Maak een stukje hiphop

Devon weet hoe je die eckte ECKTE sound creëerd!

Gaat ook met vallen en opstaan hoor, maak ook genoeg beats die het dan even net niet zijn of waar je nog veel technieken moet gebruiken om het te schaven. Maar je moet ook de drang hebben om dingen te lezen en op te zoeken over hoe anderen hun sound maken. Wat dat betreft leve youtube maar goede oren aan je kop is natuurlijk net zo belangrijk. En feedback van mensen die het ook echt begrijpen en tips kunnen geven. Weet niet of hier mensen zijn die weleens live instrumenten gebruiken op hun beats maar dat is ook een aanrader. Shakertje of tambourijn, iemand die een gitaarlick kan spelen, basgitaar.. worden je beats ook levendiger van. Ik quantize mijn beats ook niet altijd
 
Ik herken daar wel een groot deel in hoor..

Heb thuis ook een aantal percussie instrumentjes liggen die ik weleens opneem.
Ook werk ik met een drummer die af en toe de buurjongen wakker maakt ;)
Basgitaar speel ik soms zelf in (kan niet goed spelen maar een hiphop baslijntje hoeft niet moeilijk te zijn.., en lang leve de sampler)

Sowieso sample ik heeeul veel van platen.
Waar mijn sound van vooruit is gegaan voor mijn oren is het gebruik van externe effecten (space echo, moogerfoogers, overstayer VCA compressor, analoge lesie sim.,)
Sowieso is mijn SE-1 echt een HEULE fijne aanwinst.
Ben nu net een eurorackje begonnen voor processing, is weer een hele andere wereld, en het leeft gewoon zoooveel meer voor mij. De wereld van de CV's, het patchen, sky is the limit..

En ja Devon, ik heb ook vaak zat beatjes die maar beatjes zijn ipv een eckte klapper.
Ook ik ben er blij mee dat ik quantise uit kan zetten op mijn mpc2k :)

attachment.php

attachment.php
 
Laatst gewijzigd:
Ik ga ook binnenkort wat modulair spul kopen, wou ik eigenlijk al heel lang.
SE1 is inderdaad een dikke bak, gebruik hem zeker. Heb een mpc 2500 maar die moet ik wat vaker gebruiken.
ga binnenkort een apart hoekje maken voor de 2500 +950 en technics eraan.
Wat heb je allemaal qua eurorack?
 
Die 2500 is best een dikke bak toch?
Met de 950 en een platenspeler eraan moet je toch dikke klappers eruit drukken!

Ben net begonnen met het eurorack zoals je ziet, momenteel zit erin:

- Ikea RAST kast
- Doepfer DIY voeding
- Pittsburgh VILFO
- Doepfer A189-1 bitcrusher
- EMS filter clone

En dan de moogerfoogers natuurlijk!

Heb inmiddels een beste wishlist opgebouwd, mja, de funds heh ;)
Shortlist: Plague bearer, wavefolder, doepfer A136 distortion, soundlabs.mix , pittsburgh VCA
 
ff een kikske voor deze draad

nou ben ik zelf niet zon meesterlijke rappert... :eureka: voor de lol doe ik mn best wel.
 

Attachments

  • knettereander12.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 70
we zijn eigenlijk bezig met een instrumentaal album maar hebben toch een track opgenomen met mc perfecd van twee ons. we gaan er nog 1 doen en wellicht een ep'tje maken.
de muziek track zelf wordt nog helemaal aangepast qua arrangement en er komen nog wat live shakers en tambourijn in.
 

Attachments

  • perfecd - waarom (test opzet 2).mp3
    9 MB · Bekeken: 50
zou de swing wat aanpassen van de beat shyftexhales en vooral zorgen dat het wat robuuster wordt want het klinkt me wat dun in de oren hiero.
 
even laatste rendertje van de track. nog ff een shaker en tambourijn live ingespeeld. het voorgaande van de beat track geldt nog steeds, die moeten even op losse sporen gezet worden met wat sample variatie.
 

Attachments

  • perfecd - waarom (laatste).mp3
    9,1 MB · Bekeken: 62
Mc is technisch erg goed, 1 take bam. Gezien het onderwerp van de tekst hoeft dikke boembap energie ook niet, vind het goed zo maar wel met blues.
 
Even geen track van mij..maar een vraag: Welke track is dit?
Lekker nummer met lekker refreintje met epmd sample en 'still #1' basje..
 

Attachments

  • welke.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 63
Laatst gewijzigd:
Back
Top