usb hub probleem

ElFonzo

Nieuwkomer
Lid sinds
20 februari 2010
Berichten
13
Locatie
Bergen op Zoom
Hoi ik gebruik een macbook pro met osx 10.6 en de audio kontrol 1 van NI het probleem is als ik de AK1 op een usb hub aansluit hij niet (altijd) wordt herkent
de hub is nodig omdat ik ook een midicontroller wil aansluiten.
Herkent iemand dit probleem en heeft hij suggesties?
 
Ik weet niet hoe het met de Mac zit. Maar als een Windows OS gebruikt wordt, dan is het altijd van belang om een usb appraat altijd weer op de poort aan te sluiten waarop deze geinstalleerd is. Anders krijg je inderdaad bovenstaand gemiep. Zijn je drivers in up-to-date?
 
Dat van dezelfde poort speelt niet op een Mac.

Heeft die hub z'n eigen stroomvoorziening? Indien niet dan krijgt die AK1 misschien net niet genoeg stroom om het altijd goed te doen. Zeker als er meerdere apparaten op een unpowered hub hangen, dan moeten ze allemaal stroom krijgen uit die ene USB-poort van je MBP.

Ik heb hier zelf een 10-poorts hub aan de Mac waar het nodige low-speed spul in zit (keys, dongle, scanner, printer, iPhone cradle, etc). Daar was laatst door toedoen van de kat de voedingsplug uit en toen had ik ook allerlei vage problemen (iPhone die soms wel, soms niet sync'te, of zomaar offline ging). Stekker er weer in en alles deed het weer als een zonnetje.
 
Ik heb een keer al mijn randapparatuur opgeblazen met de verkeerde voeding in mijn USB hub...dus pas op..
 
Met alle respect Ralph, maar dat geldt natuurlijk voor alle apparaten, dat je niet de verkeerde voeding erin moet steken :D
 
de precieze oorzaak weet ik niet, maar ik heb hetzelfde met mijn Fasttrack Pro
kun je niet andere apparaten (toetsenbord, muis e.d.) via de usb hub aansluiten en de AK1 rechtstreeks op de 2e usb poort van je mac..?

ik heb ook gemerkt dat bijvoorbeeld een (wacom) tablet dezelfde problemen kan veroorzaken.

of het nou een driverprobleempje is, of dat de teveel gegevens van meerdere apparaten niet via 1 usb poort kunnen (of is dit onzin??).....
 
Het heeft niks te maken met teveel gegevens, zeker niet met een keyboard etc. Een enkele USB-poort kan maar een bepaalde hoeveelheid stroom leveren (500mA bij USB2). Als er teveel bus-powered apparaten aan hangen (via een hub die zelf geen stroom kan leveren) krijgt elk apparaat individueel niet meer genoeg stroom om goed te functioneren.

Een hub met eigen stroomvoorziening zorgt er in principe voor dat elke poort daarop zelf weer 500mA kan leveren.
 
Waarschijnlijk vereist de MIDI controller USB 2.0. Het kan zo zijn dat de USB HUB die jij gebruikt alleen USB 1.0 Compatible is.
Heb je dit probleem ook bij andere USB apparaten?
 
Back
Top