de unitor automatisch "mee" (aangezien die gewoon slave aan de amt hangt)
 
Dank voor je reactie!

Grootste fout ooit gemaakt, alle drivers gedeinstalleerd en opnieuw begonnen. Wat een drama!
USB word zelfs nu ook niet meer herkend. Ben er behoorlijk gaar van geworden, na 3 uur proberen.

Van de week maar eens een nieuwe poging wagen. Heb best wat gekke dingen meegemaakt met PC's e.d., maar dit spant echt de kroon!!
 
Ik word langzaam grijs!

Nu is het al zover, dat wanneer ik de AMT-8 aanzet, windows automatisch reboot. Wanneer de AMT-8 aanstaat met opstarten wil XP helemaal niet opstarten.

Tussen de apparaten bij apparaatbeheer staat ie nog wel tussen, maar als ik hem hier weghaal veranderd er niets.
Vermoed dus een driver conflict.

Zal de drivers handmatig verwijderen uit system map nog nut hebben? Iemand hier ervaring mee, of een andere oplossing?
 
reboot als je het aanzet klinkt eerder als een hardwarematig probleem. Heb je geen andere pc om hem te proberen?
 
Ik zal morgen even op de zaak kijken of ik nog ergens een XP machine heb liggen.



Heb de drivers handmatig verwijderd uit de drivermap (system32), en dat zorgt er iig voor xp opstart met de amt-8 aan.
Zodra ik drivers ga installeren krijg ik weer hetzelfde.

Wat me wel opvalt is dat eerst de hardware in apparaatbeheer werd getoond onder Besturing voor geluid, video en spelletjes als Emagic AMT-8 USB Midi.

Nu wordt hij weergegeven bij USB controllers als Emagic Midi Device

Dat is gek toch?


Bedankt voor je hulp zover!
 
Ik kan het mishebben. Maar was die Windows USB driver niet 32 Bit only? Mogelijk dat de poster daar tegen aan loopt.
 
Maar XP is toch 32 bit?

Gek is dat het eergister wel werkte, alleen omdat ik een unitor 8 wilde stacken en problemen ondervond, had ik alles verwijderd. Kan nu mezelf wel voor de kop slaan :stupid
 
Onder het motto: de aanhouder wint.

Probeer nu de AMT-8 gewoon met serieel te doen, uiteraard werkt dit weer niet, eens kijken of ik dat aan de praat kan krijgen.
 
Ik zou er bijna om gaan lachen, als het niet zo triest zou zijn...

AMT-8 via serieel werkt niet, doe ik exact hetzelfde met unitor 8 (alleen andere bijbehorende drivers) dan werkt de unitor 8 wel!

Echt ongelofeloos..... Zou de AMT-8 gewoon kaduk zijn? Terwijl deze paar dagen geleden feilloos via USB werkte?

Maargoe, geleerd van mijn fouten. Deze unitor-8 blijft zo aangesloten voor de aankomende 20 jaar :D

Nu dus kijken hoe ik de AMT-8 hierop kan stacken. Gezien USB niet werkt, blijft er maar 1 optie over dat is RS-422. Online kan ik de kabel niet vinden. Iemand een goed adres?
 
Back
Top