MPC 1000 JJOS2XL program change

steven1

Stamgast
Lid sinds
29 januari 2013
Berichten
421
Locatie
Amsterdam
Hoi allemaal,
ik had een vraag :)
Al velen jaren gebruik ik een MPC 1000 om tracks mee te maken, het bevalt echt perfect en ik ben echt fan van het apparaat! Maar...ik loop tegen een probleem(pje) aan.
Het is als volgt:

Als ik een Song maak, bouw ik deze op uit verschillende sequences.
Omdat ik het wel prettig vind dat mijn opgeslagen tracks, sequences gelijk de juiste patches laden gebruik ik in de MPC veelvuldig de program change (hierna PC) functie.
En hier zit het probleem: in song mode zet ik twee sequences achter elkaar waarbij ik in allebei de sequences dezelfde program heb staan bij mijn prophet 12, maar nu lijkt de prophet 12 aan het begin van de tweede sequence de patch opnieuw in te laden, waardoor er een kleine 'plop' of glitch ontstaat.
Meerdere mensen hier bekend mee? Heb het ook meegemaakt met een Micromonsta en SH01a, maar bijvoorbeeld mijn Norld lead 2 of bass station twee heeft hier weer geen last van.
Ik kan natuurlijk alle PC in de eerste sequence laden en op alle andere sequences deze eruit halen, maar dat is nét wat meer gedoe. Of kan ik de MPC zo instellen dat ie alle PC's maar één keer uitstuurt over MIDI (alleen bij het laden van het Project) en daarna als er geen verandering in de PC's (tenzij deze veranderd dus bijv. van patch 1 naar 2 gaat). Ik heb alle stukken over JJOS 2XL nagelezen en ook alles over de PC functie, maar hier kan ik geen duidelijkheid over vinden.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is :) zo niet dan hoor ik het graag!

Groeten,
Steven
 
Back
Top