Probleem met interface Native Instruments Komplete Audio 6

Mozt-Hard

Stamgast
Lid sinds
16 april 2006
Berichten
362
Beste allemaal,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe Native Instruments Komplete Audio 6 interface.

Ik heb hem sinds vandaag nieuw in huis en ik was entousiast bezig met de installatie van software en de laatste driver die ik van de website heb gedownload.
Na de installatie heb ik mijn pc uitgezet en vervolgens heb ik de usb kabel er ingeprikt en de pc opgestart toen hoorde ik direct een pieptoon welke constant aanwezig is(deze toon is al aanwezig voordat windows 7 uberhaupt is ogestart).

De toon blijft aanwezig en het maakt niet uit wat ik doe het ligt niet aan mijn monitors want ook wanneer ik de monitors niet heb aangesloten hoor ik over de koptelefoon nog steeds dezelfde vervelende piep.
Verder werkt de interface opzich prima er komt geluid uit en het klinkt allemaal goed op die pieptoon na die behoorlijk aanwezig is.
Heeft iemand dit probleem wel eens eerder gehad met de Komplete Audio 6 of heeft iemand anders een idee waaraan dit kan liggen?
Het enigste wat mij opviel is dat de inputled 4 van de interface constant aan het knipperen is terwijl ik op de inputs nog niets heb aangesloten is dat normaal dat die led knipperd?

Ik hoor het graag want zo word ik niet echt vrolijk van mijn nieuwe interface :(
 
Volgens mij is er ergens feedback in het circuit. Fabrieksfout of zo. Ik zou 'm direct terug opsturen als ik jou was :).
 
Meteen even aanmelden bij NI support of gewoon omruilen bij de winkel waar je 'm hebt gekocht zou ik zeggen. :)
 
Bedank voor de reacties ik heb het al gemeld bij NI support en ik ga zo ook even bellen met de winkel als ik een oplossing heb laat ik het hier nog wel even weten.
 
Ben benieuwd wat het probleem is/was, ik wil namelijk deze week ook deze interface gaan aanschaffen, in combinatie met de iRig Midi
 
Ik heb hem inmiddels terug moeten sturen naar de winkel met een rma formulier en ze gaan de interface nu na kijken.
Ik vind dat ergens nogal vreemd ik bedoel als ik nou al een half jaar dat ding in huis had en hij ging dan defect dan begrijp ik best dat ze een rma procedure willen maar ik heb binnen 24 uur na de levering contact gezocht met de winkel, zijn hun dan niet verplicht om de interface direct om te ruilen voor een nieuwe?
 
Natuurlijk zijn ze dat! En als ze dat niet doen, zijn ze een volgend bezoekje beslist niet waard.
 
Wettelijk weet ik het niet precies, volgens mij heeft een winkelier herstel recht....
Maar het lijkt mij wel veeeeel klantvriendelijker als ze hem direct omruilen, want ik zal ook deze zaak niet meer bezoeken.
 
Succes ermee!
tijdje geleden zelf gedonder gehad met mijn audiokontrol 1.

gebruik m altijd in de studio, maar op een feestje (thuis) ff aan traktor gehangen. Komt er uit 1 uitgang alleen nog maar ruis. Ik de winkel (een niet nader te noemen grootste online shop) bellen, mooi niet thuis.

Hele verhalen over garantie op proffesionele audioapparaten enz. gingen ze eerst uitzoeken of ze wat konden doen. nooit meer wat gehoord en inmiddels zelf maar gerepareerd..


ik had m echter wel een half jaartje ongeveer.
 
Ik heb er vandaag ook even achteraan gebeld of er al iets te zeggen was over de gang van zaken. De medewerker die verantwoordelijk is voor de rma procedure vertelde mij dat hij er nog niet aan toe was gekomen en dat hij er vandaag of morgen aan zou beginnen. Volgens mij kon hij tijdens het telefoongesprek dat ding aan een pc hangen om de interface te checken.
Ik had hem achteraf beter zelf even kunnen testen op een andere pc alvorens ik de unit terug stuurde want nou weet ik nog niet zeker of het nou aan mijn pc ligt ofdat er daadwerkelijk iets fout is in de Komplete Audio 6.
Er zat ook wat software bij de interface en ook een gratis versie van Guitar Rig 5 Pro deze software staan inmiddels geregistreerd in mijn NI service centre zou dat eventueel een probleem geven als ik de keuze maak om mijn geld terug te vragen of kan dat inmiddels niet meer omdat de software al op mijn naam staat?
 
lastige vraag..

vaag kun je helaas alleen iets retourneren indien ongebruikt. Nu is zijn die regels vrij soepel, alleen op het moment dat je bijbehorende software al geregistreerd hebt, wordt dit wel lastiger denk ik.
 
De winkel is verantwoordelijk om zorg te dragen over het defecte artikel. Ze hebben dus zeker recht om het ter reparatie aan te bieden bij de fabikant. Wat echter niet mag is de klant direct doorverwijzen naar de fabrikant...
 
Ja precies dat dacht ik dus ook al ik ga dit wel even met NI support bespreken en hopen dat ik een beetje een vlotte reactie krijg van hun en in ieder geval bedankt allemaal voor de replys.
Ik houd jullie op de hoogte als ik meer duidelijkheid heb.
 
De winkel is verantwoordelijk om zorg te dragen over het defecte artikel. Ze hebben dus zeker recht om het ter reparatie aan te bieden bij de fabikant. Wat echter niet mag is de klant direct doorverwijzen naar de fabrikant...

Ah oke thanks Acidfever en dat geldt dan dus ook voor nieuwe producten die direct na aanschaf defecten vertonen?
Ik hoop alleen wel snel wat te horen van de desbetreffende winkel het is namelijk niet echt tof om kapotte nieuwe spullen te kopen.
 
Ah oke thanks Acidfever en dat geldt dan dus ook voor nieuwe producten die direct na aanschaf defecten vertonen?
Ik hoop alleen wel snel wat te horen van de desbetreffende winkel het is namelijk niet echt tof om kapotte nieuwe spullen te kopen.

Is het ook niet maar goed, de winkel kan ook niet in de doos kijken he? Het is ook niet echt tof van de fabrikant om een defect apparaat naar een winkel te verschepen. :)

De mooiste oplossing die een winkel kan bieden is natuurlijk direct omruilen zodat de klant met een werkend apparaat naar huis gaat waarna de winkel zorg draagt voor reparatie/omruilen van de defecte unit. Maar dat kan natuurlijk alleen als ze er nog op voorraad hebben.
 
Ik was weer eens te ongeduldig want de interface is net nagekeken en de piep zat er bij hun ook in. Ik krijg nu een nieuwe opgestuurd en zo heb ik als nog een keurig nette oplossing aangeboden gekregen van deze winkel.

Voor mitico het probleem was dus doa (dead on arrival) en de shop gaat het verder afhandelen met NI dus ik denk dat je met een gerust hart je bestelling kan plaatsen.

Iedereen bedankt voor het meedenken :)
 
prima opgelost toch, even getest, fout bevonden en een nieuwe gekregen...wel jammer dat je een week verder bent, maar ja, je bent er nu al :)
 
Back
Top