instrument verzekering

Origineel geplaatst door equate
Maarre.... is dat 6 euro per 1000 euro per maand.....of per jaar?
Dat maakt nogal een verschil.

equate

Da's dus per jaar :)
 
Heb laatst een offerte aangevraagd en kreeg deze aanbieding:

Bij een verzekerd bedrag van €5000,- euro bedraagt de premie voor dekking tegen de meest uitgebreide gevaren €100,- per jaar. Voor een gelijke dekking maar dan ook buiten de woning doet men een offerte van €150,-

Het uitgangspunt is dat de instrumenten zodanig verzekert zijn dat bij beschading, diefstal, of enige vorm van vernietiging een bedrag wordt uitgekeerd dat het instrument vervangt. Krijg dus bijvoorbeeld niet de dagwaarde van een Nord Modular maar centen om een nieuwe te kopen.

Al met al toch een fikse premie dacht ik!
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Het uitgangspunt is dat de instrumenten zodanig verzekert zijn dat bij beschading, diefstal, of enige vorm van vernietiging een bedrag wordt uitgekeerd dat het instrument vervangt. Krijg dus bijvoorbeeld niet de dagwaarde van een Nord Modular maar centen om een nieuwe te kopen.

Al met al toch een fikse premie dacht ik!

Niet als je iets van >20 optredens per jaar hebt. Daar kan je het risico niet voor lopen.

Q is een paar keer bestolen op het podium
 
Je kan je instrumenten gewoon als aanvulling op je inboedelverzekering meenemen onder een kostbaarhedenverzekering.
Een kostbaarheden verzekering kan je alleen afsluiten icm een inboedelverzekering.

De premie voor een kostbaarheden verzekering bedraagt 11,-- per 1000 verzekerd bedrag

Het is ook maatschappij afhankelijk maar er zijn maatschappijen die tot maximaal 25 % van de totale som van de iinboedel
verzekeren tegen de normale premie die geld voor de desbetreffende regio . Het overige gaat dan voor 11,-- de 1000

De maatschappij waar ik het over heb is Hooge Huys. Deze heeft een dekking op de inboedel die bijna geen enkele andere maatschappij biedt. de zogenaamde "alle onheilen"dekking.

Deze kent een hele uitgebreide dekking.

Het nadeel alleen is dat de spullen slechts zijn gedekt in huis. Wanneer je zaken in de auto vervoert en ze worden uit je kofferbak gestolen dan zijn ze slechts tot 500 euro verzekerd.

Wanneer je echter vaak optreedt dan kan je het beste een transportgoederenverzekering afsluiten.

Deze dekt de risisco's vcan het vervoer van spullen.

Wanneer mesen nog vragen hebben, dan hoorik het wel ben bereid ze te beantwoorden
 
Uit de praktijk !!!

Uit de praktijk !!!

Uit de praktijk:

Tja, afgelopen kerstavond (2002) is na afloop van een klus in Alkmaar mijn auto open gebroken
en daaruit mijn Korg Triton Pro gestolen.

Heel vervelend natuurlijk, maar ik dacht dat ik extra goed verzekerd was.
Immers bij mijn inboedel heb ik extra mijn toetsenborden verzekerd voor een bedrag van zo'n 7000 Euro.
Daar betaal ik extra voor. Mijn verzekeringsagent, die altijd vindt dat hij zo scherp is, verzekerde mij dat
mijn juweeltjes toch echt verzekerd waren tegen diefstal, ondanks mijn uitroep dat ik dacht dat dat niet kon.
Maar ja hij is de adviseur ... Ik heb nog lopen opscheppen over een aantal grote klussen die ik heb gedaan, bla, bla ..


Enfin, eind van het verhaal,... De schade aan mijn auto (2 sloten) is geheel vergoed en voor mijn Korg Triton
kreeg ik het schamele bedrag van wel 250 Euro.

DUS: Voor een ieder die hetzelfde ooit aan de hand krijgt: WEES NIET EERLIJK, VERNIEL JE EIGEN HUISDEUR, VERTEL DAT HET UIT JE HUIS IS WEGGENOMEN EN BETAAL DE SCHADE AAN DE AUTO ZELF !!!

Overigens heeft de politie geen interesse voor jouw zaak, te klein. Ondanks 3 getuigen en een mobiel telefoonnummer van 1 van de daders, ziet de politie geen mogelijkheden om iets te doen.

marcus@kennisnet.nl :smeris: :maffia: :smeris: :smeris: wie helpt ? ....... antwoord: .... repelsteeltje ???=(
 
Back
Top