Roland TR-8 multi outputs analoog via usb ?

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
FB Aira group en het Reason forum krijg ik 0 reacties dus ik knal het hier even op schoot:

1. Ik heb een gigaport usb multi out geluidskaart welke ik dacht te gebruiken als een 8 output om de tr-8 individueel naar m'n analoge mixer te jassen. Echter specifiek in Reason 9 kan ik maar 1 geluidskaart kiezen die dan zowel voor input als output gebruikt wodt. Aangezien ik verplicht ben om de TR-8 te selecteren vanwege de input zit de output ook direct eraan vast. Wat voor andere oplossing zou passend zijn, iets met virtuele audiocards wellicht ?

2. Omdat ik verplciht ben de TR-8 als geluidskaart te gebruik voor de output als ik de inputs gebruik, hoe zet ik de interne klankopwekking uit zodat ie alleen nog maar reageert op midi input via usb ?
 
Met de asio4all driver kan je meerdere kaarten gebruiken in je sequencer dacht ik, je zou daar eens mee kunnen spelen. Met eigen drivers van geluidskaart ben je volgens mij inderdaad gebonden aan 1 kaart of dat moet tegenwoordig andere zijn in Windows.

2 weet ik niet.
 
Je kan ook alle outputs vd tr8 los routen evt.
En ze dan gewoon hard L/R pannen.
Enige nadeel is dat de (ik meen de main outs) dan dus geen fx hebben.
Dan heb je iig 4 Mono out.

Ik meen me te herrineren dat ik wel eens zoiets gedaan heb.
Je moet dan met opstarten wel ff aangeven welke part er naar welke output gaat.
Dan kan je dus wel gewoon je regulier geluidskaart gebruiken. (Moet je daar dan weer wel genoeg ins op hebben tuulk... Dat wel)
 
Ik had me er ook effe in verdiept, om de TR-8 via USB aan te sluiten, Maar k heb het opgegeven..
Met asio4All kun je niet veel doen, dan heb je enkel de poorten die windows herkend,meestal enkel stereo out
Op OSX en met Logic zou het eventueel wel gaan, met aggregate audio card, in de audio prefs.
Anders mss twee TR-8 'n scoren ??
Ik vind het ook een beetje jammer dat er maar 2 ind outs zijn, Dan moet ik enkele sounds groupen,
maar om enkel de TR-8 te gebruiken als drum sounds, dat vind ik maar magertjes,
ik layer ze meestal te samen met de drumstation en iElectribe, via Ableton LINK
Dus mijn tip, ipv je te beperken tot 4 de outputs van de TR-8, gewoon nog andere drum synths en vst's erbij nemen,...

Of een Sound vd TR-8 freezen in een audio track, je hoeft toch niet alles reatime te kunnen tweaken ??
 
Ja okey dan,,

Maar ik dacht toch dat dat Asio4alll was dat ik enkele weken geleden had geprobeerd ...
Die maakt van een DirectX of Windows driver een Asio driver...
Soit, Sorry,, anders,,
 
Ja okey dan,,

Maar ik dacht toch dat dat Asio4alll was dat ik enkele weken geleden had geprobeerd ...
Die maakt van een DirectX of Windows driver een Asio driver...
Soit, Sorry,, anders,,
Dat klopt inderdaad... maar ik ben nog geen audio interface tegengekomen waarbij alle inputs/output niet herkend worden via de DirectX drivers.
Maar ik doe ook niet aan drivers combineren... ;)
 
Ik heb de TR8 niet, maar zeg je nu dat de analoge outputs uitgeschakeld worden als je hem via USB aansluit?

Ik verwoorde het verkeerd, heeft niks met midi te maken. Wel met de tr-8 als usb geluidskaart.

Als ik hem aan m'n daw heb hangen en ik speel een pattern af hoor ik alles, terwijl uiteindelijk blijkt dat de daw niet alle kanalen heeft opgenomen. Ik kan dus nie de daw previewen want de tr-8 geeft zijn eigen geluid ook gewoon door. ik wil alleen het daw geluid horen. Mocht daar iets van tr-8 kanalen doorheen geroute zijn dan hoor ik die in dit geval liever via de daw en niet meer rechtstreeks uit de tr-8.
 
Ik kan met asio4all wel de individuele outputs van de tr-8 instellen maar de gigaport AG geluidskaart geeft in asio4all niet zijn outputs weer, alleen Ć©Ć©n stereo paar.

Edit: Asio4all heeft het voor elkaar gekregen om Reason een BSOD te geven, hahahaha. Dat is voor het eerst sinds ik Reason gebruik vanaf 2008.
De TR-8 waren de inputs en de gigaport AG was de output. Ik vermoed dat het te maken heeft met de frequency, aangezien de TR-8 alleen op 96 khz werkt en de gigaport ag op 44.1 khz en niet hoger kan.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb geen tr8 maar ik vermoed dat je flink last krijgt van latency. De tr8 is volgens mij een 1 cpu dsp bak. Wat betekent dat het niet modulaire is opgezet en dat betekent dat er al een heel kleine delay op zit. Ga je er nog een latency bak als een pc aanhangen. Dan heb je dubbel latency. Dat kan je compenseren maar dat leidt met realtime tweaken in een dergelijke setup tot vertragingen.

Alles draait om clocken. Dat plus bovenstaande is ook de reden dat veel ableton gebruikers hun tr8 niet strak krijgen met ableton.

En dat is het mooie aan oude systemen. Alles is realtime.
 
Roland moet gewoon een vst maken waarmee je die usb outputs op een fatsoenlijke wijze je daw kunt binnenhalen, dan wordt het een interessant apparaat voor in de studio.
 
Ik denk dat we gewoon tegen de beperkingen van de TR-8 aanlopen. Niet alle spullen kunnen alles wat we willen immers. Ik gebruik de TR-8 niet op de manier zoals Niel, ik neem de loops op in Logic en dan ga ik ermee verder.
Als je alles indiv wil aansturen en indiv opnemen, ik heb daar geen echte ervaring mee, maar misschien is het dan beter om samplers te (blijven) gebruiken?
 
Nou, ik herriner mij dat midi chains nou ook niet bepaald realtime zijn.

Vroegah... :beard: !

Din sync en cv/gate etc is toch redelijk realtime. En dan kan je nog chainen.

En midi sync werkt ook redelijk als je geen chains maakte voor beats. Maar vaak zijn dat ook 1 cpu dsp bakken dus dan krijg je altijd verschillende latency's. Zeker als de masterclock niet echt strak is. En met meer bakken achter elkaar is dat helemaal vragen om moeilijkheden.

Probleem is gewoon clocking en dsp's/cpu's.

En mensen die alles aan alles willen knopen. Moet je niet willen. :D

Maar ik ben een purist. Als ik een live act zie met een Korg ElecTribe dan weet ik dat het sloppy en zompig klinkt. Zeker als daarvoor iemand is geweest die het wel snapt en gewoon met din sync en cv/gate met een 707 en een 303 om je oren heeft lopen rammen. :D
 
misschien is het dan beter om samplers te (blijven) gebruiken?

1 van de redenen dat ik hier een TR-8 heb staan is omdat ik bezig ben met het nabouwen van de 909 synthese in Reason, zodat ik inderdaad het kastje niet nodig heb voor studio doeleinden en de Gigaport kan gebruiken voor individueel 8 uit. Daarnaast is het gewoon erg leuk speelgoed :engel:
 
OK, das duidelijk.
Speelgoed en snel iets leuks in elkaar zetten is het zeker, die TR-8! Gisteren nog een track mee geboetseerd.
 
Back
Top