X

Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Het blijft een mooi proces: Lekker strokkelen!
    GEAR: Edirol FA-66, Soundcraft Folio Studio, Roland PA-250, Roland SH-101, Korg Volca FM, Korg Volca FM, Roland TR505 (circuit bend), Hammand AutoVari 64, Siel Expander, Korg Monotron, Yamaha SP900, Eurorack spul, Arturia Beatstep Pro, Novation Zero SL, Novation LE

Comment

Heb:
      MiniBrute
      Streichfett
      Perfourmer mkII
      DRM1 mkIII (is synth toch ?)
      Modular (telt ook toch ?)

Gehad:
      UltraNova

Geen plannen voor extra synths . . . modular uitbreiden gaat wel altijd door natuurlijk
      https://www.youtube.com/user/FadingCanvasVideo

Comment

Originally posted by pip View Post
        Deze thread maar eens leven inblazen ;-)

Gehad:
        Creamware Minimax asb
        DSI Mopho
        Alesis ion
        DSI Mopho keyboard
        Plugiator
        Moog Little Phatty
        SE-1x

Op dit moment:
        SE Boomstar 5089
        Vermona Mono Lancet (te koop! te koop! )
        Korg Monotribe met MIDI
        v-machine voor plug-ins

...naast aanverwante dingen als:
        Roland RD-700GX, Korg PS-60, Hohner Pianet, MPC2500, iPad/iPhone synths

Het lijkt erop dat ik inmiddels hou van (1) analoog met veel knoppen (wie niet? ), (2) geen presets, omdat je dan gewoon niet zo snel nieuwe klanken maakt en omdat de stand van de knoppen nooit klopt met die van de presets.
        Grappig om dit weer eens terug te zien!
        In de tussentijd nog wat andere synths gehad, System-1, meerdere Boutiques, sh-1000 (aanrader!!!), jd-xi, Gaia (veel Roland dus...), Monologue, Reface CS/YC, Erebus, en meer.

Die Roland stage piano, een Hammond clone en de Hohner Pianet T zijn constante factoren, en ook een melodica en accordeon vallen hieronder.

Synths veranderen continu... ik dacht met de Boomstar mijn ultieme synth gevonden te hebben, toen kwam ik erachter dan mijn System-1 dezelfde klanken kon voortbrengen. Nu heb ik al een tijd de Leipzig-S, die ik niet meer weg doe (denk ik nu ). Grote knoppen, grote sound en erg hands-on. En een Minilogue voor polyfonie, compactheid en geheugens.

Wat ik steeds meer merk in “vergelijkende tests” is dat er toch wel extreem veel overlap zit in hoe (subtractieve) synths klinken. Veel patches zijn op vergelijkbare manier te maken op andere synths, soms is wat EQ nodig. Zie de vele YouTube video’s met patch vergelijkingen en filtersweeps.

Mijn stelling is nu...: neem er een of twee die goed klinken - solide oscillatoren (liefst beetje instabiel) en een niet te saai filter - en probeer daar alles mee te doen. Eventueel wat EQ gebruiken. Pas bij hoge resonance worden verschillen tussen filters erg duidelijk. Het hoeft allemaal niet perse analoog van mij, maar qua bediening en mogelijkheden zitten die vaker in mijn interessegebied dan synths die veel kunnen maar minder knoppen hebben.
        Roland RD700-GX, RD-64, Numa Organ 2 + GSi Burn,
        SH-1000, Leipzig S, Bass Station rack,
        Hohner & Suzuki melodica's

Comment

Heb:
          Roland XP-80
          Roland JD-800
          Roland JD-990
          Roland D-550
          Roland M-SE1
          Yamaha ANX1
          Yamaha TX802
          Waldorf Micro-Q
          Oberheim Matrix 1000
          Korg Wavestation SR
          E-mu Command Station

Had:
          Roland M-DC1
          Roland JV-1080
          Roland S-760 sampler
          Yamaha A5000 sampler
          Korg MS-2000
          Access Virus C
          Ensoniq MR-Rack

Wenslijst:
          Roland V-Synth. Eventueel als vervanging voor de XP-80, of als rackmounted
          Korg Triton Extreme. Eveneens eventueel als vervanging voor XP-80
          E-mu Morpheus
          Roland System-8
          Waldorf Q. Eventueel als vervanging voor de Micro-Q
          Quasimidi Polymorph
          Behringer Odyssey

Ik had allemaal gear, die heb ik - behalve mijn XP80 - in een gekke bui allemaal verkocht om jaren later weer allemaal nieuwe gear te kopen. Zo blijf je bezig zeg maar. Ik ben wel happy met wat ik heb nu. Het is een leuke mix van rompler, virtueel analoog, analoog en digitaal. Van de Korg MS-2000 had ik veel verwacht, maar viel gigantisch tegen. Die was binnen een paar maanden weer verkocht. De JD-800 en ANX1 zijn fantastisch. Die gaan nooit meer weg. De XP-80 heb ik vooral voor sentimentele redenen; het was mijn eerste synth. Met wat insteekkaartjes klinkt ie nog heel behoorlijk, maar hij zal toch wel worden vervangen op ten duur. Voor wat dat weet ik nog niet helemaal.

De System-8 lijkt me interessant vanwege de Juno en Jupiter 8 plugouts. Een echte Jupiter 8 is natuurlijk onbetaalbaar en de system-8 is dan wel een aardig alternatief. De Behringer Odyssey ziet er ook interessant uit. Ik was niet erg onder de indruk van de DeepMind, maar de demo's van de Odyssey bevallen me wel.
          Laatst gewijzigd door noescom , 21 april 2019, 21:44.
          Mijn setup: Roland XP-80, JV80 expansions (keyboards of the 60s and 70s, vintage, orchestra, session), Yamaha AN1X, Roland JD800, Roland JD990, Oberheim Matrix 1000, Yamaha TX802, Waldorf Micro Q, Omnisphere 2.

Comment

Working...
          X