Modular patches.

Origineel geplaatst door Sander02
Heb gisteravond ff wat loike beats in elkaar gefalnst.

Knob 1 = shuffle
Knob 2= Overall decay

check it out! comments welkom

Da's zeker een lekker beatje! Heb je nog ruimte om je DSP load iets omlaag te gooien, zodat er een Midi Global en een Clockdivider kunnen worden ingebouwd. Kan ik hem nl via midi koppelen aan m'n sequencer.

Cheerz!

Yawgmoth
 
Laatst gewijzigd:
Nog even een trackje met deze patch gefreestyled:


6 minuten gefreestyled en het gedeelte na de break op mp3 gezet

Je hoort de patch van Sander02 en de Technomachine patch van Roland Kuit.

Sander02:

Je patch klinkt goed maar om er lekker mee te kunnen werken zou ik graag zien dat de patch aan midi te syncen is. Volgens mij kun je op DSP-load bezuinigen door al die 2:1 outs te vervangen door 1 of 2 mixers en het signaal dan te routen. Zelf rout ik al de outs van m'n A slot altijd naar 1 of 1-2, wanneer de NM 10 individuele outs zou hebben had ik voor jouw oplossing gekozen (dit alles is uiteraard opbouwend bedoelt :) )
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Je patch klinkt goed maar om er lekker mee te kunnen werken zou ik graag zien dat de patch aan midi te syncen is. Volgens mij kun je op DSP-load bezuinigen door al die 2:1 outs te vervangen door 1 of 2 mixers en het signaal dan te routen. Zelf rout ik al de outs van m'n A slot altijd naar 1 of 1-2, wanneer de NM 10 individuele outs zou hebben had ik voor jouw oplossing gekozen

Had ik ook al gedaan...

http://www.nordsynth.zevv.nl/010_NordModular/LekkerBeatje02b.pch

staat'ie. Helaas zijn m'n NordModulars niet aangesloten (even los i.v.m. G2), dus kan ik de Patch niet horen, maar dat Mp3tje komt wel door.

Wout
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Had ik ook al gedaan...

http://www.nordsynth.zevv.nl/010_NordModular/LekkerBeatje02b.pch

staat'ie. Helaas zijn m'n NordModulars niet aangesloten (even los i.v.m. G2), dus kan ik de Patch niet horen, maar dat Mp3tje komt wel door.

Wout

:D Mooi, alweer een plaats weg in m'n NM. Zal ik van de week nog even de volumes aan knoppen / cc's toewijzen, voor het "live"werk zeg maar.

Internet is toch een machtig medium voor synthese!
 
Hier een nieuwe van mij.. gebaseerd op een Waldorf Q patch van Howard Scarr die dan weer was gebaseerd op.. nou ja, je raad 't wel :)
 

Attachments

  • rightbesideyou.pch
    1,1 KB · Bekeken: 42
Vandaag een leuke patch in mekaar geflanst.. een panfluitje om m'n breathcontroller uit te proberen :okdan: heel tof
Hoe harder je je hand van de toets optilt na hem ingedrukt te hebben hoe hoger het tikje omhoog erachter is.

suc6 ermee!
 

Attachments

  • panfluitje.pch
    3,1 KB · Bekeken: 33
ach waarom ook niet nog 1-tje! :engel:

(snare + hihat op outputs 1/2 : bass-bassdrum op 3/4)
 

Attachments

  • lekkerbeatje.pch
    3,8 KB · Bekeken: 36
Heb nog wat FX zitten maken met de Nord, zo cool; een druipsteengrot, oceaangeluiden en een kerktorenbel :D
 

Attachments

  • fx.zip
    3,1 KB · Bekeken: 37
En weer eens een weirde basskick!!

hij speelt wel wat vreemd, de kick komt na je aanslag.. 't is niet anders want zo staat de envelope nu eenmaal ingesteld.
Als je 'm sequenced heb je er geen last meer van.
 

Attachments

  • basskick_flavor.pch
    1,5 KB · Bekeken: 44
Back
Top