EMU en EOS formaat importeren

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Ik heb een cd met EMU ULTRA en EOS formaat.....
Ik heb cdxtract (trial version) en translator free geprobeerd maar ik krijg het hiermee niet voor elkaar.....
Met translator free zie ik helemaal niks op de cds en cdxtract trial versie is useless.......

Hoe krijg ik nu dit formaat in Emulator X? of gewoon omzetten naar wav?
Weet iemand nog andere (free) software?
 
He? Dit zou Emulator X (of dat vertaal prog. wat erbij zit) toch moeten kunnen doen?
Dat staat in ieder geval in de handleiding.
Ben wel benieuwd, aangezien ik ook een E-X in bestelling heb staan en veel EOS CD's heb.
 
Ik heb emulator x net vandaag binnen gekregen ..... heb me er nog niet heel erg in verdiept..... maar mn eerste pogingen waren negatief....... maar laten we hopen dat je gelijk heb :)
 
He? Dit zou Emulator X (of dat vertaal prog. wat erbij zit) toch moeten kunnen doen?

Yep. De Emulator X File Converter kan het (als het goed is; ik heb zelf geen EOS cd's). CD in de drive en op de knop "Add (EIII, ESi, S1000 and S3000)" klikken. Da's volgens mij de knop voor CD's die verder niet door Windows gelezen kunnen worden. Al het andere kun je namelijk drag'n'droppen.
 
Juist, zoiets dacht ik al. Als het goed is in mijn Emulator-X morgen eindelijk binnen, dan kan ik het zelf uitproberen.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Yep. De Emulator X File Converter kan het (als het goed is; ik heb zelf geen EOS cd's). CD in de drive en op de knop "Add (EIII, ESi, S1000 and S3000)" klikken. Da's volgens mij de knop voor CD's die verder niet door Windows gelezen kunnen worden. Al het andere kun je namelijk drag'n'droppen.

Mmmm.....heb dit geprobeerd,maar krijg dan steeds een foutmelding in het programmaatje (File Converter)....:
De instructie op 0x77f481bf verwijst naar geheugen op 0x00440038.De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.
klil op OK om het programma te beƫindigen.

Ik probeer dan EIII samples te openen,maar ik zie ook niks op de cd staan.....met Emulator X zelf openen lukt ook niet...

Iemand een suggestie ?
Licht het er misschien aan dat het een DVD-station is (ik bedenk maar wat...) ?
 
Je hebt wel de laatste update van de Converter? (die uit het EmuX v1.5 pakket)?

Converter 1.0 was aardig brak, maar ik moet toegeven dat ik ook v1.5 nog niet echt veel gebruikt heb.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Je hebt wel de laatste update van de Converter? (die uit het EmuX v1.5 pakket)?

Converter 1.0 was aardig brak, maar ik moet toegeven dat ik ook v1.5 nog niet echt veel gebruikt heb.

Ik heb alles wat mogelijk was geupdate....alhoewel de converter nog wel 1.01 geeft,maar ook versie build 1.5....apart dus...ik kan ook geen losse update van de converter vinden...

EDIT : tis wel versie 1.5....
 
Versie 1.5.0.31 geeft hij hier.

Als ik overigens in de Converter op die 'Add' knop druk zonder dat ik een cd erin heb zitten gaat hij ook vrij hard onderuit.
 
Ik heb het net anders geprobeerd,via de system-tab in EmuX...(las ik ergens op n ander forum)...ook dat werkt niet....hij ziet dan wel een EOS cd,maar geeft alleen maar een mapje "designed bij S&M".....heeeel vaag...
 
hij ziet dan wel een EOS cd,maar geeft alleen maar een mapje "designed bij S&M".....heeeel vaag...

Ja, maar System is via Windows, en windows kan niks met een EOS cd dacht ik...

Ik heb net als test even vanuit de Chicken Systems Translator een Akai CD volgens S3000 formaat gemaakt. Kan ik in mijn S6000 gewoon openen, dus die is goed. Als ik 'Add' aanklik in de Converter gaat de cd even lopen en daarna gaat ie onderuit. Ook, dus.

Ben nu even een EOS CD aan het maken vanuit Tranlator.
 
dan ligt de fout dus blijkbaar bij de converter....sjit...
 
EOS CD's importeren in E-X is dus niet mogelijk? Niet te geloven...
Dan ga ik mijn E-X maar afbestellen.
Halion schijnt het wel goed te kunnen...
 
Origineel geplaatst door zero1
EOS CD's importeren in E-X is dus niet mogelijk? Niet te geloven...
Dan ga ik mijn E-X maar afbestellen.
Halion schijnt het wel goed te kunnen...

Het moet kunnen.....dat is in ieder geval wat ik gelezen heb op andere forums..
 
Ik moet even mezelf corrigeren. De Converter kan inderdaad niks met mijn test EOS CD, maar ik kan 'm in EmulatorX via System wel gewoon probleemloos openen. Staat keurig een "EOS CD-ROM" in het lijstje waar ik de inhoud gewoon van kan zien.
 
bij mij zie ik alleen maar een mapje met "Designed bij S&M"....die kan ik openen maar er staat verder niks in...

dus...vaag...:confused:
 
Back
Top