Waldorf Blofeld

Erg snelle envelope settings konden een klik veroorzaken, als ik me niet vergis.
 
Ik ben nu een aantal weken bezig met een Blokeys en ben benieuwd of er ervaren Blofeld gebruikers zijn die mij wat op weg kunnen helpen met het volgende.

User Wavetables uploaden

Hier zijn wavetables van de Prophet VS, Q, MicroWave, SQ 80 en meer te vinden.

Ik probeer te bepalen of het de moeite waard is om daar mee aan de slag te gaan.

Wat is de meerwaarde van het uploaden van die Wavetables in een BloFeld? Zijn die wavetables zoveel anders dan de vele wavetables die al standaard in de Blofeld zitten? Maak je er echt veel andere geluiden mee of is het meer van hetzelfde maar een klein beetje anders?

Ik lees dat het uploaden van die wavetables je gehele huidige geheugen overschrijft. Voordat ik dat gedoe aan ga heb ik liever een beter beeld van wat het oplevert.

Samples uploaden

Mijn Blokeys kwam met firmware 1.23. Waldorf heeft die firmware van haar website gehaald en bij navraag aangegeven dat die versie problemen opleverde bij het opslaan van samples. Ze raden aan 1.22 te installeren als ik samples wil uploaden. Maar ik heb 1.23 nodig om met de M4L editor van filthyfilterz te werken dus dat doe ik voorlopig liever niet.

Vraag is: wat zijn jullie ervaringen met het uploaden van sample materiaal? Werkt dat goed via Spectre? En voegt het creatief gezien veel toe? Kun je samples echt diep bewerken tot verassende resultaten?
 
Mystery Island komt nu ook met een Blofeld Editor

Wat ik dan toch wel erg mooi vind, is dat je er (micro)Q patches kunt inladen en deze dan beschikbaar hebt voor je Blofeld.

Daarnaast zien ze er ook altijd wel erg strak uit.
 
Ben zepf nog niet bezig geweest met samples uploaden. Ik heb de desktop versie. Vind het voor pads zo een gaaf ding door die huge ass mod matrix. Je kunt enorme soundscapes maken met alleen basis mods. En met de extra envelopes die je hebt is het echt waanzinnig.
 
Ik heb de blofeld keys en heb een aantal multisamples geladen en daar kun je kicke patches mee maken. Ik gebruik zo een 4 - 6 samples per preset. Spectre werkt ok. Ben blij dat de blofeld loops en multisamples ondersteund. Je can ze ook voor fm gebruiken.
 
ik las dat dat wel ten koste gaat van wat sounds op je blofeld.
Klopt dat en zo ja hoe bewaar je die andere patches?

Ben blij dat de blofeld loops en multisamples ondersteund. Je can ze ook voor fm gebruiken.

wav formaat neem ik aan?
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij niet. De blofeld heeft dacht ik 8 banken van 127 voor de sounds.
Je eigen patches en de presets delen die ruimte.
Dan zijn er een aantal plaatsen voor je eigen wave tables en 60mb om samples op te slaan.

Ik weet niet zeker wat je bedoelt. Misschien bedoel je anders dat een multisample meer polyfonie eet?
 
De L & R outputs op mijn blofeld zijn echt heel zacht - onbruikbaar zacht... ik gebruik nu een stereo jack naar 2x mono op de headphones out en dat geeft wel bruikbaar volume. Is er iets te doen aan die outputs dat ze normaal volume geven?
 
Heb je de laatste firmware?
Kan ook een weerstandje zijn die moet worden vervangen.

http://electro-music.com/forum/topic-49532.html
[---]After getting in touch with another Blofeld owner/electro engineer and getting some indirect information from Waldorf, i now can assume that the resistor sitting between the psu and the op-amps is to blame.

Apparently, this resistor (6.8 ohm, 1/4 watt SMD) is also used as a fuse to protect the hardware and when it blows, the result is just like this (i.e low/no sound).
[---]

Details om-trend de fix.
https://www.stereoping.com/waldorf-blofeld-reparatur-toter-audio-output/?lang=en
 
zou dat helpen laatste firmware?

op die site staat dat het probleem beide op de line en headphones output is, bij mij doet die headphone het prima...ik laat het wel ff zo anders weer een gedoe met dat ding open maken. Maakt dat eigenlijk wat uit als je de headphone out zo met een stereo jack op een mixer 2x mono zet, nee toch? (Iemand heeft wel eens verteld dat dat niet mag :D )
 
Ben geen expert ofzo maar als je je levels laag zet voordat je de boel aansluit moet het wel goed zijn. Ik deed wel eens feedback maken met een vestax djmixer terug de line in en die mixer leeft nog steeds.

Firmware update is een kleine moeite (mits je de laatste nog niet hebt, zie ht start scherm), en je krijgt er nog een wijze verassing bij ook.

Ik heb die keys, en "Amplifier" staat op 100, het volume op 40 en de headphone en line-out zijn even hard als ik er mijn koptelefoon in steek. Hoe is dat bij jouw?
 
Back
Top