EMU EOS en S1000 formaat

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.832
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Hoi,

Ik heb een E6400 Classic (EOS 3.0). Ik zou daar graag de CD-ROM "Symphony of Voices" voor aanschaffen, alleen blijkt dit niet meer voor EOS verkocht te worden. Er bestaat nog wel een CD-ROM-set voor Akai S1000. Ik weet dat het EOS compatibel zou moeten zijn met het S1000-formaat, maar wil dit zeggen dat ik zonder meer die S1000-set kan aankopen en dat dit zonder problemen in de EMU wordt geladen?

Ik vraag het liefst om ervaringen, dus niet wat je ergens gelezen hebt (heb immers weinig goesting om 460€ voor niks te investeren :D ).

Mocht iemand die lib voor EOS hebben en ze kwijt wil is natuurlijk ook welkom :) .

Zoals steeds mijn dank bij voorbaat.

:doei:
 
Re: EMU EOS en S1000 formaat

maar wil dit zeggen dat ik zonder meer die S1000-set kan aankopen en dat dit zonder problemen in de EMU wordt geladen?

Hij zal het ongetwijfeld probleemloos inladen, maar of het ook klinkt zoals het bedoeld is, is een tweede. Zelfs programma's die er speciaal voor gemaakt zijn, zoals Translator, hebben nog wel wat moeite om dingen als enveloppe en LFO parameters goed te vertalen. En volgens mij zijn de readers die in de sampler zelf zitten veel korter door de bocht.
 
Wij hebben ook die Akai-versie van SOV. Werkt perfect op zowel E4 Ultra met EOS 4.7, als E4 XT & EIV met EOS 3.0.
Als je het Akai-setje nog kunt kopen voor een redelijke prijs : doen! :okdan:
 
Een vraag van mijn kant: Klinken de akai Cd'tjes nu "goed" of "precies zoals ze horen te klinken" ???
 
Bedankt voor alle antwoorden :okdan: ... Ik weet dus wat ik aan Sinterklaas, de Kerstman en m'n vrouwtje ga vragen :dubbel: .

Er zijn trouwens nog wel een paar andere knappe CD-ROM van Spectrasonics :P

:doei:
 
Back
Top