roland D-05 program change werkt niet

lowieken

Stamgast
Lid sinds
21 januari 2004
Berichten
279
Locatie
Leuven
Leuk bakje hoor, maar zou nog leuker zijn mocht ie MIDI program change instructies gehoorzamen.

Iemand met zelfde probleem en eventueel een oplossing of troubleshoot tips?

Doei
 
Zit je met 384 patches niet buiten bereik MIDI specs?
 
Ok. Nog niet geprobeerd, maar ik las de manual en daar zag ik dat je t aan en uit kunt zetten.
Zoveel mogelijkheden op de d05 om uit te proberen. Ik zal t eens proberen als ik klaar ben met werk.
 
Ik heb geen D05.

In de handleiding vind ik nergens dat je program-change-RECIEVE kan uitzetten, dus die zou altijd moeten werken. De fout kan dan enkel gelegen zijn aan een verkeerd midi kanaal ofwel dat je nog in een edit modus o.i.d. werkt.

Bankselect messages zijn wel nodig om het hele bereik aan program-changes te kunnen benutten.
 
't was even zoeken, maar ik heb het werkend gekregen, zie manual P34.
Nogal een rare implementatie vind ik, de MSB blijft 87, de LSB gaat van 0 tot 13 voor de 8 user banks gevolgd door de 6 preset banks.
Ik heb een *.ins file gemaakt voor Reaper (of Cakewalk/Sonar).

Zie hier voor de bank/program Changes

[D-05]
Control=D-05 Controllers
NRPN=D-05 NRPN

Patch[11136]=User 1
Patch[11137]=User 2
Patch[11138]=User 3
Patch[11139]=User 4
Patch[11140]=User 5
Patch[11141]=User 6
Patch[11142]=User 7
Patch[11143]=User 8
Patch[11144]=Preset 1
Patch[11145]=Preset 2
Patch[11146]=Preset 3
Patch[11147]=Preset 4
Patch[11148]=Preset 5
Patch[11149]=Preset 6
Patch[*]=0..127
 
oh, waar heb jij een manual van zoveel bladzijden gevonden? Ik vind op de Roland side enkel die two-pager met amper info?
 
Ondertussen ben ikzelf ook op een probleemje gestoten ...
Ik slaag er dan weer niet in om D50 sysex files in de D-05 te laden.
Ik heb dit geprobeerd met Midi-OX en met Reaper, zonder succes.
Sysex files voor de D-05 laden wel zonder probleem, dus de settings en de bekabeling zijn OK !
Iemand suggesties ?
 
Probeer het eens met een ‘one way data transfer’.
Als je b.load instelt houdt je de shift knop ingedrukt (blz.21/22 van de parameter guide)

Het duurde hier ook even voordat ik dat doorhad, maar het werkt hier nu uitstekend.
 
Overigens is Midi Quest er nu ook voor iOS.
Het werkt nog niet vlekkeloos (kan geen in app aankopen doen), maar ik vind de D-50 editor fraai vormgegeven en vond het in combinatie met de VC-1 indertijd fijn werken.
 
slightly off-topic;
Dtronics is bezig met een controller voor de D50/D05 :eureka:
 
One way data transfer werkt, aangezien ik vlotjes D-05 banken kan dumpen en terug laden. Het probleem stelt zich alleen met D50 banken.

Ik dacht eerst even dat die D50 sysex files misschien corrupt waren, maar ik kan die zonder probleem in SoundDiver laden en de patches editeren. Ik kan ze alleen niet naar de D-05 sturen ... :?

Ondertussen D50 Librarian gedownload, hiermee heb ik (gedeeltelijk) succes.
Ik kan die D50 sysex files daarmee openen, en dan patch voor patch naar de D-05 sturen.
Niet ideaal, maar we boeken vooruitgang !
 
Back
Top