Simpele Synthese

als je toch al met de legacy collection werkt: waarom niet daarvan de controler aanschaffen. kun je voor weinig erg veel leren.
de polysix van het legacy pakket is ook wel handig omdat ie beperkt is van opzet, en goed klinkt
 
Dit vind ik persoonlijk 1 van de meeste duidelijke user interfaces voor een softsynth die ik in jaren hebn gezien.

Visuele feedback van alles wat gebeurt (voor bij modulatie erg fijn).

Plus klinkt ook erg ok.

Thnx voor de tip! Ga ik meteen testen vanaaf!
 
Je bedoelt de MS-20 controller?
ja, en als je wilt kun je 1 gratis uitleg krijgen in maastricht.
de controller geeft je een vrijwel gelijk gevoel als werken met een hardwareanaloge synth ( ja schiet maar als je niets anders te doen hebt). truuk daarbij is oa dat je alles uitzet behoudens om te beginnen de minimale signaallijn : 1osc->filter/vcf-> versterker/vca-> uitgang(souncard-monitorspeakers)
dan kun je in alle rust aan de overzichtelijke knoppen draaien en vertrouwder raken met synthese. daarna kun je het uitbreiden met de verdere modules en modulatiemogelijkheden. en als je hem binnenstebuiten kent , dan kun je echt vertrouwder welke synth dan ook te lijf gaan.
ook daarbij die artikelen van soundonsound eens lezen en voor je het weet word je een steeds betere soundprogrameur.
( les 2 pakken we reaktor en de alesis a6 andromeda erbij, grapje)
het komt toch neer op eenvoedig beginnen, er wat over lezen en veeel oefenen/doen/spelen/tweaken/tijd mee doorbrengen
 
Ik heb net ff gekeken, maar kan er maar 3 van te koop vinden... en toch evengoed vrij prijzig! Rond de 8 a 850 euries....

dan lijkt een roland toch een beter alternatief zo te lezen om mee te beginnen!
 
Ik hebt hiermee geleerd: atlantis

Kan heel vet klinken. Je moét ermee experimenteren. Heeft niet de standaard synth structuur, maar is zo opgesteld dat je wel heel erg goed ziet en snapt wat er gebeurt (signalflow is zeer makkelijk te volgen)...

Plus er is een duidelijke handleiding bij.
 
Die Ms-20 + controller is een vrij goed idee eigenlijk...
zo heb je het fysieke gevoel dat je met hardware werkt (door effectief te participeren en met knoppen te werken leer je veel vlugger bij en krijg je veel sneller voeling met geluidssynthese), en de structuur van de Ms-20 is een beetje lego-achtig. Dit zal je een groot inzicht geven in de andere synthesizers die je later zal gebruiken. De meest essentiele componenten zijn aanwezig en er is ruimte genoeg om te experimenteren. En tenslotte klinkt hij nog niet eens zo slecht.
 
Je moet proberen te begrijpen wat de verschillende onderdelen van een synth doen, en hoe dat het geluid beinvloed. Ik raad je aan de tutorial eens door te lezen (die MonoTron ook zo leuk vind), want daar staat de hele basis in van subtractieve synthese. Als je dat begrijpt en gaat toepassen en hoort hoe het geluid verandert, kun je op een gegeven moment iedere synth bedienen.
 
Ik heb hem gister gedownd die jij gepost heb, maar ik krijg hem op een of andere manier niet open
 
Back
Top