De Facto - Solitude [Melodic Techno]

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.642
Locatie
Zwolle
Ik heb weer een nummer afgemaakt. Een lange dit keer, van 8 minuten. Maar laat je daardoor niet weerhouden, de break was te lekker om in te korten :D

Dit is de privé-link:

Ik heb een paar jaar terug Native Instrument Komplete gekocht. Aan de strijkers en blazers beleef ik nog het meeste plezier, en ik vind het echt leuk om dat mooi te arrangeren. Dan krijg je dus dit, een mix van dance en filmmuziek. Enjoy :okdan:
 
Zeer zeer mooi.. Wellicht heel lang aan gewerkt?? Break is prachtig, zoals ik reeds schreef. Klink ook goed gemixt en gemastered. Lieflijk die belletjes, mooi hoor. :okdan:
 
Ik vind 'm heel goed! Ik zou zelf nog een emmer galm over de piano in de break gooien en die eventueel een tikje harder in de mix zetten.
 
Zeer zeer mooi.. Wellicht heel lang aan gewerkt??

Nee, niet. Deze ging behoorlijk vanzelf. De meeste tijd zat in de mix. Die wilde ik echt goed hebben en ik heb weer flink bijgelezen en tutorials bekeken. Ik merk sowieso dat ik steeds minder afhankelijk ben van toeval. Ik ken mijn set-up en dat werkt lekker :okdan:

Jason31 Dank je! Komend jaar verschijnen er 4 tracks bij een Frans label. Maar ik werd via YouTube ook gewezen op een Nederlands label in deze stijl. Daar probeer ik nu mee in contact te komen.
 
Ik zou zelf nog een emmer galm over de piano in de break gooien en die eventueel een tikje harder in de mix zetten.

Dank je! En scherp opgemerkt. De originele mix was harder en toen ging ik spelen met de plug-in Levels. De piano lijkt nu inderdaad wat zacht te staan. De ingespeelde partij vind ik ook nog wat te eenvoudig, die was meer voor mezelf bedoeld om de break omheen te bouwen. Maar ik heb het maar zo gelaten.
 
Ja de piano zit er niet lekker in. Klinkt wat dun. Wellicht wat low mids boosten. Die break is fraai maar soms klinkt het wat klinisch. Beter de strijkers en blazer xo programeren dat ze net niet tegelijk beginnen zo klinkt het natuurlijker.
na die mooie break vond ik de drop wat soft. De beat dlipte er gewoon sneaky in.
Zou juist in de break energy opbouwen en dan de drop.

Mooie plaat man!!
 
Best een lang nummer, maar het ging snel voorbij. Erg mooi! :okdan: Valt in de categorie van top-nummers wat dit jaar hier op het forum was te horen, imo.
 
Goede tips, dank! Ik laat hem nu een weekje liggen en neem dan alle tips mee in een nieuwe versie. Ben blij dat ik hem gedeeld heb. Op een gegeven moment hoor je het zelf niet meer.

Dat heb ik ook altijd, op den duur telt je eigen mening niet meer want dan luister je er geheel anders naar dan iemand anders, je nummer dan laten beoordelen is goed en ook om hem even met rust te laten. Geduld wordt erg op de proef gesteld bij muziek maken, maar het loont dan wel in de resultaten.
 
Wat bij mij een beetje wringt is de kick/kick-top gedeelte of snare hit die niet in tune/pitch zijn met elkaar of de rest van het nummer.Maar het klinkt een toontje tehoog in van de 2...
Maar misschien ben ik gek.:P
 
Wat bij mij een beetje wringt is de kick/kick-top gedeelte of snare hit die niet in tune/pitch zijn met elkaar of de rest van het nummer.

Waar hoor je dat, kun je een tijd noemen? Dan luister ik het morgen even na. Dat zou in elk geval niet mogen, de kick en bas zijn beiden in F. De kick had eerst ook een lelijke staart en die heb ik eraf ge-fade. Juist op de bas en kick heb ik dit keer extra mijn best gedaan :W
 
Ik vind de kick juist ontzettend goed klinken uit mijn monitoren. Waar haal je deze kick uit? Kick2 vst? Daarnaast vind ik de drop ook prima, hij komt er niet hard in maar het is wel weer de transitie naar dat andere melodietje, ik ben het wel eens met de piano die wel een stuk harder mag. Ik vind het wel echt een top trackie! :okdan:
 
Waar hoor je dat, kun je een tijd noemen? Dan luister ik het morgen even na. Dat zou in elk geval niet mogen, de kick en bas zijn beiden in F. De kick had eerst ook een lelijke staart en die heb ik eraf ge-fade. Juist op de bas en kick heb ik dit keer extra mijn best gedaan :W

ik heb nog 2 keer geluisterd.EN ik ben er zeker van .De kick zit tehoog qua punch .Misschien omdat de lagere frequencies tussen 50<>60 HZ niet door komen inde track of te weinig sub maar het klopt niet.Zijn details he .Ik hoor het, dus ja ik zeg er wat van.
Oh ja je vraag , kun je een tijd noemen.Aangezien het de kick is ....de hele track door...
 
Ik reageer nog even op je opmerking over de kick, just a dude. Hij prikkelde me. En ik heb al een poosje Kick 2, maar deed er weinig mee. Dit was een goede reden om er weer eens in te duiken.

Sowieso is het fijn om grip te hebben om de losse elementen van een mix. Bovendien vond ik een tutorial op YouTube van iemand die kick vrijwel perfect nabootst met Kick 2. Ik ga er de komende tijd mee aan de slag en verbeter me steeds een beetje :okdan:
 
Hele mooie track maar met de mix is nog wel winst te behalen. Als ik een gemiddelde Bodzin track ernaast draai, dan mis ik toch een beetje het warme (sub)laag. Voelt alsof er iets teveel is weggesneden van de lowend. Ook de noise hats zouden nog net iets beter kunnen blenden voor m'n gevoel. Ik hoor een brede en een in het midden. Die in het midden zou denk ik iets wijder mogen en die die brede iets zachter, dan klopt het weer helemaal. Zijn wel details hoor, verder heel koel!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top