De Facto - Aurora [Melodic Techno]

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.658
Locatie
Zwolle
Ik heb er weer een, en deze kostte me veel te veel tijd om af te maken. Maar het is me gelukt.

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/aurora

Ik heb hem oorspronkelijk gemaakt in FL Studio en had hem al bijna af. Maar toen ik hem vergeleek met andere tracks was ik niet tevreden en heb ik hem flink aangepast. Dit moet het voor nu maar zijn. Enjoy!
 
Last edited by a moderator:
Hi Rutger, ik vind het weer een top track, je hebt jezelf weer overtroffen, deze lijkt nog beter dan je vorige, die ook al zo goed was. Goeie melodieen, veel details, goeie opbouw. Ik heb hem vanuit het werk 2x beluisterd in de auto en de kwaliteit is prima in de auto, kick is goed, de rest ook. Ik heb geprobeerd om wat verbeteringen te vinden, die zijn er nauwelijks, tja je zou de break vanaf 2:20 iets voller kunnen maken misschien, en de kick er daar iets later in kunnen gooien, je zou misschien een vocal synth kunnen toevoegen. Maar dan praat je misschien meer over veranderingen dan verbeteringen, ik vind het een supertrack zoals het nu is. :halleluja . Ik zou hem laten Masteren en hem proberen aan de man te brengen.
 
Dank voor het luisteren, beiden! Er zitten nog wel wat schoonheidsfoutjes in en ik heb hem iets te snel online gezet. Ik mix hem morgen nog een keer en dan haal ik ze eruit.

Wat betreft de lange duur ervaar ik dat zelf helemaal niet zo. Ik heb weer goed geluisterd naar Beatport-tracks en die zijn vrijwel allemaal zo lang. Soms beginnen ze zelfs pas na 1.30 minuten te lopen. De eerste en laatste minuut zijn ook bedoeld voor DJ's. Misschien maak ik er ooit een radio-versie van. Die komt dan op mijn Best of-album :D
 
Dank voor het luisteren, beiden! Er zitten nog wel wat schoonheidsfoutjes in en ik heb hem iets te snel online gezet. Ik mix hem morgen nog een keer en dan haal ik ze eruit.

Wat betreft de lange duur ervaar ik dat zelf helemaal niet zo. Ik heb weer goed geluisterd naar Beatport-tracks en die zijn vrijwel allemaal zo lang. Soms beginnen ze zelfs pas na 1.30 minuten te lopen. De eerste en laatste minuut zijn ook bedoeld voor DJ's. Misschien maak ik er ooit een radio-versie van. Die komt dan op mijn Best of-album :D

hola bombario,

Mijn oude tracks waren en ook op CD ongeveer 3.5 minuut!
En 12 op een CD.
Maar dat is de oude tijd die er bij mij toch een beetje inzit:D
Dus ik kan niet oordelen over de nieuw situatie

Groeten van andreos
 
Dank voor het luisteren, beiden! Er zitten nog wel wat schoonheidsfoutjes in en ik heb hem iets te snel online gezet. Ik mix hem morgen nog een keer en dan haal ik ze eruit.

Wat betreft de lange duur ervaar ik dat zelf helemaal niet zo. Ik heb weer goed geluisterd naar Beatport-tracks en die zijn vrijwel allemaal zo lang. Soms beginnen ze zelfs pas na 1.30 minuten te lopen. De eerste en laatste minuut zijn ook bedoeld voor DJ's. Misschien maak ik er ooit een radio-versie van. Die komt dan op mijn Best of-album :D

Juist, deze track is "dj-friendly" , een outro kan je meestal wat langer rekken en een intro moet je ook niet te veel in onthullen, dat wordt allemaal weg gemixt. Ik vind de duur prima.
 
Zit weer strak in elkaar met een goede verhalende opbouw :okdan:
Ik wacht nog op een meer duistere track van je 8)
 
Ik heb al een tijdje geen tracks van je beluisterd (of van wie dan ook). Ik kan me niet herinneren dat ze eerder zo goed klonken als deze. Man wat heb jij een stappen gemaakt joh. Heerlijke track. Niet mijn stijl, en toch merkte ik dat ik zat mee te knikken met m'm hoofd. Mix is prima. Op m'n hoofdtelefoon klinkt de kick wat zwaar, maar dat zal ongetwijfeld een bewuste keuze zijn geweest.

Die opbouw na de eerste break is bijna geniaal. Man wat lekker dit! Heerlijke arp die me echt helemaal meeneemt. Heel knap gedaan. En ook naar het eind toe loopt het allemaal perfect door. Prachtige opbouw. Echt een genot om naar te luisteren.

Een klein puntje van kritiek: Die lead die er op zo'n 5 minuten in komt, mag je wat betreft iets anders voor kiezen. Die vind ik te vies voor de stijl van je prachtige track.
 
Niet mijn stijl, en toch merkte ik dat ik zat mee te knikken met m'm hoofd.

Dat is het grootste compliment! :okdan: Er zit inderdaad nog steeds groei in en dat komt vooral doordat ik beter ben gaan luisteren. Ik luister vaak profi-tracks en DJ-sets en probeer dan te begrijpen waarom iets werkt. Dat geldt trouwens ook voor het mixen. Je kunt eindeloos lezen en YouTube-filmpjes kijken, maar uiteindelijk wil ik net zo goed klinken als uitgebrachte tracks. Dus luister ik goed en probeer ik dat zo goed mogelijk te benaderen. De pro's zijn nog steeds beter, maar ik kom wel dichterbij :D
 
Hi Bombario, deze track en je vorige klinken toch echt wel pro hoor en kunnen zo op die mixes, je andere track Wanderlust heb ik al zeker 10x gedraaid in de auto en ik hoor steeds weer meer details, het klinkt echt supergoed, het enige wat het verschil meestal maakt is dat veel tracks door pro’s zijn gemastered, je zou er eens over kunnen nadenken dit te laten doen? Zij hebben apparatuur wat de meesten waarschijnlijk niet in hun home studio hebben staan.
 
Back
Top