Arturia MiniBrute analog synthesizer

Wow!!! Briljant gecomponeerd: Een 132-track project met de MiniBrute als enigste instrument! :halleluja
132 audio tracks submixed down naar 18 voor de final mix.

 
Last edited by a moderator:
Briljante sound design ook met kennis van synthese en mogelijkheden van hele effectketens erachter.
 
Ik heb de Minibrute al een tijdje en ben onlangs tegen twee problemen gelopen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

1) als ik een signaal van een andere synth in de audio in van de Minibrute stuur en dat als audio opneem in Cubase is er geen probleem. Maar als ik via de USB de midi opneem van de Minibrute en die vervolgens weer afspeel dan hoor ik het audio in signaal van de audio in niet meer. Als ik gewoon op de toetsen van de Minibrute speel dan wel. Dus het lijkt er op dat het audio in signaal buiten gesloten wordt van de midi of zoiets. Hebben jullie hier een verklaring voor?

2) ik heb onlangs ge-update naar de nieuwste firmware (al uit 2014 of zo). Maar sindsdien heb ik problemen met hangende tonen als ik een sequencer ( tb03) gebruik via midi in om de Minibrute aan te sturen. Ik moet dan de Minibrute weer uit en aan zetten. Bij andere synths heb ik dat niet. Dus ik ben weer terug gegaan naar de oude firmware en toen was het probleem weer weg. Ik kan dus nu niet updaten naar de nieuwe firmware. Heeft iemand dat ook ondervonden of kan iemand met de nieuwe firmware dit even op zijn Minibrute checken?

Bedankt alvast.
 
Midi kanaal klopt. Hij stuurt signaal uit, maar dus niet het signaal van de audio in van de Minibrute. Wel het gewone Minibrute signaal. Als je de toetsen aanslaat hoor je wel het audio in signaal erbij. Maar als je de midi noten in Cubase afspeelt alleen het Minibrute signaal zonder audio in.

De nieuwste firmware heeft net een extra octaaf erbij in de laagte en nog wat andere dingen. Toch zonde dat ik dat dan niet kan gebruiken.
 
Gisteravond heerlijk een paar uur met de minibrute doorgebracht. Eindelijk eens goed doorgrond.. wat een heerlijk beest. Moest ik ff kwijt. Recent overgenomen hier op het forum. Ik had er vorig jaar 1 maar te haastig verkocht... Deze gaat niet meer weg...
 
Daaaaag toetsen daaaaaaaag
 

Attachments

  • 3F0DF655-A47F-4647-85C4-F42BA37004DF.jpg
    3F0DF655-A47F-4647-85C4-F42BA37004DF.jpg
    54,3 KB · Bekeken: 56
Ik kwam deze laatst tegen:

http://hackabrute.yusynth.net/index_en.php?&arg=2

Een hele simpele manier om van een Minibrute te switchen naar een Minibrute SE en andersom: Arpeggiator of sequenser.


Gaaf dat ze dit toegankelijk hebben gemaakt :halleluja Werkt prima.
Ik moet nog wel even testen of sequences behouden blijven als er van SE naar 'Normaal' en weer terug naar SE wordt gegaan. Dan zou het handig zijn om een compact sysex transmittertje te hebben, zodat je de MiniBrute niet aan een computer hoeft te hangen voor de omschakeling. (Ik heb zo'n oude BCN44 in gedachten, maar dat nog niet getest. En 't kan vast nog compacter dan die blauwe plastic klont :? ;) )

Jammer wel dat de sequencer de MIDI-noten niet naar buiten stuurt. Met de Arturia software kunnen die sequences wel naar .mid files worden geschreven, maar dat geloof ik wel.

Ik dacht dat de 'Normale' in z'n ARP-mode ook de noten niet naar buiten stuurt over MIDI. OK, can't have it all... :doei:
 
Back
Top