Roland TR-8 aansluiten op een USB HUB

funxiun

I'm the master of the 808
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
836
Locatie
Harskamp
Hoi

Ik ben van plan om een Roland TR-8 aan te schaffen (PM als je 'm kwijt wil :P ) en wil hem via USB gaan gebruiken om de individuele tracks in mijn DAW te kunnen gebruiken.
Echter, ik heb een Macbook Pro uit 2014 en daar zitten maar 2 USB poorten op en ze zijn allebei in gebruik.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de TR-8 in combinatie met een powered USB HUB?
Is dit überhaupt mogelijk of raden jullie dit gewoonweg af?
 
Hoi funxiun,

Ik heb op mijn oude locatie de TR-8 altijd ergens achterin mijn USB-boom gehangen, met minstens 1 powered hub ertussen. Geen problemen mee ervaren. Dit was in combinatie met een Mac mini.
 
Ik heb enkele dagen geleden m'n TR8 op een HUB aangesloten, en de TR-8 wordt herkend,

Maar ik heb zelf ook een vraag:

Als ik de TR8 en Profire 2626 samenvoeg, lijkt het erop dat ik gewoon 24/26 I/O poorten heb, da's het aantal vd Profire 2626.
De eerste zijn nu van de TR8, De rest vd Profire 2626

Maar waarom heb ik geen '36' ingangen, Gewoon al de TR8 én al de Profire In en uitgangen te samen
Da's bij cubase 6.5,,

Bij logic lijken ze mss wel toegevoegd te zijn, maar dat heb ik nog niet verder onderzocht
Logic staat er ook maar op om te testen, normaal gebruik ik altijd Cubase 6.5
 
@Stephen: Maak je er een aggregate device van met audio/midi setup? Of doe je iets binnen cubase?
 
Er waren twee mogelijkheiden in OSX Mountain Lion. 't is een Samengevoegd device,, In het engels is dat aggregate denk 'k

In cubase moet ik dan van "Core Profire 2626" switchen naar samengevoegd device, en dan zie ik al de In en Uitgangen.
Maar dus Max 26 poorten, en de eerste zijn die vd TR8, de rest is van de Profire 2626, maar daar ontbreken dus poorten van.
Het lijkt of de poorten vd TR8 er niet bijgevoegd zijn, maar de Poorten vd Profire 2626 hebben vervangen
 
Ja sorry, Ik dacht er een topic voor te maken, maar 't was er nog niet van gekomen,, En ik dacht er ineens aan,, :) :)
 
Ik heb mijn TR-8 via een powered HUB multritracked in Ableton. Heb redelijk veel latency moet k zeggen.
Als k bijvoorbeeld me kickdrum opneem loopt ie zo'n 20/30 ms achter op me andere synths.. Nog steeds baal ik dat de TR-8 geen individual outputs heeft per instrument..
 
Back
Top