diy modulair

In het begin van het nummer hoor je enkel de Formant, en wat later enkel de Formant en de Tr-626, en pas na een minuut ofzo komt er een andere synth (JX-3P string) bij. Met drie oscillatoren kan je al veel auditief geweld in één keer uit een Formant krijgen. :)

Er is een echo effectje toegepast, verder niks.
 
ik zag het nu pas, maar beter laat dan nooit,...............

in het vca schema moet de ingangscondensator 2u2 zijn ipv 220NF.
je kan een elcootje nemen 2u2 min 25 volt + aan de basis.
/
.
 
howdy,

ik vind dit formaat iets te klein voor de meeste ontwerpen, deze module gaat nog wel, maar bv. een stukje terug in de tread, de voltage source , is toch wel erg proppen , en ook bij de vco's ( zie de foto's) .
er komen nog wat dingen ( dikke vco's en mixers) , bij dit formaat moet ik dan teveel in de breedte gaan werken, dan zit je rackje al vol met een vco en een mixer.
aan de andere kant,..... misschien ga ik dat toch wel doen.
maar als iemand een beter idee heeft, gewoon roepen.
de grotere maten fronten is namelijk weer lastiger om aan te komen.

de fronten en ander 19" spul

http://www.supermoduul.com/


groeten,
jeroen

Je kunt toch gewoon aluminiumplaat op maat laten knippen?
Ik heb laatst een meter aan verschillende maten eurorack laten knippen en jawel hoor, ik had een meetfout gemaakt en nu moet ik van alle frontplaatjes een mm afvijlen.
Ach, het is weer een beetje lichaamsbeweging...
 
dat kan ook, maar ik ga liever niet te veel met afwijkende maten werken.
ik denk dat ik het voor het gemak toch maar op 3HE 19" ga houden.
dan komen er wel wat volle lengte combinatie module's.
groeten,
jeroen
 
je kunt ook niet-afwijkende maten laten knippen. Ik kan zo 1, 2, 3, die panelen waar jij op duidt niet vinden, maar ook met knipkosten á 20 eypo was ik goedkoper uit dan een hoop blindpaneeltjes van doepfer kopen.
 
je kunt ook niet-afwijkende maten laten knippen. Ik kan zo 1, 2, 3, die panelen waar jij op duidt niet vinden, maar ook met knipkosten á 20 eypo was ik goedkoper uit dan een hoop blindpaneeltjes van doepfer kopen.

http://www.supermoduul.com/

het is een nogal rommelig opgezette site, dus je moet zoeken.(bij de euroracks)
maar wel 3HE fronten voor een scheet en 3 knikkers.

groeten,
jeroen
 
Hehehe eindelijk gefünden......

Eerst naar behuizingen scrollen rechts....dan eurokasten en daar staat het als je naar beneje scrollt....pfff kunnen die gasten niet gewoon een index pagina maken wel zo gemakkelijk....dit is ook DIY. ;)

Maar het kost idd geen drol......19" 85t 3U voor € 7,45 das geen geld...blinde plaatje 5t € 0,39 en 10t € 0,55 nounou...
 
Ik kan het echt niet vinden op die site... Maar het is geloof ik wel een stuk goedkoper dan wat ik heb uitgegeven uiteindelijk door die knipkosten. Maar als je een keer 10x3HE 19"racks moet vullen kan het voordeliger zijn om te knippen.Uiteindelijk heb ik wel veel te weinig kleintjes laten maken en hou ik nu allemaal 20TE stukken over en waar vul je dat in vredesnaam mee? megamultiples misschien. Zo interessant solderen en zo kan ik nou ook weer niet.

Ik heb ze laten knippen bij een metaalhandel daar vlak bij het Feijenoord stadion eh... Ik zal het eens opzoeken. Maar eerst even slapen nu, OK?
 
een mooie envelope generator,vorig jaar vers ontworpen.

deze is zonder de gebruikelijke flipflop, heeft dus nooit triggerproblemen.
ADSR7-09.JPG

de adsr is dus voor een enkelvoudige voedinsspannig, iets tussen de 8 en 15 volt.

als je de inverter wilt maken, die moet wel met pos en neg gevoed worden.

voor een dual adsr, bouw het stuk rechts van de punten XYZ nog een keer en sluit aan op de punten XYZ
als je de optie finsh attack wilt toevoegen, dan kan je beter de hele schakeling 2 x bouwen.
alle leds en de attack uitgang zijn optioneel, kan je dus ook weglaten.

print en frontontwerp volgen nog
groeten,
jeroen
 
Hoe noem je hem, de Arp 250? (schaalmodel :D). Ik ben heel benieuwd naar de klank van deze! Ook Moogy zoals de Formant, of anders?

Dit ziet er wel wat ingewikkelder uit dan de moduultjes die ik zelf ontwerp/bouw. "hulde".
 
ik zal volgende week wat mp3´tjes posten.
deze is qua klank wel erg apart geworden, het filter is anders dan alle andere, de 2 masteroscillators zijn ook FM.
vco3 is een lineaire modulatie vco oa voor FM.
maar de schema´s komen er ook aan, dan kan je alles van dichbij bekijken.
ik post ook nog wel een foto van de binnenkant, pure horror, heel veel draadjes.
 
Back
Top